jag skulle lägga 6/9 orna på hyllan o bara låta dom spela diskant o mellan, basen lär ju sköta basbiten ändå på en sån liten bil... basen beror ju på vad det är för basar?
Det finns ett antal olika modeller av 10", du får nog säga vad modellen heter om någon ska kunna hjälpa dig. Har du kollat deras site: www.ground-zero-audio.com där finns nog lådförslag.
Hos DLS kan man läsa att generella lådvolymer för slutna lådor till 6x9 och 8" är ca 15-20 liter om de ska kunna spela lite lägre bas. Om man har en subba så behövs inte riktigt så stora lådor utan då kan volymen minskas lite grann. Jag har inte provat själv hur små volymer det går att ha utan att det börjar låta dåligt utan det jag skrev var mer en personlig gissning.
Det är ju betydligt vanligare med 6,5" i dörrarna istället för 6x9. Det går att få de flesta 6,5" att spela ner till 70 Hz och det räcker till ganska bra. 6x9 brukar väl ha djupare inbyggnadsmått så att det måste nog sättas ordentliga distanser. Jag skulle rekommendera 6,5" men om du har bestämt dig för 6x9 så är det ju bara att testa.
Jag håller på att bygga ut dörrarna nu ska rikta 6*9 upp mot stolarna om du fatta va ja menar? de va inte så farligt de skulle va minimum avstång på 80 mm de klara men ju.
Lever för ljud! Kolla--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=30406&p=1