För som som vill veta hur 1 japansk bil träff ser ut (film)

XL-Dempa
12 juli 2009 · 457 Inlägg
Varje beröring av bromspedalen är första tecknet på rädsla !!!
its only illegal if you get caught!
Buick GNX (1987)
Stefan Varberg Supraman
12 juli 2009 · 2 300 Inlägg

Jag hörde en låt från svenska karamell.

Det verkar va mkt mer show än här i sverige, folk vågar sticka ut mer.

Här e folk så rädda att göra bort sig.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
12 juli 2009 · 581 Inlägg

I sverige så är det bara volvo och saab, "japanarna" börjar försvinna allt mer tycker jag sad

Önskade att man bodde där, finns så mycket blandat och ingen är som någon annan.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
13 juli 2009 · 461 Inlägg

fast jag va på mkt större träff för 2 år sen ..

tro mig japaner vet hur de ska styla bilar ^^

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
V70Dahlgren
13 juli 2009 · 143 Inlägg

supersupra87 skrev:
I sverige så är det bara volvo och saab, "japanarna" börjar försvinna allt mer tycker jag sad

Önskade att man bodde där, finns så mycket blandat och ingen är som någon annan.

varför klagar du? du verkar inte sj lägga så myc pengar för att sticka ut med din bil... ``vill vara precis som alla andra`` el? ja, har kollat dina framtidplaner med...

hittar vi för bilmärke i japan, säkert större delen japanska (asiatiska). varför för det är ett märke som ligger nära dem.

Precis som volvo å saab gör för många här i svergie, e det så konstigt?

bli hemma så slipper du/ni som klagar se volvo/saab bilar om det stör så myc, å vi ditt/era klagande.

V70Dahlgren
13 juli 2009 · 143 Inlägg

ewrs skrev:

V70Dahlgren skrev:

supersupra87 skrev:
I sverige så är det bara volvo och saab, "japanarna" börjar försvinna allt mer tycker jag sad

Önskade att man bodde där, finns så mycket blandat och ingen är som någon annan.

varför klagar du? du verkar inte sj lägga så myc pengar för att sticka ut med din bil... ``vill vara precis som alla andra`` el? ja, har kollat dina framtidplaner med...

hittar vi för bilmärke i japan, säkert större delen japanska (asiatiska). varför för det är ett märke som ligger nära dem.

Precis som volvo å saab gör för många här i svergie, e det så konstigt?

bli hemma så slipper du/ni som klagar se volvo/saab bilar om det stör så myc, å vi ditt/era klagande.

Sluta klaga nu V70Dahlgren.

okej! ska skärpa mig tongue

chrno RE-雨宮
13 juli 2009 · 481 Inlägg

supersupra87 skrev:
Önskade att man bodde där, finns så mycket blandat och ingen är som någon annan.

Det var nog det mest felaktiga påstående jag nånsin hört.

ALLA vill vara som alla andra i Japan.. Å dom som vill vara annorlunda vill vara lika annorlunda som alla andra. Tro mig, den mångfald du tror finns här är fel.

Jag var på en Rx7 träff i veckan med ca 200 Rx7or på en vanlig parkering.. Å på Tsukuba var det nog närmare 300 samma dag. wink  Men så var det den 7/7 också.  Bilder finns i mitt galleri nånstans.

RE-Amemiya Kitted FD3S
Germax
13 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Jag tyckte de såg ut som träffen i Nkpg typ, fast mkt mindre volvo tongue
Lite mer musik och lite mindre 740 som bränner upp vinterdäck.

Niklas1987 NO
13 juli 2009 · 2 182 Inlägg

Där skulle man komma med en äkta rat rod big_smile

http://photos.jpgmag.com/1518765_170560_3509bfdb6d_p.jpg

Senast redigerat av Niklas1987 (13 juli 2009)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
zebbmachine Mr X
13 juli 2009 · 122 Inlägg

V70Dahlgren skrev:

supersupra87 skrev:
I sverige så är det bara volvo och saab, "japanarna" börjar försvinna allt mer tycker jag sad

Önskade att man bodde där, finns så mycket blandat och ingen är som någon annan.

varför klagar du? du verkar inte sj lägga så myc pengar för att sticka ut med din bil... ``vill vara precis som alla andra`` el? ja, har kollat dina framtidplaner med...

hittar vi för bilmärke i japan, säkert större delen japanska (asiatiska). varför för det är ett märke som ligger nära dem.

Precis som volvo å saab gör för många här i svergie, e det så konstigt?

bli hemma så slipper du/ni som klagar se volvo/saab bilar om det stör så myc, å vi ditt/era klagande.

En liten skillnad är väl japanska tillverkare har ett antal olika modeller som faktiskt ser olika ut. Saab och Volvo gör 2st modeller, och sen släpps dom i 10 olika storlekar, alla lika fula smile

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH
Melker_elk Blyfot och motor dödare
14 juli 2009 · 388 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Där skulle man komma med en äkta rat rod big_smile

http://photos.jpgmag.com/1518765_170560 … db6d_p.jpg

ja det hade varit riktig kul big_smile

Senast redigerat av _Butcher_ (14 juli 2009)

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Daaze Rent A Retard !
14 juli 2009 · 674 Inlägg

zebbmachine skrev:

V70Dahlgren skrev:

supersupra87 skrev:
I sverige så är det bara volvo och saab, "japanarna" börjar försvinna allt mer tycker jag sad

Önskade att man bodde där, finns så mycket blandat och ingen är som någon annan.

varför klagar du? du verkar inte sj lägga så myc pengar för att sticka ut med din bil... ``vill vara precis som alla andra`` el? ja, har kollat dina framtidplaner med...

hittar vi för bilmärke i japan, säkert större delen japanska (asiatiska). varför för det är ett märke som ligger nära dem.

Precis som volvo å saab gör för många här i svergie, e det så konstigt?

bli hemma så slipper du/ni som klagar se volvo/saab bilar om det stör så myc, å vi ditt/era klagande.

En liten skillnad är väl japanska tillverkare har ett antal olika modeller som faktiskt ser olika ut. Saab och Volvo gör 2st modeller, och sen släpps dom i 10 olika storlekar, alla lika fula smile

+1

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Phaetoon
14 juli 2009 · 8 156 Inlägg

Tyvärr så är ju hälften av dom bilarna inte lagliga i Sverige pga våra "hårda" ombyggnadskrav.
Andra lysen än E-märkta med rätt färg är ju portade här. Vingar som inte är original tillåts inte osv.
Tyngre ombyggnationer kräver att man orkar med att gå igenom en hel del byråkrati. Visserligen är dom flesta reglerna bra, men man kan väl tycka att man inte ska behöva vara högt utbildad advokat för att kunna tolka reglerna rätt? Tänk om man själv  skulle kunna gjuta egna bak- och framlyktor som man sen kunde köra ute i trafken med, helt lagligt? Lite svårt kanske, men om man skulle kunna det vore det väl trevligt? Men det går ju inte pga E-märkningen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Holiace
14 juli 2009 · 1 754 Inlägg

Det är japanskt att göra så, så det är OK. Det är... "onormalt" att göra sådär i sverige.

Jag kan inget om allt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang