Emilius skrev:
Janken skrev:
Håller inte med dig Emilius angående "puckdäcken". Antar att du menar när däcket går rakt ut från fälgen... Dvs varken strech eller "buktar" ut. Strech funkar väl om man kör tyskstuk osv men att "alla måste lära sig" tycker jag var ett korkat uttalande.
strandberg31, strech = Ett betydligt smalare däck än "normalt" för fälgbredden. Dvs blir däcket strechat/Utdraget.
Grymt projekt detta!. Hoppas allt lirar som det ska sen

Lycka till!
Mvh Janken
Varför är det korkat? Varför skulle det inte funka på en annan bil om det är så sjukt mycket snyggare på en tysk eller japansk bil? har du sett någon volvo med stretch? kanske därför?
Jag kommer köra stretch på min 142 så får ni avgöra själva, jag tycker alla bilar bör ha det hur som,
hockeypuckar har aldrig varit snyggt och kommer aldrig bli heller,
undantag för jänkare i racestuk som inte har något med stance att göra alls, där är det snyggt med normala däck, men då skall det vara racefälgar och slicks/frontrunners ungefär
Menade att alla inte ha samma smak. Att då sitta o säga att alla måste lära sig att något inte är snyggt tycker jag inte känns särskilt smart iallafall.
Jadå, har sett det. Tycker om strech på rätt bil. Återigen ett fall där alla inte kan tycka samma sak.
På denna kärran såg det dock bra ut med rak däcksida, dessutom så är det ju bättre än strech vad gäller grepp/fäste. Vilket jag nog tror att trådskapare vill ha sen när han sprätter runt med lite krut i motorn!.
Någonsin sett en F1 bil? eller varför inte, en gokart med strechade däck?...

Nog med off topic!. Alla tycker olika [punkt!].
Ser fram emot fortsättningen på detta bygge!

Mvh Janken
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"