Varför får jag inte sålt min bil?

9Femma
25 juni 2009 · 342 Inlägg

Du ligger för högt i pris, med god marginal ...
Om det vore billigt och bra så hade bilen redan varit såld för länge sedan.

Den bistra sanningen ...

Potentiella köpare tar aldrig hänsyn till att "priset är bra med hänsyn till" ...
För de allra flesta är allt bara svart eller vitt när det handlar om att köpa bil.
Alltså billigt eller dyrt.

Om bilen sedan är unik eftersom den har mugghållare i guld, har gått som direktörsbil hos Volvo sedan ny eller är en av endast 5 bilar som lackerats i rosa med rostbruna fläckar från fabrik, och att det i sig skulle vara anledning till ett högre pris än syskonbilar ... Sådant bryr sig folk inte om.

Antingen är det billigt ...
Eller så är det dyrt ...
Och din bil är tyvärr för dyr!

Jag skulle tippa att den är värd någonstans runt 10.000-12.000 kronor, och det är max.
Om någon sedan värderar den till 20.000 ... 30.000 ... 1 miljon ... Vad säger det, så länge som ingen är beredd att betala det?

Senast redigerat av 9Femma (25 juni 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Hamilton
25 juni 2009 · 8 864 Inlägg

9Femma skrev:
Du ligger för högt i pris, med god marginal ...
Om det vore billigt och bra så hade bilen redan varit såld för länge sedan.

Den bistra sanningen ...

Potentiella köpare tar aldrig hänsyn till att "priset är bra med hänsyn till" ...
För de allra flesta är allt bara svart eller vitt när det handlar om att köpa bil.
Alltså billigt eller dyrt.

Om bilen sedan är unik eftersom den har mugghållare i guld, har gått som direktörsbil hos Volvo sedan ny eller är en av endast 5 bilar som lackerats i rosa med rostbruna fläckar från fabrik, och att det i sig skulle vara anledning till ett högre pris än syskonbilar ... Sådant bryr sig folk inte om.

Antingen är det billigt ...
Eller så är det dyrt ...
Och din bil är tyvärr för dyr!

Jag skulle tippa att den är värd någonstans runt 10.000-12.000 kronor, och det är max.
Om någon sedan värderar den till 20.000 ... 30.000 ... 1 miljon ... Vad säger det, så länge som ingen är beredd att betala det?

Klockrent inlägg.

Fotograf på tierpidag.se
Gunclub
27 juni 2009 · 195 Inlägg

Hamilton skrev:

9Femma skrev:
Du ligger för högt i pris, med god marginal ...
Om det vore billigt och bra så hade bilen redan varit såld för länge sedan.

Den bistra sanningen ...

Potentiella köpare tar aldrig hänsyn till att "priset är bra med hänsyn till" ...
För de allra flesta är allt bara svart eller vitt när det handlar om att köpa bil.
Alltså billigt eller dyrt.

Om bilen sedan är unik eftersom den har mugghållare i guld, har gått som direktörsbil hos Volvo sedan ny eller är en av endast 5 bilar som lackerats i rosa med rostbruna fläckar från fabrik, och att det i sig skulle vara anledning till ett högre pris än syskonbilar ... Sådant bryr sig folk inte om.

Antingen är det billigt ...
Eller så är det dyrt ...
Och din bil är tyvärr för dyr!

Jag skulle tippa att den är värd någonstans runt 10.000-12.000 kronor, och det är max.
Om någon sedan värderar den till 20.000 ... 30.000 ... 1 miljon ... Vad säger det, så länge som ingen är beredd att betala det?

Klockrent inlägg.

Haha håller med.. Hahah. Ja må så vara.. men jag säljer den fortfarande inte för mindre om jag så får hota min köpare med digerdöden ^^ Bra bil till schysst pris tycker jag och det står jag fast vid.

Fredrik_Rangert Egenföretagare
27 juni 2009 · 999 Inlägg

Problemet med din annons är att de dåliga bilderna gör att den ser väldigt sunkig ut!

Nytvättad bil, bättre kamera, ej ta bilder i motljus eller i fullt solsken osv.
Hjulsidorna är ju hemska, fota bilen med dina snygga 16" fälgar.
Det syns ju knappt att det är skinn i den heller, släng med en bra bild på baksätet.

Så kan jag lova att du har en sportslig chans att sälja den för 17'!

Hool
27 juni 2009 · 1 067 Inlägg

Volvo 945

Skattad och besiktigad
Ungefär 27 700mil i dagsläget

Sommardäck på 16" Auriga Volvo originalfälgar <fabrikat Och mönsterdjup på däcken>
<Fabrikat> Vinterdäck på plåtfälgar med <mönsterdjup> kvar.

* Ny CD-stereo <fabrikat> <mp3?>
* Drag
* Takräcke
* Abs bromsar
* Skinnklädsel
* Centrallås med fjärrkontroll
* Elhissar

Service utförd i april -09 med bland annat olja och filter.

Nytt avgassystem sommaren -08

Mycket trevlig bil som går fint i både motor och växellåda. Fräsch och fin.
Medföljer även lite övrig utrustning som vindskydd för framrutorna, Volvo original lastgaller med mera.

Bilen är tillräckligt ny för att ha flera av Volvos säkerhetsfinesser som bland annat SIPS och ABSbromsar.

Perfekt bil för hantverkaren eller barnfamiljen då den lastar mycket och får dra <kg> på  vanligt B körkort.

Pris: 17000:- eller bytes mot mindre bil, gärna VW Golf (dock ej kombi), Honda Civic, Nissan Micra eller liknande.


Så ser du till att du tar bättre bilder och gärna med alufälgarna på. Kör du fortfarande på vinterdäcken?
Ha en bra bakgrund och fota mer inredning. Värderingsintyget kan du skippa ur annonsen. Den är inte relevant.

Har du kvar några kvitton om vad som är gjort med den? Nämn det i annonsen isf och du, sätt ut en ny annons på den. Så man slipper de där röda pilarna..

Senast redigerat av Hool (27 juni 2009)

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Kristian_L
27 juni 2009 · 1 893 Inlägg

Kesler skrev:
inte konstigt, bilderna suger, bilen är inte tvättad (STOOORT minus) och priset för högt för en non turbo

Varför skriver alla att bilen INTE har turbo? Är den urplockad eller är det ingen "S" ?
"S" i betäckningen skvalrar om att det sitter en lågtryckare i bilen. Dvs BILEN HAR TURBO!!! (Skall ladda ungefär 0,3bar.)
Nu har jag inte letat efter annonsen på blocket, hittade ingen länk i denna tråden heller. Men håll texten kort och koncis. Som tidigare sagts, ingen vill höra om meningen med livet i en bil annons.

Annons så här skrev:
Volvo 945

Besiktigad och skattad. Nyservad, Nytt avgass, 277000 Mil.
Drag, Automatlåda, CD-stereo, Mörkblå, Rails, Vindskydd på framrutor, Orginal lastgaller, Skinn, Träpanel, Fjärr-Larm, Elhissar. SoV däck 16"alu + 15" plåt. Bra däck

OCH BRA BILDER!

Det jag skriver under denna rad tar du INTE med i en annons!

"945" avslöjar att det är en kombi, behöver inte skriva det igen och igen.

Sedan kommer att den är bes o skat, så intresenten vet att den är körklar/påstäld = Tuta ock köra.
Utrustningen som är viktig, (Funktion) är drag, däck, vxl-låda.

Bonus utr (Lull,lull) är: Elhissar Fram/Bak, Läder (Hel/Halv?) Larm/m.fjärlås.

Låt resten bli en trevlig överaskning för spekulanten när han/hon kommer o tittar.

Nämn inte ACn över huvudtaget. Frågar någon så säger du att den inte fungerar (=Finns inte) sedan är det upp till köparen att dra egna slutsatser. Är det en ECC har de ju fortfarande automatisk temp-kontroll. (=Bonus) Om något extra inte fungerar, nämn inte utrustningen i fråga. = >Finns inte. (Det jobbiga alternativet, ta bort det) Man kan inte kräva fungerande AC på en 15år gammal bil, inte för 15k!

Sladra inte iväg. Håll det kort. Kolla mitt annons förslag. Tre rader, det orkar vem som helst läsa. En roman som mitt inlägg blev nu, det läser nästan ingen. sad

Till sist. Om du nu haft ute den ett tag och inte blivit av med den. Tag bort annonsen, inga nerpilar som visar hur desperat man är... Sätt in en ny fräsh och sätt ner priset till 15k. Ha mindre prutmån, bara du får dit köparen och tittar.

EDIT: Tog bort LTT då din bil uppenbart inte är en "S" modell. Står det "S" på bakluckan?

Senast redigerat av Kristian_V (27 juni 2009)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Kristian_L
27 juni 2009 · 1 893 Inlägg

Kollade på inrednings bilderna, bilen har ECC (Eller hadde) så köparen få i alla fall automatisk temperatur reglering, så länge det inte är för varmt ute. tongue

136hkr ÄR lågtrycksturbo (LTT)! Bilar utan turbo hade 116hkr.
När "S" kom, gick det inte att köpa sugmotor längre, det var "S" (LTT=LågTrycksTurbo) eller "TURBO" med full tryck som gälde. Ville man ha en 900 sugis, var man tvingad till 960 med sexa.

EDIT:
Bilden på motorrummet ser ut som ej turbo? Då är bilen ingen "S"!

(Tidig 95a?) S kom mitt i modellåret 95, tidiga bilar är "940" (Sugisar) sena 95or är "940 s" med LTT.

Gunclub skrev:
Haha håller med.. Hahah. Ja må så vara.. men jag säljer den fortfarande inte för mindre om jag så får hota min köpare med digerdöden ^^ Bra bil till schysst pris tycker jag och det står jag fast vid.

Med den instälningen blir du knappast av med bilen.

Mitt tips, dumpa priset ännu mera, kanske ner mot 12k, så du blir av med den. Skilnaden på 5k mot ditt begärda, kostar bilen dig snart fast du inte använder den. Snart skall skatten betalas, och när försäkringspremien dimper ner, då har den kostat dig mera än 5k fast den inte rullat en meter.
Ställer du av den blir du inte av med den alls.

Senast redigerat av Kristian_V (27 juni 2009)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
dahboy
27 juni 2009 · 1 002 Inlägg

Gunclub skrev:

Hamilton skrev:

9Femma skrev:
Du ligger för högt i pris, med god marginal ...
Om det vore billigt och bra så hade bilen redan varit såld för länge sedan.

Den bistra sanningen ...

Potentiella köpare tar aldrig hänsyn till att "priset är bra med hänsyn till" ...
För de allra flesta är allt bara svart eller vitt när det handlar om att köpa bil.
Alltså billigt eller dyrt.

Om bilen sedan är unik eftersom den har mugghållare i guld, har gått som direktörsbil hos Volvo sedan ny eller är en av endast 5 bilar som lackerats i rosa med rostbruna fläckar från fabrik, och att det i sig skulle vara anledning till ett högre pris än syskonbilar ... Sådant bryr sig folk inte om.

Antingen är det billigt ...
Eller så är det dyrt ...
Och din bil är tyvärr för dyr!

Jag skulle tippa att den är värd någonstans runt 10.000-12.000 kronor, och det är max.
Om någon sedan värderar den till 20.000 ... 30.000 ... 1 miljon ... Vad säger det, så länge som ingen är beredd att betala det?

Klockrent inlägg.

Haha håller med.. Hahah. Ja må så vara.. men jag säljer den fortfarande inte för mindre om jag så får hota min köpare med digerdöden ^^ Bra bil till schysst pris tycker jag och det står jag fast vid.

Men det är det ju inte du som ska tycka, utan köparen.. Och tydligen så gör han inte det..

...
Vroomfondel
27 juni 2009 · 72 Inlägg

Gunclub skrev:
Ja må så vara.. men jag säljer den fortfarande inte för mindre om jag så får hota min köpare med digerdöden ^^ Bra bil till schysst pris tycker jag och det står jag fast vid.

Behåll den då. Anledningen till att den inte blir såld är att den är för dyr. Om ingen vill betala det begärda priset så är den för dyr. Så enkelt är det.
Tackade för övrigt nej till en riktigt fin 944 för 6.000 kronor, besiktigad och klar. Den är fortfarande osåld. Så att försöka få 10.000 kronor mer bara för att det är en kombi blir nog svårt.

Bättre redlös än flatlöss
Kristian_L
27 juni 2009 · 1 893 Inlägg

13 år gammal bensin slukare av rang.
Förstår inte varför den skulle vara så svår att kränga, nu när bensinen är så billig. wink
En femhundring i månade i försäkring? När skatten kommer smäller det till med runt 2500kr direkt, att betalas av den som äger bilen månaden innan den skall betalas. (Du?)
Innan du vet ordet av så har den kostat dig en femtusing, utan att du ens startat motorn. Vänta och se!

Har du nytta av bilen alls? Tag då din instälning och behåll bilen istället. Den sjunker ju inte i värde längre.
Har du ingen nytta av den, så kommer den dra ner din ekonomi som ett bojsänke, vare sig du vill, eller inte.
Blir du kvar med bilen ett år till, har den kostat dig 7500kr till... Säg att du mot all förmodan får ut dina 17 för bilen, då har du 9500kr kvar...
Upskattade sifror förviso, men om du är klok, så ser du vart jag försöker komma. Bilen kostar dig pengar varje månad, ta smällen för några månader på en gång och bli av med den.
För tro mig, den enda ekonomiska smäll du gör nu, är den i ditt sinne, för om köparna värderar bilen till 10k, så lär du inte få sålt den för 17. Mest troligt kommer du gå minus, räknat från idag, med din atityd. Så behåll bilen, eller dumpa priset... (Fem Blocket annonser kostar dig en femhundring bara där)

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
Brandis Diktator
27 juni 2009 · 968 Inlägg

stor bil plus att det är en automat låda, med deffekt ac betyder att den drar mer soppa än den behöver. det är också en bil som riktar sig in på familjebil, eftersom den saknar manuell låda och turbo (om man ska ha 945 är väl det enda som gör dom goa att köra tänker en 18 åring med 17000 i fickan)

finns betydligt bättre bilar för det där priset om man ska kolla på säkerhet och bensin, vilket nästa grupp kollar på, familjer, visst är den säker för att vara från 90 talet, men går ju få en 00 citroën med skit bra krock säkerhet för bara 2000 kr mer, som drar 0,6 liter milen och har ac (som visst kommer rosta som bar metall i ett kar med vatten om typ 4-5 år till, med det vet ju inte dom om)

du har ju helt riktat in dig på fel typ av folk som är intresserad av bilen. 945 utan turbo och manuell låda är bara företag som köper, inte ens familjer skulle nog tänka över den. går ner till 10 "vid snabb affär"... så kommer säkert någon bygg firma och köper den

steifan DR!FTT3KN!K3R
27 juni 2009 · 10 427 Inlägg

Kristian_V skrev:
EDIT:
Bilden på motorrummet ser ut som ej turbo? Då är bilen ingen "S"!

(Tidig 95a?) S kom mitt i modellåret 95, tidiga bilar är "940" (Sugisar) sena 95or är "940 s" med LTT.

Årsmodell 1995 är alla "GL", även med de med B230FK
http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY … 00_900.pdf

1995
"GL - Ny motor med lättrycksturbo"

1996
"S 2,3 ersätter GL. Nytt utrustningspaket - Sport."

Kristian_L
27 juni 2009 · 1 893 Inlägg

steifan skrev:

Kristian_V skrev:
EDIT:
Bilden på motorrummet ser ut som ej turbo? Då är bilen ingen "S"!

(Tidig 95a?) S kom mitt i modellåret 95, tidiga bilar är "940" (Sugisar) sena 95or är "940 s" med LTT.

Årsmodell 1995 är alla "GL", även med de med B230FK
http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY … 00_900.pdf

1995
"GL - Ny motor med lättrycksturbo"

1996
"S 2,3 ersätter GL. Nytt utrustningspaket - Sport."

LTTn kom mitt i modellåret 95. Några gick som GL innan man fick på nya S emblemen...
Men var är då turbon i bilen ifråga?
Jag arbetade på Torslanda fabriken vid tidpunkten. Levde och andades Volvo.
Varför jag efterlyste turbon, ser ingen på bilden på motorumet, är för att ALLA S märkta skall ha en LTT?

Volvo V60 D4 "Inscription" (2019)
steifan DR!FTT3KN!K3R
27 juni 2009 · 10 427 Inlägg

Kristian_V skrev:

steifan skrev:

Kristian_V skrev:
EDIT:
Bilden på motorrummet ser ut som ej turbo? Då är bilen ingen "S"!

(Tidig 95a?) S kom mitt i modellåret 95, tidiga bilar är "940" (Sugisar) sena 95or är "940 s" med LTT.

Årsmodell 1995 är alla "GL", även med de med B230FK
http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY … 00_900.pdf

1995
"GL - Ny motor med lättrycksturbo"

1996
"S 2,3 ersätter GL. Nytt utrustningspaket - Sport."

LTTn kom mitt i modellåret 95. Några gick som GL innan man fick på nya S emblemen...
Men var är då turbon i bilen ifråga?
Jag arbetade på Torslanda fabriken vid tidpunkten. Levde och andades Volvo.
Varför jag efterlyste turbon, ser ingen på bilden på motorumet, är för att ALLA S märkta skall ha en LTT?

Ja det låter ju märkligt. Om det var en GL så hade det ju inte vart nåt konstigt.
Kanske nåt klant-skift som monterade fel emblem någonstans? wink wink

Edit: Den är ju inreggad som en GL så då är det avklarat.
Står inget 'S' i hans annons heller så det är nog lugnt på den fronten.
http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_94 … =6&w=3

Senast redigerat av steifan (27 juni 2009)

steifan DR!FTT3KN!K3R
27 juni 2009 · 10 427 Inlägg

1.
Tror jag inte suget är speciellt stort efter en 940 med det tråkigaste
motoralternativet i kombination med automatlåda. Tror nog att man
hellre tar B230FK-motorn även om den kanske drar mer.

2.
27000 mil är rätt mycket också, så börjar ju bli dags för byte av fjädrar
och stötdämpare (min fars 940 GL -93 som gått 28k känns tvärslut överallt tongue).

3.
Dörrsidorna är skrynliga vilket är avtändande (men på alla 93-9x:or? tongue)

4.
Sliten förarstol

5.
Ej fungerade AC

6.
Inget regnummer i annonsen, kan ej hämta Bilprovnings-protokoll

**

Finns rätt många till salu så gäller ju att sticka ut ordentligt för att lätt kunna få
bilarna sålda. Ett lågt miltal är nog inte dumt i det sammanhanget.

Orchid Opeth
28 juni 2009 · 77 Inlägg

Man skrattar gott när man läser ts inlägg om hur fin hans bil är och att den är värd 25 tusen, välkommen till verkligheten. Sänk priset till 6000 så blir den nog såld.

Sålde själv en bil på blocket för ett par veckor sedan, kollade priser på andra likartade innan jag satte priset till sjutusen "bra pris" - den blev såld för tre tusen.

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 juni 2009 · 5 650 Inlägg

steifan skrev:

Kristian_V skrev:
EDIT:
Bilden på motorrummet ser ut som ej turbo? Då är bilen ingen "S"!

(Tidig 95a?) S kom mitt i modellåret 95, tidiga bilar är "940" (Sugisar) sena 95or är "940 s" med LTT.

Årsmodell 1995 är alla "GL", även med de med B230FK
http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY … 00_900.pdf

1995
"GL - Ny motor med lättrycksturbo"

1996
"S 2,3 ersätter GL. Nytt utrustningspaket - Sport."

de menar vell som vanligt att de är en GL fast med turbo dvs lite power mer

som tex tic på 1992 om man kollar enligt deras tabbeler så är de som gl i allt fast turbo motor och alu fälgar och sportfjädring

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Germax
28 juni 2009 · 12 086 Inlägg

Nu ska volvoexperten uttala sig.

Du har en helt vanlig 945 som gått 28000 mil, sugmotor och automat.
Trasig AC och trasig förarstol (ser det ut som) vilket gör din skinnutrustning mindre vässentlig.
En besiktad basic 945 med drag och bruksskick är väl värd 10k tycker jag.

Bilderna är tyvärr tråkiga och priset är helt enkelt för högt.
Nu vet jag ju iofs folk som kan säja hundskit för guld, fattar inte hur folk kan ge så mkt pengar för visst skrot. Men då är de oftast yngre köpare som är aktuella, och de vill ha toning och sänkta bilar. Inte automatlåda.

patrik79
28 juni 2009 · 782 Inlägg

Ta vettiga bilder på det som är till bilens fördel.

på din första bild ser man inte hur bilen ser ut. Reggnumret är borta så det går inte att kolla upp bilen o ägaren vilket kan avskräcka oroliga småbarnsföräldrar. vinterdäcken sitter på mitt i sommaren och det får folk att tro att du är ett pucko, sommardäcken är slut eller att bilden är gammal. Du måste ha en ren bil med en schysst bakgrund (gärna gräsmatta med lite träd i bakgrunden) o fint väder så lacken glänser lite lagom.

På din andra bild så ser man inte mycket mer än att förarstolen är riktigt sliten så försök ta en bild från en annan vinkel för någon inredningsbild är bra att ha med.

Din tredje bild visar ett värderingspapper från internet där det står att en 945a i fullgott skick går att köpa för 16000:- och du ska ha 16500 el 17000:- (riktigt förvirrande när det står 2st pris i annonsen) för din bil som har sliten förarstol och något fel på sommardäcken (annars hade dom suttit på bilen). TA BORT VÄRDERINGSPAPPRET.

Den fjärde bilden visar ett vanligt motorutrymme och har man inget att visa upp så ska inte huven öppnas i onödan. Dom flesta tror nog att en gammal 945a går att mecka med om man har en skiftnyckel och en mejsel men när man ser hur det ser ut så skulle iaf ja fundera på något annat märke. Lägg inte ut några kort på en vanlig motor som får den nyblivna småbarnsföräldern att tro att man måste va raketforskare för att köra volvo.

Varför visar din femte bild en vanlig alufälg med ett skitigt däck som sitter på en bil när dom andra bilderna visar bilen med vinterdäck? En bild på vinterdäcken kan man visa om dom är snygga eller en närbild på fälgarna om det är 22" kromfälgar.

Ta några vettiga bilder i rätt ljus, rätt vinklar, med rätt bakgrund och med rätt fälgar.
Det är bilderna som skiljer en 8000:- bil från en 16000:-

Dit namn Ossian är ganska ovanligt och vissa kan tro att du är en kulturberikare, 50% av svenska folket drar sej för att köpa något från sådanna och jag har för mej jag läste att bilen stod på din mamma och då ska definitivt hon sälja bilen i sitt namn.

Priset tycker jag verkar högt och har man sjukt många volvo kombi att välja mellan så ringer man på den billigaste som ser vettig ut (enligt bilderna) och där platsar inte 17000:- in för en långmilad, blå 945 med automatlåda (lådan kanske inte drar ner priset men det kommer va mindre potentionella köpare och då får man sänka priset så dom som egentligen vill ha manuell låda också blir intresserad) och sliten förarstol.

Jag har sålt en 940 för 3 år sedan och det va inte mycket intresse alls (det tog nästan en vecka att bli av med bilen och jag som brukar kunna kränga porschar, jänke pickupper och gamla 45000mila bmw 7serie på max 2 dagar) trots att bilen va fin, manuell låda och billigast på blocket. Jag tror absolut inte intresset är större idag.

Kom ihåg att när du jämför bilpriser på blocket så är det bara dom osålda som är kvar så ska du få din volvo såld så måste den va ett bättre köp än alla liknande bilar som finns på blocket. 

Kolla hur bilhandlarna formulerar sej när dom skriver en annons sen skriver du något liknande, dom annonserna brukar inte innehåla så mycket bullshit och det finns lite att fråga om för dom tilltänkta köparna. Innehåller annonsen all information som finns om bilen så ringer inga för dom vet knappt vad dom ska säga för det finns inget att ställa frågor på.

Sätt in en helt ny annons så det inte syns att du har sänkt priset, det brukar bli stormning på telefon om det kommer ut ett nytt "klipp" men har du sänkt priset så tror jag att folk väntar tills du har sänkt priset yttligare några gånger.

Senast redigerat av patrik79 (28 juni 2009)

Mack Forum- och sitemoderator
28 juni 2009 · 26 155 Inlägg

steifan skrev:

Kristian_V skrev:

steifan skrev:

Årsmodell 1995 är alla "GL", även med de med B230FK
http://www.volvocars.com/se/All-Cars-MY … 00_900.pdf

1995
"GL - Ny motor med lättrycksturbo"

1996
"S 2,3 ersätter GL. Nytt utrustningspaket - Sport."

LTTn kom mitt i modellåret 95. Några gick som GL innan man fick på nya S emblemen...
Men var är då turbon i bilen ifråga?
Jag arbetade på Torslanda fabriken vid tidpunkten. Levde och andades Volvo.
Varför jag efterlyste turbon, ser ingen på bilden på motorumet, är för att ALLA S märkta skall ha en LTT?

Ja det låter ju märkligt. Om det var en GL så hade det ju inte vart nåt konstigt.
Kanske nåt klant-skift som monterade fel emblem någonstans? wink wink

Edit: Den är ju inreggad som en GL så då är det avklarat.
Står inget 'S' i hans annons heller så det är nog lugnt på den fronten.
http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_94 … =6&w=3

Däremot står det - förvirrande nog - "S" på Trådskaparens presentation av bilen, och fel antalet hästkrafter/newtonmeter. Tror kanske detta "Kristian_V" - och jag för den delen - hakar upp sig på.
Varför, är frågan. Varför?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang