Varför får jag inte sålt min bil?

-Mackan- Fire And Silk
24 juni 2009 · 2 254 Inlägg

Gunclub skrev:

Xioz skrev:

Gunclub skrev:
Nu har jag skrivit om annonstexten och försökt rätta mig efter era önskemål på hur en bra annons skall se ut.. Så vad tror ni om detta?


Hej!

Ska nu säja min Volvo 945:a

Vägmätarställning: 277xxx Mil
Färg: Mörkblå
Info: Besiktigad och skattad.
Sommardäck på riktigt fräscha 16tumms Aurigafälgar & Vinterdäck
Ny CD-stereo, Drag, Takräcke, Vindskydd på de främre sidorutorna, Volvo orginal lastgaller, Abs, SIPS,
Skinnklädsel, Träpanel, Larm, Fjärrlås, Elhissar.

Nyservad med olja & filter i April i år och avgassytemet byttes sommaren 2008.

Bilen funkar både bra i motor och låda. Bra skicks för sin ålder.


Har ni frågor så besvarar jag dem gladeligen via mail eller telefon.

Mvh// Ossian Lundberg

Du behöver inte o sitta o skriva massa onödig fjollfakta som ingen vill veta smile

Jo det ser ju bra ut det med. Men jag vet inte. Personligen så gillar jag "fjollfakta" i en annons.

Så här resonerar jag, det är till 90% endast unga människor som överhuvudtaget skriver massor av onödigt saker i annonsen, ex påståenden som att bilen inte är ny och beskyller dåligt skick på åldern. Eller att den inte är någon busbil och på så vis omedvetet nekar en hel del eventuella köpare.

(Många inte alla) Unga killar kör bilarna hårt och i synnerhet en Volvo 7/900.



Skriv:

Vad det är för något du säljer.
Utrustning över de vanliga.
Vad du har gjort för reparationer.
Omfattande fel och defekter.

Pris.

Anledning till försäljning behöver man inte heller skriva, är man intresserad så får man fråga om det när man ringer.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Kesler
24 juni 2009 · 3 650 Inlägg

inte konstigt, bilderna suger, bilen är inte tvättad (STOOORT minus) och priset för högt för en non turbo

Deutsch-style
24 juni 2009 · 379 Inlägg

när ja säljer bilar..som då alltid nite e helt okej så hamnar dom billigast på listan av dom besiktade+skattade bilarna  o en gång hann ja inte en kolla anonsen på min ford innan de börja ringa folk

så sänk den ett par tusen iaf...
lyscka till

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
24 juni 2009 · 1 948 Inlägg

varför skulle man köpa en volvo med automat, UTAN turbo? för 17k? du säger att automat är att föredra men turbo krånglar, automatare om något brukar ju krångla när dem är gamla...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
24 juni 2009 · 834 Inlägg

Gunclub skrev:
För snart en månad sedan nu så satte jag ut min volvo 945a på blocket. Priset är riktigt bra och det är varken några maskinella eller exteriöra fel på bilen.. EN fin 945a helt enkelt. och vad har jag satt ut den för? 16!!! Likförbannat så har jag bara haft tre spekulanter som visserligen lovordat bilen men fan inte köpt den...


Någon mer med samma problem? tips?

Automat och ingen turbo. 16000 är då för dyrt för en gamal volvo. den är värd högst 12000:-

Tänk på att i dagsläget är det inte säljarens marknad.


Mvh Mattias

Berglund_89
24 juni 2009 · 1 476 Inlägg

Smedhult skrev:
alla bilar ja sålt har de tagit ca 1 månad innan folk börjar ringa. Sålde 123an förra veckan, o den låg ute i en o en halv månad, men samma dag ja sålde den ringde de 5 pers som ville komma o kolla. så ha tålamod;)

Den du skulle bytt med mig ja...

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
24 juni 2009 · 5 650 Inlägg

inte för och va sån nu men man ska ju va glad om man får 10 lök en fullutrustad turbo
de utan turbo har ju ännu sämmra andra hans värde dock sätter bra många överpriser på dom men som sagt de blir ju aldrig sålda heller

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Ricky
24 juni 2009 · 1 062 Inlägg

ja hade gärna sett mer bilder på bilen, sen att skriva av vilken anledning man säljer den, då ser folk, aha han vill bli av med bilen, ja prutar..

å sen som andra säger så står inte en volvo automat så högt i pris. då man kan hitta en 940 turbo för samma pengar..

