5242
Sök

Varför tidskomp?

tokfrans
982 Inlägg
16 juli 2009
när har jag pratat med dig irl? :S

nej men som jag skrev, det är LÄTTARE att få billiga saker att låta OK, det är inte lika "känsliga" för just montering, när man kliver upp produktklass så blir allt runt om kring så jävla mkt viktigare och får man då till det så slår det ju självklart de billigare produkterna på fingrarna när som helst.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
16 juli 2009
pattilatti2 skrev:
k1mm0 skrev:
vart exakt fegar man ?

du skrev ju att de va mkt lättare att få de bra me skit tongue

men de är ju allmänt känt på detta forum att skit alltid slår saker som anses vara bra.

säger jag att mitt linn system låter bra här hemma så kommer de alltid någon som säger men du! Mitt sony system slår ditt linn system varje dag i veckan. så jag bryr mig int så hårt.

du har snackat privat med mig om detta flera gånger o din setup i den bilen så jag vet va de var.

så varför bråka om det?

du slår säkert alla me den setupen o det är ju bra för dig:)

Nej nej nej.....nu har du (som VANLIGT) missuppfattat det.
Det är lättare att MISSLYCKAS med bra grejer än det är att lyckas med billiga grejer.
Förstår du skillnaden?

Vi hävdar inte att billigare är bättre än dyra. Nej...
Senast redigerat av Lonefox (16 juli 2009)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 juli 2009
k1mm0 skrev:
när har jag pratat med dig irl? :S

nej men som jag skrev, det är LÄTTARE att få billiga saker att låta OK, det är inte lika "känsliga" för just montering, när man kliver upp produktklass så blir allt runt om kring så jävla mkt viktigare och får man då till det så slår det ju självklart de billigare produkterna på fingrarna när som helst.

jag skrev privat. dvs. på garaget. inte i ett forum. :p

haha, andas..

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 juli 2009
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:
k1mm0 skrev:
vart exakt fegar man ?

du skrev ju att de va mkt lättare att få de bra me skit tongue

men de är ju allmänt känt på detta forum att skit alltid slår saker som anses vara bra.

säger jag att mitt linn system låter bra här hemma så kommer de alltid någon som säger men du! Mitt sony system slår ditt linn system varje dag i veckan. så jag bryr mig int så hårt.

du har snackat privat med mig om detta flera gånger o din setup i den bilen så jag vet va de var.

så varför bråka om det?

du slår säkert alla me den setupen o det är ju bra för dig:)

Nej nej nej.....nu har du (som VANLIGT) missuppfattat det.
Det är lättare att MISSLYCKAS med bra grejer än det är att lyckas med billiga grejer.
Förstår du skillnaden?

Vi hävdar inte att billigare är bättre än dyra. Nej...

hehe, 3 tim säger ju allt. vad har ja inte förstått. har förstått de där för länge sedan, så du kan släppa de och sluta anta att jag inte förstått de. ja driver med er.

herregud, de är ju ni som tar upp skiten varje gång. spec kimmmmmmo.

o jag har lagt ner mer tid än många andra på grundarbetet i bilen. den är dämpad i 6lager me olika m1lager samt massa. kabalgen är sjukt bra monterade. varenda kabel i bilen är i princip bytt.

och bara för att jag kan så ska ja montera upp 5.25" i brädan för att du ska sluta gnälla. samt köra 6.5" som rena middar endast.

fan vilket tjat. tongue

de flesta dämpar me en matta m1.. du ska se hur bilen är dämpad. du hör inte ett ljud utanför den. vilket många kan intyga.
Senast redigerat av pattilatti2 (16 juli 2009)

7 241 Inlägg
16 juli 2009
De tre timmarna var bara JUSTERING patti....

Han har aldrig nämnt hur mkt tid det ligger på montaget i sig.....eller hur? wink
Tänk på det.

1 631 Inlägg
16 juli 2009
Nu hoppar jag också in i tråden!

Tidskomp behövs i ALLA bilar. Punkt. Rätt inställt kommer det bli bättre än det är utan. Problemet är att det inte är många som kan ställa in tidskompet rätt. Gör man fel, blir ljudet i stället sämre än utan tidskomp.

Automatisk justering med mikrofon fungerar inte i bil.

Samma sak gäller EQn som också brukar finnas i spelare med tidskomp. Gör fel här och ljudet blir sämre.

Summa: Betala någon som kan ställa ljud för att få det gjort. Handlar du i butik så kan du säkert få en grundinställning på någon timme som är okej.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 juli 2009
Lonefox skrev:
De tre timmarna var bara JUSTERING patti....

Han har aldrig nämnt hur mkt tid det ligger på montaget i sig.....eller hur? wink
Tänk på det.

vi kan ju ta ett race på skidor fast.. har tävlat i de i 15år. kan ge dej ett försprång med..

orka tjaffsa.

OCh ja de var ni som angrepp mig.! ja kommer in o ser era jävla kommentarer. löjligt.

4 693 Inlägg
16 juli 2009
Vart får man tag på 3" diskanter? Hur dyra är dom? tongue Bara för att avbryta

Booyakasha!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
tokfrans
982 Inlägg
16 juli 2009
Softis skrev:
Vart får man tag på 3" diskanter? Hur dyra är dom? tongue Bara för att avbryta

läs om läs rätt..  står 3" + diskant.

4 693 Inlägg
16 juli 2009
Fasen ockå, va synd sad Hade vart coolt med 3" diskanter tongue

Booyakasha!

2 914 Inlägg
16 juli 2009
gurenius skrev:

Tidskomp behövs i ALLA bilar. Punkt. Rätt inställt kommer det bli bättre än det är utan. Problemet är att det inte är många som kan ställa in tidskompet rätt. Gör man fel, blir ljudet i stället sämre än utan tidskomp.

Samma sak gäller EQn som också brukar finnas i spelare med tidskomp. Gör fel här och ljudet blir sämre.

Summa: Betala någon som kan ställa ljud för att få det gjort. Handlar du i butik så kan du säkert få en grundinställning på någon timme som är okej.

om mna är ute efter extremt sq. (allt är rätt placerat i musiken osv t.ex. som lonefox vill ha det).
är man bara ute efter att spela högt och rent är det kanske inte relevant?
Senast redigerat av kalle_kalle (16 juli 2009)

2 914 Inlägg
16 juli 2009
Softis skrev:
Fasen ockå, va synd sad Hade vart coolt med 3" diskanter tongue

en polare har stora diskanter. hur stora vågar jag inte säga. dom tål 25 watt rms vilket är ganska mkt för en diskant

7 241 Inlägg
16 juli 2009
kalle_kalle skrev:
gurenius skrev:

om mna är ute efter extremt sq. (allt är rätt placerat i musiken osv t.ex. som lonefox vill ha det).

Gurenius är med ute efter den biten kalle wink

Dock har du självklart en poäng.
Men ett ljud uppbyggt på det viset finner jag själv personligen tråkigt.

Bara att jämföra med ljud hemma....sitter du med höger högtalare på 3m avstånd och vänster med 50cm? wink

Designer.
1 260 Inlägg
16 juli 2009
Lonefox skrev:
kalle_kalle skrev:
gurenius skrev:

Gurenius är med ute efter den biten kalle wink

Dock har du självklart en poäng.
Men ett ljud uppbyggt på det viset finner jag själv personligen tråkigt.

Bara att jämföra med ljud hemma....sitter du med höger högtalare på 3m avstånd och vänster med 50cm? wink

Japp, och basen på balkongen wink

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
16 juli 2009
haha big_smile

man kan ju även tillägga att musiksmaken har lite att göra med valet av produkter.

självklart så ska man ha grymt sq för hiphop/rap.

mitt hemma system låter grymt till jazz. men de låter inte lika grymt till hiphop.. undrar varför.

men smällr ja igån mitt logitech system då jävlar låter hiphop grymt. riktigt skumt. :tongue

1 631 Inlägg
18 juli 2009
kalle_kalle skrev:
gurenius skrev:

Ska man bara ha två stora basar som dunkar i bagaget så kvittar det. Det har du rätt i. Å andra sidan har man då heller ingen spelare med tidskomp........ big_smile

Men även för en dunka-dunka bil så blir det bättre med tidskomp.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX

1 631 Inlägg
18 juli 2009
pattilatti2 skrev:
haha big_smile

man kan ju även tillägga att musiksmaken har lite att göra med valet av produkter.

självklart så ska man ha grymt sq för hiphop/rap.

mitt hemma system låter grymt till jazz. men de låter inte lika grymt till hiphop.. undrar varför.

men smällr ja igån mitt logitech system då jävlar låter hiphop grymt. riktigt skumt. :tongue

Det är inte det minsta skumt. Dina system är olinjära och skulle behöva en EQ.

Musiksmaken har väldigt lite att göra med valet av produkter. Rätt val av produkter och rätt justerat så låter all musik bra.

// Gurra

2 665 Inlägg
18 juli 2009
k1mm0 skrev:
yeah! kolla bara elmia tex..

bonnenalex. MASSOR med BRA produkter alpine. genesis CDT..

3" + diskant onaxis i A-stolpen, dubbla 6.5 middar i dörrarna och en TEC 8" bas i centern på brädan..

lite processorer osv, saker för över 100k.. fick smisk av våran lilla röda saab med saker för 14k smile och inställt på ca 3 timmar big_smile

Kan bara förklaras med dålig kompetens hos dommarna.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

7 241 Inlägg
18 juli 2009
Rickard-v skrev:
k1mm0 skrev:
yeah! kolla bara elmia tex..

bonnenalex. MASSOR med BRA produkter alpine. genesis CDT..

3" + diskant onaxis i A-stolpen, dubbla 6.5 middar i dörrarna och en TEC 8" bas i centern på brädan..

lite processorer osv, saker för över 100k.. fick smisk av våran lilla röda saab med saker för 14k smile och inställt på ca 3 timmar big_smile

Kan bara förklaras med dålig kompetens hos dommarna.

Utveckla gärna...

Sök