5247
Sök

DD9512g i Golf 2, rikta basen hur ?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 juli 2009
BP = BandPass (som du klurat ut)
BR = BasReflex wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 juli 2009
Absolutjonas skrev:
pattilatti2 skrev:
Så nu ska du bygga big_smile haha vilket svammel fram o tbax tongue Men men hoppas de går bra då.

Liten och lätt bil att få dunk i lär ju kväva allt annat iaf tongue om du skaffar ett av de stegen, kan ju rekomendera de ja har.. audison där.. funkar fint.

jag skulle riktat basen uppåt med porten uppåt i den lilla jäveln.. om du int kör slutet, vilket är mysigare.

Good Luck iaf.

våga dig ut o tävla med.. tongue

Hehe, köper ditt ifall du säljer det lol
Nää, men kanske blir ett DD steg istället.
Funderar på att bara köra DD rakt igenom! (DET GODASTE)

köp på 10.000 så får du några tusen rabatt.. big_smile

DD är bra grejjor för att spela högt med. men nog kan man spela högt med annat med. gäller att veta hur man ska spela högt.

Kan inte bara slänga in saker i bilen och tro att man spelar högt. Som du sa tidigare i nå inlägg att alla spelar högre än va jag gör här i stan.. mkt möjligt att nån gör de med jag undrar med vad? visst hör ja alla dessa merccaraggare hur bilarna vråååålar bas, men vart e musiken då? och bara för att de vrålar så betyder det inte att de är särskilt högt. (låter ju bara illa)

Ta och mät up resultat o ha musiken i samma nivå som basen i över 140db då bli ja imponerad. Kul att nån i boden är intresserad av sånt här iaf:)

Du kan ju annars köra på några sinuslive sla3000 för att driva basen.

4 693 Inlägg
15 juli 2009
Oj BasReflex..... Borde jag ha fattat :S *Generad*

Men till topic.

Hur har du nu tänkt att bygga lådan? Blir säkert en (o)skön upplevelse i bilen iaf smile

Booyakasha!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 juli 2009
Softis skrev:

Men till topic.

Hur har du nu tänkt att bygga lådan? Blir säkert en (o)skön upplevelse i bilen iaf smile

haha lilla softis...

vill ni kriga om ett spl steg??

har ett som lämnar gött med effekt som softis vill ha.. men de säljes till den som tar de kring 25/7

var väl över 2000wrms i 1 ohm minns ej exakt tongue
Senast redigerat av pattilatti2 (15 juli 2009)

Dieselpower!
534 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
Absolutjonas skrev:
pattilatti2 skrev:
Så nu ska du bygga big_smile haha vilket svammel fram o tbax tongue Men men hoppas de går bra då.

Liten och lätt bil att få dunk i lär ju kväva allt annat iaf tongue om du skaffar ett av de stegen, kan ju rekomendera de ja har.. audison där.. funkar fint.

jag skulle riktat basen uppåt med porten uppåt i den lilla jäveln.. om du int kör slutet, vilket är mysigare.

Good Luck iaf.

våga dig ut o tävla med.. tongue

DD är bra grejjor för att spela högt med. men nog kan man spela högt med annat med. gäller att veta hur man ska spela högt.

Kan inte bara slänga in saker i bilen och tro att man spelar högt. Som du sa tidigare i nå inlägg att alla spelar högre än va jag gör här i stan.. mkt möjligt att nån gör de med jag undrar med vad? visst hör ja alla dessa merccaraggare hur bilarna vråååålar bas, men vart e musiken då? och bara för att de vrålar så betyder det inte att de är särskilt högt. (låter ju bara illa)

Ta och mät up resultat o ha musiken i samma nivå som basen i över 140db då bli ja imponerad. Kul att nån i boden är intresserad av sånt här iaf:)

Inte menar jag att dom spelar högre än dig!
DU HAR DÄMPAT DEN FÖR MKT! man hör ju knappt ut big_smile
Joo, 2 SL-A 3000. en på vardera talspole hade varit nått smile

Nog vet jag mycket riktigt precis som dig att installation och kringutrustning är viktigare än själva "bas" maniet man har. Blir nog 3-4 st DD A kit, och 2 DD C2 till det!

Dieselpower!
534 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:

Men till topic.

Uhm, tror jag kör på en låda med basen uppåt (magneten i lådan) och en FEET slotport på det! kommer nog bli bra flås i det!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 juli 2009
Absolutjonas skrev:
pattilatti2 skrev:
Absolutjonas skrev:

Inte menar jag att dom spelar högre än dig!
DU HAR DÄMPAT DEN FÖR MKT! man hör ju knappt ut big_smile
Joo, 2 SL-A 3000. en på vardera talspole hade varit nått smile

Nog vet jag mycket riktigt precis som dig att installation och kringutrustning är viktigare än själva "bas" maniet man har. Blir nog 3-4 st DD A kit, och 2 DD C2 till det!

haha okok ja driver lite me dig bara.. wink

behöver du nå hjälp så hojta till bara.. har ändå 12-13års erfarenhet..

men de är ju kul me basmani ibland.. men ja gillar mer de ljudet man kan uppskatta nu, fast me lite bas förstås. gärna från framsystemen då.. tongue

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 juli 2009
Absolutjonas skrev:
Softis skrev:

Men till topic.

Uhm, tror jag kör på en låda med basen uppåt (magneten i lådan) och en FEET slotport på det! kommer nog bli bra flås i det!

så skulle ja ochså valt att köra, vet att de funkar bra i golf. smile

4 693 Inlägg
15 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Softis skrev:

Men till topic.

haha lilla softis...

vill ni kriga om ett spl steg??

har ett som lämnar gött med effekt som softis vill ha.. men de säljes till den som tar de kring 25/7

var väl över 2000wrms i 1 ohm minns ej exakt tongue

Inte sälja steget sad

Booyakasha!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 juli 2009
DU HAR DÄMPAT DEN FÖR MKT! man hör ju knappt ut ....

Det är så man får tryck där det ska vara tryck. om man nu vill mäta db. OM jag skulle få för mig att tävla lite i det med.

Så dämpa ordentligt så får du se att du ökar i DB. även om nu inte hela stan hör ditt skrammel utav bilen men de känner de på långt håll.. om du drar på dvs. tongue

om ja kör med öppna dörrar så kan du ju fundera på om de hörs, och sedan stänger dem.. sjuk skillnad, man hör knappt nå. men sitt i bilen hehe. smile
Senast redigerat av pattilatti2 (15 juli 2009)

Dieselpower!
534 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:

Det är så man får tryck där det ska vara tryck. om man nu vill mäta db. OM jag skulle få för mig att tävla lite i det med.

Så dämpa ordentligt så får du se att du ökar i DB. även om nu inte hela stan hör ditt skrammel utav bilen men de känner de på långt håll.. om du drar på dvs. tongue

om ja kör med öppna dörrar så kan du ju fundera på om de hörs, och sedan stänger dem.. sjuk skillnad, man hör knappt nå. men sitt i bilen hehe. smile

Haha, joo kommer SJÄLVFALLET dämpa den så mycket det bara går! har hela garaget full i dämpningsmaterial så!

Måste ju dra ut nån dag och höra på vrålåket! wink

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 juli 2009
Absolutjonas skrev:
pattilatti2 skrev:

Haha, joo kommer SJÄLVFALLET dämpa den så mycket det bara går! har hela garaget full i dämpningsmaterial så!

Menar du motorn tongue haha- jodu 140+hk chippad, sportavgas, öppetfilter, låter som en kattunge. smile

orkar du öppna dörren så nog kan du få lyssna. väger väl ett ton typ.. haha.

Dieselpower!
534 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
Absolutjonas skrev:
pattilatti2 skrev:

Menar du motorn tongue haha- jodu 140+hk chippad, sportavgas, öppetfilter, låter som en kattunge. smile

orkar du öppna dörren så nog kan du få lyssna. väger väl ett ton typ.. haha.

Hehe, jaa risken finns att jag inte orkar dörren lol

8 156 Inlägg
15 juli 2009
Absolutjonas skrev:
pattilatti2 skrev:

Du måste fixa nya rutor också:
http://www.dbakuten.se/list-cat_id-32235

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

4 693 Inlägg
15 juli 2009
Man lär ju knappast behöva dubbla sådana steg för att driva basen... hmm

Booyakasha!

Dieselpower!
534 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:

Nja, lite overkill men det är väll för "The look".

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 juli 2009
Softis skrev:

inte för att driva.. de kan man göra me ett skitsteg... men för att pressa skiten ur den vilket kommer krävas om man ska kunna göra hair tricks... hehe

Dieselpower!
534 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Nu har jag räknat lite på en låda.

Blir 78cm bred
44,4 cm hög
40 cm djup
44mm framsida, resten är 22mm.

Port 40cm hög
8.4cm bred (innermått)
46cm lång.

Får duga tillsvidare då wink

21 761 Inlägg
15 juli 2009
Ungefär som deras eget lådförslag alltså, blir säkert bra. smile

Dieselpower!
534 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ungefär som deras eget lådförslag alltså, blir säkert bra. smile

Ohh, tänk så man prickar rätt wink eller vänta nu. vad menar du med ungefär ? hmm

Sök