Xenon-ljus. Inkoppling + inkopplings guide

Crille_9_5 BioPower by MapTun
17 juni 2009 · 238 Inlägg

Förstår hur du menar med tanke på hur de H4 satser som jag hållt på med ser ut.

Men plugga ihop och ut och testa nu smile

Maptun #3 BioPower Inviduell
gorre
17 juni 2009 · 250 Inlägg

du har allt som behövs för inkoppling. kontakten uppe i vänstra hörnet med gul tätning ska du koppla in i ballasten så får den sin matning. detta kit är gjort för inkoppling på original ledningar. Alltså behövs inget relä. De som är oroliga för att original kablarna inte ska hålla så glömmer ofta att de faktiskt är avsäkrade de också.

Men det går att dra fram en matningsledning med säkring om man vill men original brukar hålla.
Om du vill köra säkert med en ordentlig matning så tar ut från original kontakt till relä och sen batteri-säkring-relä sen till kontakten som ska till original lampan. den går i sin tur sedan till ballasten vi kontakten som du på bilden har uppe i vänstra hörnet.

edit: jösses vad ni skrev medans jag knåpade ihop mitt inlägg yikes

Senast redigerat av gorre (17 juni 2009)

K1NG3N
17 juni 2009 · 557 Inlägg

Hahaha. Ja det hade jag ju fan kunna göra. Morsans bil har ju H4 den med. Men de gör jag i sånafall på en liten stund.

K1NG3N
17 juni 2009 · 557 Inlägg

Är ute och prov kopplar. Bilder kommer snart!

aero
17 juni 2009 · 95 Inlägg

Bilden du visar är INTE H4 Bixenon utan H4 singel xenon! Du har bara halvljus å INTE Hel å halvljus!

K1NG3N
17 juni 2009 · 557 Inlägg

Nu har jag varit och monterat och fotat. Ni får själva gissa vilken som är Xenon 10000K och vanlig lampa.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/84562/688979_eki4yh.jpg

gorre
17 juni 2009 · 250 Inlägg

TeamNorrland skrev:
Nu har jag varit och monterat och fotat. Ni får själva gissa vilken som är Xenon 10000K och vanlig lampa.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/84562/688979_eki4yh.jpg

vart stiligt!

men har du hel och halv som funkar?
var en riktigt underlig sats du köpt för lampan ser inte ut som en va´nlig bixenon fast ändå har den kontakterna åt det.

aero
17 juni 2009 · 95 Inlägg

Han har bara en singel xenon sats! Han har bara halvljus å inge helljus!!

K1NG3N
17 juni 2009 · 557 Inlägg

Tackar. Nej det är bara halvljus. Men testade ju bara på morsans bil så, men jag ska xenon konvertera bättre nån av mina egna bilar här snart med Bi-Xenon.

aero
17 juni 2009 · 95 Inlägg

En sats med tex H1 lampa tar bara stöm från org kabel å det fungerar felfritt så då bör det inte vara nån skillnad för dig!

K1NG3N
17 juni 2009 · 557 Inlägg

Okey. Men detta funkade då prima smile

Crille_9_5 BioPower by MapTun
17 juni 2009 · 238 Inlägg

Grattis smile wink

Maptun #3 BioPower Inviduell
K1NG3N
17 juni 2009 · 557 Inlägg

Tackar. Skriv mer och frågor och svar hit. Ang Xenon.

K1NG3N
18 juni 2009 · 557 Inlägg

Kom på en till sak tänkte höra om man kan göra så.
När jag ringde min åf på mitt kitt så sa han nånting om att jag kan använda ett relä för att få själva helljuset att fungera. Kan jag verkligen göra det?

aero
19 juni 2009 · 95 Inlägg

TeamNorrland skrev:
Kom på en till sak tänkte höra om man kan göra så.
När jag ringde min åf på mitt kitt så sa han nånting om att jag kan använda ett relä för att få själva helljuset att fungera. Kan jag verkligen göra det?

Vad jag vet så är din sats lika som villken singelxenon sats som helst å då kan man inte få heljus oxå i samma sats! Ska man ha både hel å halvljus ur samma lampa så måste man köpa en BIXENON sats där det är en magnet som ändrar lampans position i reflektorn! Men jag kan ha fel!!!

K1NG3N
12 juli 2009 · 557 Inlägg

Och nu har jag kommit på en till sak ang xenon. Man behöver då ha starkt batteri för dom. Testade i 2.3an och då funka dom inte sen så gick jag över och testa i morsans bil och där funka dom.

patrikke
12 juli 2009 · 1 749 Inlägg

Inte behöver du ha extra starkt batteri för att få xenonlampor att lysa.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
K1NG3N
12 juli 2009 · 557 Inlägg

patrikke skrev:
Inte behöver du ha extra starkt batteri för att få xenonlampor att lysa.

Dom lyser då inte när jag testa dom i min bil (ganska svagt batteri, basarna vill inte basa) och i morsans bil funka dom gallant.

båge montör och hobby mekaniker
13 juli 2009 · 2 672 Inlägg

e d inte så att xenon ska dra mindre ström än vanliga lampor? låter konstigt detdära!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
patrikke
13 juli 2009 · 1 749 Inlägg

Vid uppstarten behöver de lite mer ström, sedan drar de mindre, när de väl lyser.
Team norrland! Funkar nån el på din bil eller är batteriet heldött.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang