idag när jag skulle starta bilen så slog jag på stereon, musik kom ur högtalarna men basen va helt tyst...
jag kolla i bagaget och såg då att minus kabeln hade lossat från förstärkarn (dls classic).
jag satte tillbaks kabeln men basen funka ändå inte, stegets lampa lyser inte heller....
säkringarna är hela på steget vad kan då vara felet? jag har även en kondis inkopplad men steget ska ändå funka ifall kondisen e kass eller har jag fel?
min gissning är att när minus kabeln lossa från steget så kom den emot slutstegs chassit eller nått annat på steget. då kanske nått pajja inne i steget, vet ej.
ja lossade minusen ska det inte hända något om den ej kommer på någon plus. Om kondingen har gått så får du inte fram någon ström så vitt jag vet för då kan ju ingen ström färdas genom kondingen. Men om det beror på den är ju lätt att kolla det är ju bara att plugga ur den.
skruva tillbaka minuskabeln och prova ta ström från + till remote på steget (lossa ev remotekabel som går till stereon först) och se om det hoppar igång.
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
men hallå det var mycket gissningar här, du har inte försökt mäta upp vart/ vart du inte har ström.
du tar en multimeter och sätter minus på jord, sen mäter du vid:
#slutstegets + # vid kondingen+ # remoten så att du ser att du får styrström från steget # eventuella andra jordpunkter. ************************** Har du inte en multimeter kan du lika gärna ta en 12V lampa med ena kabel på jord och den andra på jordpunkter,
Sen kan jag ju tala om att om du håller på som du gör så kommer din signaljord att gå åt helvete till slut, har du ingen minus kopplad så jordar steget o HU:n och då blir det dåligt...