2443
Sök

Hur är detta område i göreborg?

1 814 Inlägg
13 juli 2009
alain skrev:
Sävedalen är ett mycket trevligt område, nära Göteborgs centrum, 15 minuter med bussen.
Ring till Partillebo, (det ingår ström i deras hyra).

Ström ingår inte alltid i hyran hos Partillebo, eller menade du just Sävedalen?

Cambrant
13 juli 2009
Finns många ställen i Sävedalen där hyra inte ingår. Det beror på vilket område bara.

45 Inlägg
13 juli 2009
Jag har flyttat runt lite i Gbg och det här är mina erfarenheter av lite olika områden;

Bergsjön/Gärdsås; hade bilen inlåst i bur i p-huset, inga problem. Ganska lugnt område. Ghettostämpel så det skriker om det men inte så farligt enligt min mening.

Mölndal centrum; Bilen på gatan/gemensam parkering. 2 bryt i dåvarande Audin + att tjejens saab 9000 blev tjålad. I övrigt rätt bra förutom nån dåre i lägenheten bredvid.

Kvilletorget; Bilen på gemensam parkering. Minst 6 bryt + att dåvarande saaben blev tjålad en gång (nån som använde den som svarttaxi från albanska föreningen). I övrigt ganska stökigt område. Svartklubb i källaren i huset och såna grejer. Hyfsat nära stan.

Landala; nuvarande boende. Bilen inlåst på nätterna, inte hänt nåt än. Lugnt och skönt och nära stan.

Summa summarum; försök få bilen inlåst på nätterna, antagligen viktigare för nattsömnen än vad gatan heter som du bor på. Försäkringsmässigt kan det vara bra om du hamnar i annan kommun än Göteborgs. Jag hade billigast försäkring när jag bodde i Mölndal.

"Gas, Grass or Ass
No One Rides For Free"

343 Inlägg
13 juli 2009
expect1991 skrev:
alain skrev:
Sävedalen är ett mycket trevligt område, nära Göteborgs centrum, 15 minuter med bussen.

Tror han specifikt menade Ljungkullen i Sävedalen. ^^

373 Inlägg
13 juli 2009
ijahman skrev:
Bergsjön/Gärdsås; hade bilen inlåst i bur i p-huset, inga problem. Ganska lugnt område. Ghettostämpel så det skriker om det men inte så farligt enligt min mening.

Skulle vilja påstå att det är ganska generellt för B-sjön, kortedala, angered m.m (nordvästra götet).. fast så länge du kan låsa in bilen så får du ha den ifred..

Där jag bor nu (tuve) hade jag glömt att kolla så att alla dörrar + bagage luckan vart låst ett par dagar efter service så bilen stog med ngn dörr olåst utan att bli pillad på.. det är lite skillnad mot bergsjön - kortedala m.m tongue

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 juli 2009
bergsjön o de ligger i nordöstra gbg och inte västra wink
majorna e förresten toklugnt o fint. mycke trevligt folk

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
14 juli 2009
expect1991 skrev:
alain skrev:

Jag tror att det är hela Partillebo (bolaget) bostäder som strömmen ingår i hyra men inte är 100% säkert och bör vara så.
Senast redigerat av alain (14 juli 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Miklen
14 juli 2009
..e väl isåfall hushållselen som ingår.. typ det man "normalt" förbrukar.. inte om man använder 100 bygglampor för att ljusa upp lägenheten smile

Finns dåliga områden i dom bra oxå som redan sagts..finns alltid folk te allt å svenska avundsjukan..

373 Inlägg
14 juli 2009
Mortalis skrev:
bergsjön o de ligger i nordöstra gbg och inte västra wink
majorna e förresten toklugnt o fint. mycke trevligt folk

Helt rätt.. var nog lite trött igår kväll.. roll eller oxå får jag skylla på att jag e blond *S*

501 Inlägg
14 juli 2009
Har bott i bergsjön i 3 år nu trivs hur bra som helst aldrig haft några problem. jag har bilen parkerad i flerbilsgarage aldrig varit några problem där..  ni som inte har bott i bergsjön ska inte skriva att det är ett dåligt område. det e bara så jävla överdrivet det dom skriver i tidningarna.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 juli 2009
DIEZEL_NET skrev:
Har bott i bergsjön i 3 år nu trivs hur bra som helst aldrig haft några problem. jag har bilen parkerad i flerbilsgarage aldrig varit några problem där..  ni som inte har bott i bergsjön ska inte skriva att det är ett dåligt område. det e bara så jävla överdrivet det dom skriver i tidningarna.

Mina föräldrar bodde där när de flyttade ner till göteborg under en kort period för att de inte gick att få tag i annat boende helt enkelt just då.
Var iaf mer inbrott i förråd/garage än månaden hade dagar i princip och mycket överfall (personrån/våldtäksförsök) på vanliga promenadstråk till och från kommunikationer.
Så nej, tidningarna överdriver inte.

501 Inlägg
14 juli 2009
Mortalis skrev:
DIEZEL_NET skrev:

Mina föräldrar bodde där när de flyttade ner till göteborg under en kort period för att de inte gick att få tag i annat boende helt enkelt just då.
Var iaf mer inbrott i förråd/garage än månaden hade dagar i princip och mycket överfall (personrån/våldtäksförsök) på vanliga promenadstråk till och från kommunikationer.
Så nej, tidningarna överdriver inte.

inbrott i förråd o sånt händer väl överallt men det jag menar är det inte är så farligt som folk tror ...  tror den delen av bergsjön är av dom lugnaste ställen jag bott på ... aldrig hänt nåt förutom att det e e bilrace varannan dag 500 meter bort från mig smile

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

631 Inlägg
14 juli 2009
Bergsjön är ganska stort....  Finns sämre och bättre områden där, Naturligtvis..

Cambrant
14 juli 2009
alain skrev:
Jag tror att det är hela Partillebo (bolaget) bostäder som strömmen ingår i hyra men inte är 100% säkert och bör vara så.

Fel. Jag bor i en Partillebo-lägenhet där el inte ingår, bara för att ta ett exempel. Det beror på vilket område man bor i. De äldre ställerna, för att ta Björndammen som exempel, ingår det oftast el i hyran.

319 Inlägg
14 juli 2009
Flytta till Hammarkullen innan jag blir förbannad!

Ordning är till för idioter, genier behärskar även kaos.

501 Inlägg
14 juli 2009
Autonom skrev:
Flytta till Hammarkullen innan jag blir förbannad!

hahahaha:lol:

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
14 juli 2009
Trådstartare
Oj vad svar tråden har fått smile

Kort å gott. Ska hålla mig utanför själva Göteborg samt låsa in bilen.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

21 761 Inlägg
14 juli 2009
Ääh, håll dig kvar i norrland. Det är lättare att handskas med mygg och "lappjävlar" än folket "där nere". wink

12 086 Inlägg
14 juli 2009
Jag tror som Drönirettab att kommer man från norrland är nog alla områden i Göteborg rena bejrut..

501 Inlägg
14 juli 2009
Jag e fan från beirut rena Las Vegas där nere

Sök