Såg denna bilen idag SAAB 9-2X aero ALdrig hörts talas om den tidigare, Någon som känner till den?

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
9 juli 2009 · 3 404 Inlägg

Rwd skrev:
vore fränt om de  körde på sedan karossen ist big_smile

en egenbyggd saab motor(läs: inte GM koncern motorer)

fast med imprezas drivlina smile den bilen skulle jag ha köpt iaf smile

9-3SSär mkt snyggare

Ja tack

Va f*n ska du med imprezans drivlina till när lådorna i ng9-3 fungerar fint och XWD från haldex är säkert minst lika bra som subarus system

Det du vill ha är alltså en Black Turbo men med en riktig Saabspis? V6an duger så spring och köp!

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
volvoentusiasten
9 juli 2009 · 4 005 Inlägg

Seth skrev:
är en subaru i saab dress
http://www.teknikensvarld.se/provkornin … /index.xml
lite om den från teknikens värld

Haha, gillar artikelförfattarens otroliga nersågning av det amerikanska folket. Tur att de inte har kommentarer aktiverat på teknikens värld.

I övrigt har jag svårt för "badge engineering".

Intressant problem när man står på mekonomen och ska försöka köpa subaru-reservdelar till sin saab. smile

Ramrod
9 juli 2009 · 674 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Håller inte med alls... ser ganska frän ut... Men måste ändå säga att lite av saabs själ har på nått sätt virrat bort sig..!  Undrar just hur den kommer att tas imot av marknaden.. ?

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Rquired Allmänt envis
9 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Ramrod skrev:

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Håller inte med alls... ser ganska frän ut... Men måste ändå säga att lite av saabs själ har på nått sätt virrat bort sig..!  Undrar just hur den kommer att tas imot av marknaden.. ?

Eftersom bilen kom 2004 kan du nog finna svar på den frågan tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hammarslag Inläggskritiker
9 juli 2009 · 990 Inlägg

Den där i sedan modell skulle nog kunna bli ruskigt snygg med 19-20" fälgar på

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Mortalis VW-nörd?
9 juli 2009 · 4 332 Inlägg

Inte konstigt saab gått som de gått när de tagit bort hela saabs identitet genom att bygga den på opel vectra, chevrolet trailblazer och subaru impreza (måste de väl vara?) samt att de snattat över i princip hela bilen till Cadillac BLS (som tack och lov är nedlagd i sverige).

Låt saab-nissarna göra sin grej! Alla älskar ju deras koncept, men de slaktas ju totalt av McDonalds-GM

henne_svenne
9 juli 2009 · 668 Inlägg

Mortalis skrev:
Inte konstigt saab gått som de gått när de tagit bort hela saabs identitet genom att bygga den på opel vectra, chevrolet trailblazer och subaru impreza (måste de väl vara?) samt att de snattat över i princip hela bilen till Cadillac BLS (som tack och lov är nedlagd i sverige).

Låt saab-nissarna göra sin grej! Alla älskar ju deras koncept, men de slaktas ju totalt av McDonalds-GM

Fy fan vad jag håller med dig!! Vartända ord du säger är ju sant. Stort plus till dig+++

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
Larsson_Power Saabvilde!
9 juli 2009 · 1 708 Inlägg

Tycker dom är ganska fräna smile Älskar ju SAAB, och den Subaru kombin är asläcker big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Larsson_Power Saabvilde!
9 juli 2009 · 1 708 Inlägg

henne_svenne skrev:

Mortalis skrev:
Inte konstigt saab gått som de gått när de tagit bort hela saabs identitet genom att bygga den på opel vectra, chevrolet trailblazer och subaru impreza (måste de väl vara?) samt att de snattat över i princip hela bilen till Cadillac BLS (som tack och lov är nedlagd i sverige).

Låt saab-nissarna göra sin grej! Alla älskar ju deras koncept, men de slaktas ju totalt av McDonalds-GM

Fy fan vad jag håller med dig!! Vartända ord du säger är ju sant. Stort plus till dig+++

Håller med jag också. Visst att 9000 var ett samarbete mellan Fiat, Lancia, Alfa Romeo och SAAB. Men det är ändå en riktig SAAB smile

Mvh Michael

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
MrLila
9 juli 2009 · 355 Inlägg

Nu byggs ju inte denna modellen längre, tack o lov.


Mvh Jonas

Mvh Jonas
Saab-Fredde
9 juli 2009 · 285 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Sa killen med en volvo 740 lollollollollol

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!
saab_lejf
9 juli 2009 · 106 Inlägg

Saab-Fredde skrev:

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Sa killen med en volvo 740 lollollollollol

ha..ha..tänkte detsamma,volvo 740 måste juh slå alla rekord när d gäller fulhet,och människan som ritat den borde juh få livstid=)

Saab 9000 turbo 2,3 "trollspeed" (1998)
Skaune
9 juli 2009 ·

saab_lejf skrev:

Saab-Fredde skrev:

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Sa killen med en volvo 740 lollollollollol

ha..ha..tänkte detsamma,volvo 740 måste juh slå alla rekord när d gäller fulhet,och människan som ritat den borde juh få livstid=)

Va e de med dessa saab ägare resp volvo ägare som hela tiden klankar ner på varandras bilar? HÅLL ER TILL ÄMNET!

fredde85
9 juli 2009 · 1 798 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Rätt cool ändå tycker jag till skillnad från den jävla skokartongen som du kör med även kallad sossecontainer
så kul me folk som klankar ner på bra mkt bättre o coolare bilar när de kör en satans ful 740

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Glader9991
9 juli 2009 · 956 Inlägg

Larsson_Power skrev:

henne_svenne skrev:

Mortalis skrev:
Inte konstigt saab gått som de gått när de tagit bort hela saabs identitet genom att bygga den på opel vectra, chevrolet trailblazer och subaru impreza (måste de väl vara?) samt att de snattat över i princip hela bilen till Cadillac BLS (som tack och lov är nedlagd i sverige).

Låt saab-nissarna göra sin grej! Alla älskar ju deras koncept, men de slaktas ju totalt av McDonalds-GM

Fy fan vad jag håller med dig!! Vartända ord du säger är ju sant. Stort plus till dig+++

Håller med jag också. Visst att 9000 var ett samarbete mellan Fiat, Lancia, Alfa Romeo och SAAB. Men det är ändå en riktig SAAB smile

Mvh Michael

Mycket Saab när tändningslåset inte ens sitter mellan stolarna....

zijaa Bilmekaniker
9 juli 2009 · 1 354 Inlägg

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Så du menar att din 740 är finare eller va var din poäng?

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Johan_VW
9 juli 2009 · 101 Inlägg

saab_lejf skrev:

Saab-Fredde skrev:

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Sa killen med en volvo 740 lollollollollol

ha..ha..tänkte detsamma,volvo 740 måste juh slå alla rekord när d gäller fulhet,och människan som ritat den borde juh få livstid=)

haha håller med tongue ser ut som något bygge av legoklossar

ZonaX Svetsare
9 juli 2009 · 3 150 Inlägg

saab_lejf skrev:

Saab-Fredde skrev:

OphanWitehall skrev:
Ja det blev ju inte bättre när man korsade 2 bilar som är brutalt fula från början! HAHA! big_smile

Sa killen med en volvo 740 lollollollollol

ha..ha..tänkte detsamma,volvo 740 måste juh slå alla rekord när d gäller fulhet,och människan som ritat den borde juh få livstid=)

Haha  Precis så är det  ^^      Skämdes typ när jag övningskörde med farsans sur-40 då när övningskörning va aktuellt  x)   Farsan bara, "fäll ner solskyddet, det är massa människor där"  xD

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
madness82
9 juli 2009 · 226 Inlägg

vad ja har hört så finns det bara 2st 9-2X Aero i hela sverige.

Rquired Allmänt envis
9 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Det tog inte så lång tid innan vi kom in på Saab vs. Volvo igen, hur fan hittar ni något att bråka om hela tiden? mad

Däremot måste jag fråga varför de nyare Saabarna byggda på mestadels Opel, men även Subaru och jänkare inte är lika mycket "äkta Saab" som 9000 som byggde på Alfa 164 och andra italienare.

Vad gör Italien till mer Saab än vad Tyskland/USA är?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang