2212
Sök

Vilken bas ska jag välja för ca 5000kr?

bonntrimmare
655 Inlägg
8 juli 2009
volvocrille skrev:
BJonsson skrev:
Varför inte köra 4st Gas alpha 1225 i volvon?
basarna framåt och rören upp i hatthyllan. Kommer rocka på rejält..
Då har du pengar kvar och kan köpa rejäla kablar oxå om du inte har det. Och kke ett xtra batteri?
Lycka till

har redan extra batteri och gott om pengar över till kablar ^^ men är kicker något att satsa på ? eller betalar man bara för märket ?

hänger du på "raggarparkeringen" nåt? isf ska du provlyssna "EBB"s(på garaget) han har kicker l7 tror jag de e  låter skit fint  ....  12" är det
Senast redigerat av BOLUND (8 juli 2009)

4 074 Inlägg
8 juli 2009
volvocrille skrev:
BJonsson skrev:
Då har du pengar kvar och kan köpa rejäla kablar oxå om du inte har det. Och kke ett xtra batteri?
Lycka till

har redan extra batteri och gott om pengar över till kablar ^^ men är kicker något att satsa på ? eller betalar man bara för märket ?

Kicker är enligt MIG överreklamerat skit! Kostar skit mycket och ingen prestanda... Antar att jag kommer få skit för det uttalandet men det är vad JAG tycker...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
8 juli 2009
BJonsson skrev:
volvocrille skrev:
BJonsson skrev:
Lycka till

Kicker är enligt MIG överreklamerat skit! Kostar skit mycket och ingen prestanda... Antar att jag kommer få skit för det uttalandet men det är vad JAG tycker...

Ja du har fel wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
8 juli 2009
volvocrille skrev:
BMTech skrev:
volvocrille skrev:
är denna bas någolunda prisvärd och bra ?

Orion HCCA104

http://www.ljudstudion.se/ShowProduct.aspx?prodid=2278

JA den är bra och prisvärd...

tror du du den kan leverera i Db ? förstår att det är många faktorer som spelar in men utgå ifrån att den har en bra låda mm... Vad skulle du tippa på ?

Tja SM 1:a i espl om det var i en eller 2 klasser borde väl räcka som referens wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

4 074 Inlägg
8 juli 2009
BMTech skrev:
BJonsson skrev:
volvocrille skrev:

Ja du har fel wink

inte enligt MIG! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

560 Inlägg
9 juli 2009
HE HE HE HE EM vinst räckte en sådan bas till:cool:

Det bästa med HCCA basarna är att dom håller för äckligt tuffa tag och effekter.

Jag har nu labbat extremt mycket med desssa basarna och med facit i hand kommer jag aldrig mer bygga bilar som har mindre än 2000 Watt per HCCA 10" bas, det spelar helt enkelt för lågt.....

Men ger man den 2 eller 3 kilo så blommar den ut så man blir riktigt tårögd....

BMTech skrev:
volvocrille skrev:
BMTech skrev:

JA den är bra och prisvärd...

tror du du den kan leverera i Db ? förstår att det är många faktorer som spelar in men utgå ifrån att den har en bra låda mm... Vad skulle du tippa på ?

Tja SM 1:a i espl om det var i en eller 2 klasser borde väl räcka som referens wink

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

4 693 Inlägg
9 juli 2009
Ska man spela högt så är det ju HCCA basen som gäller. Men som jimmyostrom säger så behövs det rejält med power till den.

Booyakasha!

21 761 Inlägg
9 juli 2009
De gräver dessutom mycket djupt i basen. Tex 2 st HCCA 12" har spelat 150 dB vid 31 Hz i en Merca kombi. smile

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
9 juli 2009
BJonsson skrev:
volvocrille skrev:
BJonsson skrev:
Lycka till

Skriv gärna källa varför du tycker så samt vad du har provat.

Kicker är inte ett lågbudget märke utan ett premium märke med egen utveckling av produkter därav lite högre prissatt.

Med vänlig hälsning//Björn

287 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
Ska man spela högt så är det ju HCCA basen som gäller. Men som jimmyostrom säger så behövs det rejält med power till den.

så den är lite väll trög driven för at jag ska få ut all av den, med mutant steget ?

Basknarkare
470 Inlägg
9 juli 2009
dbakuten skrev:
BJonsson skrev:
volvocrille skrev:

Kicker är inte ett lågbudget märke utan ett premium märke med egen utveckling av produkter därav lite högre prissatt.

just de, Priset är för högt.. kicker är inte skit i sig men för dyrt enligt mig.

Team Carbonize

4 693 Inlägg
9 juli 2009
volvocrille skrev:
Softis skrev:

så den är lite väll trög driven för at jag ska få ut all av den, med mutant steget ?

Just precis. Du kan ju själv klart driva den, men du får inte ut all effekt på långa vägar.

Men som sagt, dom där RE eller Hertzen på första sidan är det absolut inget fel på.

Booyakasha!

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
9 juli 2009
Stejfaan skrev:
dbakuten skrev:
BJonsson skrev:

just de, Priset är för högt.. kicker är inte skit i sig men för dyrt enligt mig.

Innom samma produkt område så ligger Kicker i samma prisklass som sina konkurenter sen att det finns massa billigt bilstereo på marknaden det håller jag med om sen om det är bättre eller sämre det får var och en avgöra.

Kicker är inte intresserad at bli gämförd Watt/Krona

MVH//Björn

287 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Smedhult skrev:
12" får också plats under hatthyllan i 740, så du måste inte ha tior;)

det är ca 30 cm från golv till tak och du ska bygga under hatthyllan, blir det inte jävligt tajt/ svårt att få till en låda till 12" are ?

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
9 juli 2009
volvocrille skrev:
Smedhult skrev:

det är ca 30 cm från golv till tak och du ska bygga under hatthyllan, blir det inte jävligt tajt/ svårt att få till en låda till 12" are ?

Allt går men 10" är mer optimalt om man ska anpassa lådan ihop med bilen.

MVH//Björn

287 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
volvocrille skrev:
Softis skrev:

Just precis. Du kan ju själv klart driva den, men du får inte ut all effekt på långa vägar.

Men som sagt, dom där RE eller Hertzen på första sidan är det absolut inget fel på.

då struntar jag i den, känns ganska onödigt att slänga ut pengar på en bas som steget ändå inte orkar driva riktigt. Vad tror du om 4 st basar är det något att rekommendera ? vill komma upp i lite Db oxå inte bara "snärt" i basen ...

287 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
dbakuten skrev:
volvocrille skrev:
Smedhult skrev:

MVH//Björn

okej, har du någon bas/ basar du skulle rekommendera till Mutant Ascension 1 ? som skulle passa bra i 740:in wink

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
9 juli 2009
volvocrille skrev:
dbakuten skrev:
volvocrille skrev:

MVH//Björn

okej, har du någon bas/ basar du skulle rekommendera till Mutant Ascension 1 ? som skulle passa bra i 740:in wink

Det handlar om vilket budget du har.

Mitt tipps på basar som passar ihop med det steget är:
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317251

Det rockar på bra för de pengarna.

Om du ska stega upp i prisklass så Orions nya XTR PRO basar
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317383

MVH//Björn

4 693 Inlägg
9 juli 2009
Om du ska ha 4 st 10" i skuffen så varför inte Digital Designs 510? http://www.dbakuten.se/detail-item_id-10036

Det skulle pumpa rejält kan jag tänka mig wink

http://www.dbakuten.se/images/products/10036_1.jpg

Booyakasha!

287 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
Om du ska ha 4 st 10" i skuffen så varför inte Digital Designs 510? http://www.dbakuten.se/detail-item_id-10036

Det skulle pumpa rejält kan jag tänka mig wink

http://www.dbakuten.se/images/products/10036_1.jpg

okej, vad skulle du rekommendera 2 lite "dyrare"  eller 4 lite "billigare"

tacksam för alla svar

Sök