1594
Sök

Volvo c70 2,4t byta till T5 turbo

149 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Hej

Som rubriken lyder, om jag byter ut till en t5 turbo, får jag samma effekt som en "vanlig" c70 t5 eller är det annorlunda "programmerat också i c70 t5 original?

//patrik

424 Inlägg
6 juli 2009
Tratan skrev:
Hej

Som rubriken lyder, om jag byter ut till en t5 turbo, får jag samma effekt som en "vanlig" c70 t5 eller är det annorlunda "programmerat också i c70 t5 original?

//patrik

Du kommer förmodligen ha samma hk som du har nu, men större snurra lite kallare blir det.
Chippar du bilen samtidigt kan du förmodligen klämma ur lite mer hk

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

8 267 Inlägg
6 juli 2009
Att byta bara turbon ger dig inte samma effekt som i en T5. T5 och 2,4T är 2 helt olika motorer. Det skiljer ju i borrning, kolvar, stakar, spridare och turbo och naturligtvis styrboxen. Så ska du få upp en 2,4T till samma effekrt som en original T5 så lär du göra mer än bara byta turbo.

149 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Okej tackar för dom informativa svaren, då vet jag. Jag är nämligen inne på att köpa en c70 vet dock inte vilken riktigt, Skiljer ju både i pris och på försäkringen....

men chippar man en 2,4t får man väl ut ca 240hk (jag vet att man ska ta det med en nypa salt)

Låt säga att jag har en chippad 2,4t. Visst kommer jag ändå inte upp i samma effekt och drag som en T5(original) .

kanske off-topic.
Skillnad på dynamic och sport chassi?
Senast redigerat av Tratan (6 juli 2009)

Sök