Denver CAP-4100, bra eller dåligt?

Frissan
6 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Ska byta till mig ett Denver CAP-4100. Byter emot några gamla 12" från -91 så jag betalar inget för det.

Vill bara veta om det är kattpiss eller om det funkar.

Ska driva ett par JBL 4" och ev. ett DLS 6,5" kit.

Booyakasha!
stahre
6 juli 2009 ·

nja sådär va... vad är det för basar du ska byta bort?

Frissan
6 juli 2009 · 4 693 Inlägg

stahre skrev:
nja sådär va... vad är det för basar du ska byta bort?

4 st Lanzar 12" 150 rms/st. Kolla mina videoklipp så ser du. Kanske har någon bild också.

Booyakasha!
jc
6 juli 2009 · 56 Inlägg

Jag har köpte ett sånt slutsteg för några dagar sen som jag ska ha till mina RF 5,25" högtalare i dörrarna. Ska koppla in det senare idag så jag skriver här hur det låter senare.

andreasivarsson
6 juli 2009 · 98 Inlägg

Jag har själv ett sådant steg och jag tycker det funkar bra. Driver själv två tior och två 6x9 med det.

BMW E36 "Time Attack Team 91" (1992)
Frissan
6 juli 2009 · 4 693 Inlägg

jc skrev:
Jag har köpte ett sånt slutsteg för några dagar sen som jag ska ha till mina RF 5,25" högtalare i dörrarna. Ska koppla in det senare idag så jag skriver här hur det låter senare.

Kanon, tack så mycket smile

andreasivarsson skrev:
Jag har själv ett sådant steg och jag tycker det funkar bra. Driver själv två tior och två 6x9 med det.

Låter som att det orkar lite då.
Synd bara att det inte är stabilt i 2 omh sad

Booyakasha!
stahre
6 juli 2009 ·

Det finns bättre steg, och säkert sämre. Ett budget steg som klarar viss påfrestning, inte för mkt dock. Sen om kvaliteten på ljudet blir bra sen är tveksamt. Har du ingen användning av basarna så kör ba!

Frissan
6 juli 2009 · 4 693 Inlägg

stahre skrev:
Det finns bättre steg, och säkert sämre. Ett budget steg som klarar viss påfrestning, inte för mkt dock. Sen om kvaliteten på ljudet blir bra sen är tveksamt. Har du ingen användning av basarna så kör ba!

Nepp, har ingen använding över huvud taget av dom, vet inte ens varför jag köpte dom :S

Japp, byta ska jag göra. Men ville bara veta om det var bra eller inte. Vet ju vad Denver är för märke, men till koaxialer borde det funka tänkte jag.

Senast redigerat av Softis (6 juli 2009)

Booyakasha!
stahre
6 juli 2009 ·

Softis skrev:

stahre skrev:
Det finns bättre steg, och säkert sämre. Ett budget steg som klarar viss påfrestning, inte för mkt dock. Sen om kvaliteten på ljudet blir bra sen är tveksamt. Har du ingen användning av basarna så kör ba!

Nepp, har ingen använding över huvud taget av dom, vet inte ens varför jag köpte dom :S

Japp, byta ska jag göra. Men ville bara veta om det var bra eller inte. Vet ju vad Denver är för märke, men till koaxialer borde det funka tänkte jag.

förmodligen bättre en hu:)

Drönirettab
6 juli 2009 · 21 761 Inlägg

Softis skrev:
Synd bara att det inte är stabilt i 2 omh sad

I manualen står det att steget klarar 2 Ohm i stereo. smile

www.denver-electronics.com/UploadetFile … nglish.pdf

Josasp
6 juli 2009 · 45 Inlägg

Det är förvånansvärt dåligt. Jag köpte ett sånt förra sommaren lät skit illa på diskanten. Alla register lät som om de var "ihopmosade" och helt baslöst. Men om jag bryggade det och körde med lågpass till ett par 6x9 så dom bara basade lät det ganska bra.

Men efter runt en vecka efter den omkopplingen så visade det sig att steget spelade bas som låg väldigt nära fyrkantsvåg vilket resulterade i brända spolar på mina superfina JBL T595. Högtalare som kostar 4ggr mer än steget sad

Så fort man höjer det mista så distar det och låter apa helt enkelt sad

Slutade med att det fick ligga på en hylla tills jag sålde det för 200kr bara för att bli av med skiten.

Skulle tro att den/han som byter med dig vill bli av med det själv för att det bara är kattskit.

busfabror www.ljudbyggaren.se
6 juli 2009 · 504 Inlägg

En polare köpte ett sådant till sitt framsystem........med följande kommentar "Jag skulle köpt ett 4-kanals av dig istället"....de kan man ju tolka som man vill......big_smile

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Frissan
6 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Josasp skrev:
Det är förvånansvärt dåligt. Jag köpte ett sånt förra sommaren lät skit illa på diskanten. Alla register lät som om de var "ihopmosade" och helt baslöst. Men om jag bryggade det och körde med lågpass till ett par 6x9 så dom bara basade lät det ganska bra.

Men efter runt en vecka efter den omkopplingen så visade det sig att steget spelade bas som låg väldigt nära fyrkantsvåg vilket resulterade i brända spolar på mina superfina JBL T595. Högtalare som kostar 4ggr mer än steget sad

Så fort man höjer det mista så distar det och låter apa helt enkelt sad

Slutade med att det fick ligga på en hylla tills jag sålde det för 200kr bara för att bli av med skiten.

Skulle tro att den/han som byter med dig vill bli av med det själv för att det bara är kattskit.

Det är inte av den anledningen då han har 2 varav det ena använder han själv.

Booyakasha!
Rickard-v
6 juli 2009 · 2 665 Inlägg

Det är ju ett billigt postorder steg typ.

Skulle jag aldrig blanda ihop med kvalitets grjer från rockford eller liknande.
Till ett par biltema 6x9 duger det, ungefär samma nivå.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
jc
6 juli 2009 · 56 Inlägg

Jag hann inte göra några inställningar för det började regna en aning o garaget var upptaget av en annan bil. Kopplade in ett par Magnat 6*9 på det också. Skriver här igen när jag ställt in det, blir nog imorgon.

Frissan
6 juli 2009 · 4 693 Inlägg

jc skrev:
Jag hann inte göra några inställningar för det började regna en aning o garaget var upptaget av en annan bil. Kopplade in ett par Magnat 6*9 på det också. Skriver här igen när jag ställt in det, blir nog imorgon.

Verkade det driva på som det skulle då?

Booyakasha!
Iam2fast4U
6 juli 2009 · 1 534 Inlägg

alla denver produkter jag har kommit i kontakt med låter värdelöst enligt mej tongue

BMW E34 "538" (1990)
Frissan
6 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
alla denver produkter jag har kommit i kontakt med låter värdelöst enligt mej tongue

Meeeeen hmm

Booyakasha!
jc
6 juli 2009 · 56 Inlägg

Softis skrev:

jc skrev:
Jag hann inte göra några inställningar för det började regna en aning o garaget var upptaget av en annan bil. Kopplade in ett par Magnat 6*9 på det också. Skriver här igen när jag ställt in det, blir nog imorgon.

Verkade det driva på som det skulle då?

Höjde inte så mycket för jag hann inte ställa in steget som driver basarna heller och dom spelade inte bara bas om man säger så. Känns fel att säga nåt om steget innan man ställt in det ordentligt.

Frissan
6 juli 2009 · 4 693 Inlägg

jc skrev:

Softis skrev:

jc skrev:
Jag hann inte göra några inställningar för det började regna en aning o garaget var upptaget av en annan bil. Kopplade in ett par Magnat 6*9 på det också. Skriver här igen när jag ställt in det, blir nog imorgon.

Verkade det driva på som det skulle då?

Höjde inte så mycket för jag hann inte ställa in steget som driver basarna heller och dom spelade inte bara bas om man säger så. Känns fel att säga nåt om steget innan man ställt in det ordentligt.

Okej okej, vad har du som steget ska driva förutom 6x9"?

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang