Hur har ni råd?

precision
20 september 2006 · 2 652 Inlägg

det är mkt jobb o en del lån . går ju ta tex att ta fälgar\däck på kredit . blir inte mkt pengar i månaden om dom kostar 25 000kr

lanred
20 september 2006 · 555 Inlägg

sjukt imponerande att folk som fortfarande går i skolan med 950kr i studiebidrag med helgjobb kan fixa fina bilar.. då måste exakt varenda krona som ni får in gå till bilen.. själv har jag inte klarat att spara pengar eftersom jag käkar ute och köper kläder hela tiden, men nu har jag bestämt mig för att köpa en bil eftersom jobbet kräver det

söderort_racing stolt sosse!
20 september 2006 · 61 Inlägg

det är knappert varje månad. efter att skatten o försökringen är betald är det inte många kronor kvar. har ju kanppt råd att tanka bilen tongue

jävla moderat sida!
salleracing billackerare/bilbyggare
20 september 2006 · 232 Inlägg

jag har ej lagt så mycke pengar,ca:70000kr ska lägga ca:30 till nu i vinter...jag har ju en fördel,jag gör allt jobb själv,även lack,så bilen hadde ju kostat mer om man inte kan nått...spara spara å spara ock jobba som fan,å se till att man får bra priser där man handlar,å handla lite då å då,man kan ej köpa allt på en gång...har tatt mig 3år att få ihop bilen...

Volvo 245TIC "christine" (1984)
Honda prelude "evil one" (1992)
Mitsubishi Eclipse spyder gst "Starwarsbilen" (1997)
Stavve
20 september 2006 · 65 Inlägg

Jag är 18.. Fick bilen då jag var 17 sen har jag bekostat den till största del själv.. Fälgar, kjolpaket osv.  Hur har jag råd? Tjao, jobbar och sparar. Köper hellre "dyra" saker som håller sig kvar, t ex fälgar, istället för tre kilo godis varje fredag. Tre kilo godis är ju i och för sig inte så mycket pengar, men det är den principen jag går efter. Till sommaren hoppas jag på att jag får mig en cab också. Ska se om jag byter skoter också.

Mitt tips till er alla: ni lever bara en gång! Passa på njut av det! För mig innebär njutning fina och snabba bilar, fina vapen och jakt ute i vår skog och god mat. För andra kanske det är helt andra saker, men jag vet att jag blir lycklig av de jag listat!

Har knappast lån på en sådan här enkel kärra smile

Saab 9000 "Griffin" (1994)
BMW 325iA Cabriolet "M-technic" (1994)
Fredrik.Gustavsson
20 september 2006 · 2 123 Inlägg

Jobbar så mycket jag kan.
Sen har man inte alltid råd utan man tar sig råd.

GranatMagnuS Scania, javisst.
20 september 2006 · 237 Inlägg

janå, jag kan ju inte så mycket själv men jag lär mig efter hand. Bara det nödvändigaste köper jag. som nu slippapper och spackel. sen får vi se vad pengarna räcker till i framtiden. Med lite tur kanske jag får färg på den? smile

MiaHuskeyHills
20 september 2006 · 32 Inlägg

Slutlekt skrev:
Förstår inte hur alla kan ha råd med feta fälgar, kjolpaket, trim mm.

Är alla Stenrika här eller har många skyhöga lån.

Nästan var enda bil har heta fälgar, och dom sidorna jag har kollat på ligger fälgar+däck runt 15000-25000 kr. Det är i alla fall inget jag kan ta ur bakfickan precis.

Beror lite på hur mkt man har sparat ihop under de år man jobbat ozå...sen hade man ju tur o fick allt man ville ha med i köpet!

Have it!
MKarlsson Tunnelmaster
20 september 2006 · 348 Inlägg

Råd är inget man har, Råd är något man tar sig...

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
Wallen Auditok
20 september 2006 · 169 Inlägg

lanred skrev:
sjukt imponerande att folk som fortfarande går i skolan med 950kr i studiebidrag med helgjobb kan fixa fina bilar.. då måste exakt varenda krona som ni får in gå till bilen.. själv har jag inte klarat att spara pengar eftersom jag käkar ute och köper kläder hela tiden, men nu har jag bestämt mig för att köpa en bil eftersom jobbet kräver det

Jag har 950 spänn i studiebidrag och kanske några hundralappar till i månaden och volvon min har väl gjort några framsteg. och jag har dessutom betalt biljäveln tongue

Malmoe SSS -12
20 september 2006 · 3 217 Inlägg

Studiebidrag samt en extra femhundring av mamma tongue Det är allt... Sen ser ju min bil ut som den gör tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
precision
20 september 2006 · 2 652 Inlägg

precis de beror lite på vad man perioriterar ,. ska man festa loss varje helg så kan man glömma feta fälgar\trimm och allt .

på en normal lön menar jag nu ,

Malmoe SSS -12
20 september 2006 · 3 217 Inlägg

precision skrev:
precis de beror lite på vad man perioriterar ,. ska man festa loss varje helg så kan man glömma feta fälgar\trimm och allt .

på en normal lön menar jag nu ,

Eller studielön tongue Där man varken kan leva på helgerna eller fixa till bilen tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Phaetoon
20 september 2006 · 8 156 Inlägg

Funderar på att råna en bank.
Någon som är på? wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
precision
20 september 2006 · 2 652 Inlägg

Phaetoon skrev:
Funderar på att råna en bank.
Någon som är på? wink

låter lockande hmm jag är på smile

Merclone Leg. Spådam
20 september 2006 · 816 Inlägg

Bingolotto och returburkar

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Malmoe SSS -12
21 september 2006 · 3 217 Inlägg

Merclone skrev:
Bingolotto och returburkar

Returburkar är en väldigt bra metod om man behöver snabba pengar utan att för den delen göra något brottsligt...

Man kan ju alltid åka till fester och gå därifrån med en massa tomburkar, men vad är det till liv?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Merclone Leg. Spådam
21 september 2006 · 816 Inlägg

Fuckface skrev:

Merclone skrev:
Bingolotto och returburkar

Returburkar är en väldigt bra metod om man behöver snabba pengar utan att för den delen göra något brottsligt...

Man kan ju alltid åka till fester och gå därifrån med en massa tomburkar, men vad är det till liv?

Någon har tappat sin ironiradar...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
precision
21 september 2006 · 2 652 Inlägg

Merclone skrev:

Fuckface skrev:

Merclone skrev:
Bingolotto och returburkar

Returburkar är en väldigt bra metod om man behöver snabba pengar utan att för den delen göra något brottsligt...

Man kan ju alltid åka till fester och gå därifrån med en massa tomburkar, men vad är det till liv?

Någon har tappat sin ironiradar...

hehe tror jag med smile

Malmoe SSS -12
21 september 2006 · 3 217 Inlägg

Merclone skrev:

Fuckface skrev:

Merclone skrev:
Bingolotto och returburkar

Returburkar är en väldigt bra metod om man behöver snabba pengar utan att för den delen göra något brottsligt...

Man kan ju alltid åka till fester och gå därifrån med en massa tomburkar, men vad är det till liv?

Någon har tappat sin ironiradar...

Absolut inte... Faktiskt ett bra sätt, att det sen tar en jävla tid är en helt annan grej! Och du får klunka läsk som ingen annan! Gjorde så när jag försökte tjäna ihop till en moppe, efter många säckar och ett jävla reklamutdelningsjobb så blev det en moppe som gick sönder stup i kvarten!

Så visst går det, men det är inte mycket till inkomst om jag får säga det själv...

Ska man köpa läsken själv så går man nog mer i förlust än vinst tongue

Jag var visst full seriös, med en viss humor... Verkade inte som att jag formulerade det rätt för er fina herrar här inne!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang