4743
Sök

Vafan kostar de att planka in o köpa sin biljett på tåget?

Avstängd
268 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
Tjena tjena.. har en ungdom som ja ska skicka 7 mil till en annan stad..
Men nu har ja inte tid att köpa biljetten i automat o.s.v... utan han får köpa på tåget...

Vad ligger "straff avgiften" på att köpa biljetten på tåget..?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

501 Inlägg
13 juni 2009
www:sj.se

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

Avstängd
268 Inlägg
13 juni 2009
Trådstartare
DIEZEL_NET skrev:

Om du är så j**a svart så kan du väll säga va de kostar istället för att länka en länk till en sida som ja redan sökt på.. Men inte hittar de.. Kan bero på att ja är fett stressad.. Hjälp mig någon som han pendlat förr..

Vad ligger straff avgifter på?

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3

501 Inlägg
13 juni 2009
doch skrev:
DIEZEL_NET skrev:

Om du är så j**a svart så kan du väll säga va de kostar istället för att länka en länk till en sida som ja redan sökt på.. Men inte hittar de.. Kan bero på att ja är fett stressad.. Hjälp mig någon som han pendlat förr..

Vad ligger straff avgifter på?

Men ring o fråga ..   Kontakta oss på telefon 0771-75 75 75 så hjälper vi dig med dina frågor, köp av resa eller evenemang.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

164 Inlägg
13 juni 2009
SJ skippade straffavgifterna för länge sedan...smile

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650

www.maniacracing.se
494 Inlägg
13 juni 2009
ja man kan köpa biljetter på tåget och man får inget "straff" för det....

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

1 926 Inlägg
14 juni 2009
Eller så hoppar du på tåget, sätter på mp3n och blundar så åker du gratis..

Så svårt är det. OM någon nu skulle knacka dig på axeln och fråga efter biljett säger du bara vart du ska.

Jag har gjort detta flera gånger förut, både med och utan biljett. Ingen har knackat mig på axeln hittills och jag har åkt tåg varje vecka i två år nu.

629 Inlägg
14 juni 2009
Ingen straff avgrift? va de här för ett tag sen.

OM dom n nu inte tagit bort den ligger den på 50 KR.

Mröh

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juni 2009
Spelis skrev:

Så svårt är det. OM någon nu skulle knacka dig på axeln och fråga efter biljett säger du bara vart du ska.

Jag har gjort detta flera gånger förut, både med och utan biljett. Ingen har knackat mig på axeln hittills och jag har åkt tåg varje vecka i två år nu.

Ja gör du så, jag har i alla fall samvete. Kommer inte tycka synd om dig den dan din bil blir stulen eller nått liknande då du uppenbarligen stulit från SJ i två år och tycker det är helt ok...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Avstängd
1 714 Inlägg
15 juni 2009
Rquired skrev:
Spelis skrev:

Ja gör du så, jag har i alla fall samvete. Kommer inte tycka synd om dig den dan din bil blir stulen eller nått liknande då du uppenbarligen stulit från SJ i två år och tycker det är helt ok...

ja för sj:s priser är ju inte heller ett rån..

2 337 Inlägg
15 juni 2009
Straffavgift eller inte, det är ju betydligt dyrare att köpa på tåget än i automat. Vet inte om det är ett fast pris som läggs på, eller om det är procentuellt. I de fall jag har åkt tåg har det legat runt +50 kr.

8 156 Inlägg
15 juni 2009
SJ har en administrativ avgift på tågen. På andra sträckor där SJ inte kör kan det vara en fördel att boka biljett på tåget, t.ex kustpilen mellan Linköping och Kalmar. Om man beställer via SJ blir det 5:- dyrare att åka den sträckan.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

165 Inlägg
15 juni 2009
Emilius skrev:
Rquired skrev:
Spelis skrev:

varför åka sj om det är så dyrt då? konstigt att alla avgifter höjs om folk gör som du roll

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
15 juni 2009
okey hoppa inte på varandra nu.

när det gäller SJ. det finns ingen "straff avgift" .

jag brukar hoppa på tåget, och senare köpa biljett från kontrollanter.  smile
det är inte farligt. de går runt och frågar " nya passagerare ", så säger man bara " ja " o då talar man vart man ska av och så smile  sen betalar man med kort eller växel big_smile

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

Avstängd
1 714 Inlägg
15 juni 2009
annie-a skrev:
Emilius skrev:
Rquired skrev:

varför åka sj om det är så dyrt då? konstigt att alla avgifter höjs om folk gör som du roll

som jag? hur menar du? jag förstår ditt resonemang angående att åka när det är så dyrt,
men som tjej kanske du om någon borde förstå att man brukar spendera tid med en flickvän man älskar,
och är man inte gammal nog att köra bil då ja då finns de ju inte så mycket alternativ på 10 mil.
däremot förstår jag inte ditt resonemang angående att sj höjer priserna pga. mitt beteende?
jag åker inte tåg längre och när jag gjorde det så betalade jag jämt,
hur skulle jag annars kunna veta att priset är högt? en gång plankade jag men då hade jag inga pengar och hade brutit ihop och var tvungen att vara med flickvännen. en gång på säkert 500 resor..
så vad är det med det beteendet som gör att sj kan höga avgifterna?

165 Inlägg
15 juni 2009
Sorry Emilius, det var det här inlägget jag menade.. Så det var riktat mot "spelis"

"Eller så hoppar du på tåget, sätter på mp3n och blundar så åker du gratis..

Jag har gjort detta flera gånger förut, både med och utan biljett. Ingen har knackat mig på axeln hittills och jag har åkt tåg varje vecka i två år nu."

1 926 Inlägg
16 juni 2009
Rquired skrev:
Spelis skrev:

Sa jag att jag åkte utan biljett varje gång? Nej.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 juni 2009
Spelis skrev:
Rquired skrev:
Spelis skrev:

Sa jag att jag åkte utan biljett varje gång? Nej.

Det spelar väl ingen roll om det är varje gång så länge du gör det regelbundet?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sleeper
3 084 Inlägg
16 juni 2009
jag har åkt på bokningsbekräftelsen 2 ggr sen frågar dem alltid om det är några nya, och det är då man håller käft för sj ska då fan inte ha några pengar med så dålig service deras sida funkar inte och tågen är sena iaf alla ggr jag åkt har det vart nått helvete.

ps ganska sjukt att det kostar lika mycket att åka flyg 50 mil för mig som att åka tåg 20mil O,o wtf!?

dem tar väl 30 spänn i bokningsavgift?
Senast redigerat av Sushikocken (16 juni 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
16 juni 2009
Finns ingen straffavgift men det kostar 50 kr mer att köpa på tåget än att köpa i kundtjänst. Men kundtjänst i sig kostar ju X antal kr mer än att köpa via sj.se..

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Sök