Senast redigerat av Ricky (24 juni 2009)

Patarei
25 juni 2009 · 129 Inlägg

Som sagt, idag är det svårt att sälja bilar.
Har själv ute en 245:a som gått 12700 mil, som förutom bagageluckan är helt rostfri. Den är besiktigad och skattad. 5600 har jag begärt. Men ingen har hört av sig.

Har sålt många bilar på blocket, och där har jag fått dom sålda samma vecka som jag la ut annonsen.

Gunclub
25 juni 2009 · 195 Inlägg

Alltså jag fattar verkligen inte varför några av er tycker att jag satt ett överpris. För jag kan inte hitta en 945a i samma skick till ett så bra pris någonstans. För tio papp och mindre är allt jag kan hitta sönderkörda rosthögar med aldeles för mycket vax. Och turbo är inget folk vill betala extra för.
Jag har snackat med volvoanställd som tycker att jag tar för lite betalt för bilen.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/93763/693774_vmp1s0.jpg
Bilvärdering

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
25 juni 2009 · 5 650 Inlägg

Gunclub skrev:
Alltså jag fattar verkligen inte varför några av er tycker att jag satt ett överpris. För jag kan inte hitta en 945a i samma skick till ett så bra pris någonstans. För tio papp och mindre är allt jag kan hitta sönderkörda rosthögar med aldeles för mycket vax. Och turbo är inget folk vill betala extra för.
Jag har snackat med volvoanställd som tycker att jag tar för lite betalt för bilen.


http://www1.garaget.org/gallery/archive/93763/693774_vmp1s0.jpg
Bilvärdering

hur vet du att alla är sönder körda provkört alla lr?wink

men me tanke på du gnäller att du inte får bilen såld så är ju folk inte intresserade av de priset du tycker är för lite ... om han snubben på volvo tycker den är värd pengarna får du vell kränga den till han?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Janken Driver
25 juni 2009 · 2 111 Inlägg

Går du efter värderingar via nätet lär du bli besviken. Om sen en volvoanställd tycker att du tar för lite betalt är ju totalt oväsentligt, du har inte fått den såld eller hur?. Face it...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Akka
25 juni 2009 · 1 174 Inlägg

*Janken* tog orden ur munnen på mig

snapshot
25 juni 2009 · 908 Inlägg

lust att byta mot nyrenoverad rieju drac EU ? tongue

Gunclub
25 juni 2009 · 195 Inlägg

Beckstroem skrev:
lust att byta mot nyrenoverad rieju drac EU ? tongue

Haha tack men nej tack.. Går lite för långsamt för min smak samt att den har lite för lite plats för barnstol haha.

snapshot
25 juni 2009 · 908 Inlägg

Gunclub skrev:

Beckstroem skrev:
lust att byta mot nyrenoverad rieju drac EU ? tongue

Haha tack men nej tack.. Går lite för långsamt för min smak samt att den har lite för lite plats för barnstol haha.

haha den toppar iaf 95-100 med orginal cylinder tongue + att det är fint att ha på motorvägen en varm sommar dag och ungen vänjer sej efter ett tag wink haha

einherjer
25 juni 2009 · 587 Inlägg

vill jag sälja nåt på blocket snabb så kollar jag andra likadana grejers pris och lägger mej under det , då blir man av med grejerna snabbt. funkat likabra på bilar , mc och fyrhjulingar jag sålt.

Gunclub
25 juni 2009 · 195 Inlägg

einherjer skrev:
vill jag sälja nåt på blocket snabb så kollar jag andra likadana grejers pris och lägger mej under det , då blir man av med grejerna snabbt. funkat likabra på bilar , mc och fyrhjulingar jag sålt.

Det är ju precis det jag har gjort hmm

einherjer
25 juni 2009 · 587 Inlägg

då är det bara att vänta antar jag. lycka till , snart kommer det nog nån å handlar.

NJ_
25 juni 2009 · 2 118 Inlägg

Gunclub skrev:

einherjer skrev:
vill jag sälja nåt på blocket snabb så kollar jag andra likadana grejers pris och lägger mej under det , då blir man av med grejerna snabbt. funkat likabra på bilar , mc och fyrhjulingar jag sålt.

Det är ju precis det jag har gjort hmm

kan du ju inte ha gjort om du begär 17k för skiten ?

D.i.l.l.i.g.a.f
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang