Ja jag ska köpa en gammal Opel Ascona 1975 imorgon. Kärringen som säljer den säger att motorn funkar om man har ett batteri att starta den med. Att bromsarna funkar "hjälpligt" Inge rost i bärande delar eller i golv. Nu undrar jag eftersom hon inte startat den nyligen. *Vet inte när det var senast den startades* Vet att den inte varit i bruk sedan 1997 iaf.
Vad bör jag ha med mig när jag ska köpa den? Ny motor olja? Bromsvättska och lufta bromsarna innan? Jag tänkte juh såklart köra hem patrasket. Den är inte besiktat men som tur är bevakar inte poliser skogsvägar
Om du ska lufta bromsarna så måste du ju ha med dig bromsvätska. Smörj gärna upp bromsarna med typ kopparpasta oxå ifall dom kärvar. Byta olja är nog ingen dum ide heller. Och tanka i ny bensin för det är ju färskvara.
Om du ska lufta bromsarna så måste du ju ha med dig bromsvätska. Smörj gärna upp bromsarna med typ kopparpasta oxå ifall dom kärvar. Byta olja är nog ingen dum ide heller. Och tanka i ny bensin för det är ju färskvara.
hur länge håller packningarna i en bil om den inte körs då?