Fan va fint de blir! Spar ritningarna så slipper jag stå å mäta allt sedan om det någonsin blir av. Man har ju för många drömmar o för lite möjligheter eller vad man säger.
Fan va fint de blir! Spar ritningarna så slipper jag stå å mäta allt sedan om det någonsin blir av. Man har ju för många drömmar o för lite möjligheter eller vad man säger.
jag har inte ritningarna Tommy har dom på Datorn i CAD. men kan nog ordna om du vill ha Precis
tycker det är intresant att du gör allt detta jobbet o fortfarande kör med 8v motor? varför inte bygga om till 16v? billigare och enklare effekthöjniing är svår att hitta.
hehee. 16v är inte lika kul 8v är inte lika vanligt med både kompressor å turbo så ja vill köra de hehee Vem har sagt att ja ska ha super mycket effekt ?
Sen skulle jag bygga ihop den med spolarna. men det går 4kablar från spolarna men från MSet ska de gå bara en kabel till varje spole. Hur ska man göra?? Någon som har tips?
Dom som kommer från spolar härvan
Spolar härvan
Från ena spolen ( ena är iaf Jord men dom andra 3 ? några man inte ska använda när man ska ha Audi spolarna till MS ? TIPS)
Ms triggar bara spolen.. Dvs säger till när det ska tända.. Du behöver en jord och en plus till spolen med för att det ska fungera. Plus kopplas via ett relä till tändningen. Den 4-e kabeln tror jag e överflödig, så är det iaf på mina volvospolar med inbyggda steg //Jonas
Ms triggar bara spolen.. Dvs säger till när det ska tända.. Du behöver en jord och en plus till spolen med för att det ska fungera. Plus kopplas via ett relä till tändningen. Den 4-e kabeln tror jag e överflödig, så är det iaf på mina volvospolar med inbyggda steg //Jonas
Okeej. Det är 3 stift bak på spolarna. så den 4de kabeln var nog bara där för kul Men undra vilka stift som ska gå vart ;P
Okeej. Det är 3 stift bak på spolarna. så den 4de kabeln var nog bara där för kul Men undra vilka stift som ska gå vart ;P
Stiften heter 1 & 4a & 15 iaf..
Ok, är nog bäst att du skaffar fram kopplingsschema på dem. Känns som att 1& 4 bör vara + & - 15skulle kunna vara matning till spolarna då tändningen brukar kallas kl 15.. Men koppla INTE efter detta förrens du har kopplingsschema, då kan spolarna pajja! //Jonas