Helt svart dekal för fejka lakering??

daajvid Elektriker
14 juli 2009 · 1 138 Inlägg

Sherlia skrev:
Värt att tänka på att det i själva verket inte går att återställa helt å hållet om du har på den en längre tid. Bilens övriga lack solbleks med inte huven som är skyddad av en plast. När du sen tar bort plasten kommer huven se mycket fräschare ut i lacken och skilja sig från resten av bilen.

inte om han håller bra puts på bilen.
Min bil är en 98 och RÖD fick bakspolern omlakerad i bilens färgkod och efter att ha polerat upp hela bilen kan man inte se någon färgskillnad alls.och dom säger röda bilar ska vara värst?

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
volvonisse440 yrkeschaufför
15 juli 2009 · 709 Inlägg

Sherlia skrev:
Värt att tänka på att det i själva verket inte går att återställa helt å hållet om du har på den en längre tid. Bilens övriga lack solbleks med inte huven som är skyddad av en plast. När du sen tar bort plasten kommer huven se mycket fräschare ut i lacken och skilja sig från resten av bilen.

jag tror inte silver färgen är så känslig för solen.. tror det är värre på en blank lackad röd,bli eller liknande färg.

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
id_
15 juli 2009 · 130 Inlägg

som många sagt, gör det i vinyl... och det är ju inte så att du ska göra en "taxi-foliering" och göra hela bilen från silver till gul, då e det ju lite trixigare med veck o skarvar o så.. men en huv och ett tak, hallååå? det är ju i princip platta saker.

vist det kan vara lite känsligt för stenskott o så, men du får la köra försiktigt smile

DusanMandick Random Hero
15 juli 2009 · 4 047 Inlägg

volvonisse440 skrev:

Sherlia skrev:
Värt att tänka på att det i själva verket inte går att återställa helt å hållet om du har på den en längre tid. Bilens övriga lack solbleks med inte huven som är skyddad av en plast. När du sen tar bort plasten kommer huven se mycket fräschare ut i lacken och skilja sig från resten av bilen.

jag tror inte silver färgen är så känslig för solen.. tror det är värre på en blank lackad röd,bli eller liknande färg.

nej en silver bil solbleks knappt nåt, och du som har en nyare bil sköter väl den bra så då e de mindra fara

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang