5230
Sök

Varför tidskomp?

6 851 Inlägg
18 juli 2009
Rickard-v skrev:
k1mm0 skrev:
yeah! kolla bara elmia tex..

bonnenalex. MASSOR med BRA produkter alpine. genesis CDT..

3" + diskant onaxis i A-stolpen, dubbla 6.5 middar i dörrarna och en TEC 8" bas i centern på brädan..

lite processorer osv, saker för över 100k.. fick smisk av våran lilla röda saab med saker för 14k smile och inställt på ca 3 timmar big_smile

Kan bara förklaras med dålig kompetens hos dommarna.

Dyra komponenter ger inte automatiskt bra ljud.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
Rickard-v skrev:
k1mm0 skrev:

3" + diskant onaxis i A-stolpen, dubbla 6.5 middar i dörrarna och en TEC 8" bas i centern på brädan..

lite processorer osv, saker för över 100k.. fick smisk av våran lilla röda saab med saker för 14k smile och inställt på ca 3 timmar big_smile

undrar om ja då lånar en bil me grymt orginalljud, kan jag slå 100.000kr anläggningar?
t.ex. bose låter ju helt ok.

jag tror de handlade om att bonnen inte kunde ställa in ljudet, eller så har kimmo mutat domarna. haha

hur man än ser på de så låter de för mig väldigt skumt... för skulle bonnens grejor vart korrekt inställda skulle deras 14k bil legat på skroten.. och va kosta 14k i den? kan någon precisera det?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Rickard-v skrev:
k1mm0 skrev:

undrar om ja då lånar en bil me grymt orginalljud, kan jag slå 100.000kr anläggningar?
t.ex. bose låter ju helt ok.

jag tror de handlade om att bonnen inte kunde ställa in ljudet, eller så har kimmo mutat domarna. haha

hur man än ser på de så låter de för mig väldigt skumt... för skulle bonnens grejor vart korrekt inställda skulle deras 14k bil legat på skroten.. och va kosta 14k i den? kan någon precisera det?

HU: Pioneer P88rs
Framsystem: µ-Dimension Jr 6 Comp
Slutsteg: µ-Dimension RM V41 (4kanals)
Bas: RE Audio SR 10"
http://www.garaget.org/?car=146366

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
och folk säger att mina diskanter inte spelar mot mig tongue min är då iaf riktade dit dem ska :Psitter man i min bil så märker man att diskanterna iaf spelar där de ska.

men sure, de speglas ju av rutan o förstärks.. men kan inte se att de där skulle va de optimala. så frågan är då hur kan man få så bra domarpoäng? och vinna ?

7 241 Inlägg
18 juli 2009
pattilatti2 skrev:
och folk säger att mina diskanter inte spelar mot mig tongue min är då iaf riktade dit dem ska :Psitter man i min bil så märker man att diskanterna iaf spelar där de ska.

men sure, de speglas ju av rutan o förstärks.. men kan inte se att de där skulle va de optimala. så frågan är då hur kan man få så bra domarpoäng? och vinna ?

Det med diskanter är vanskligt. Bästa sättet är att prova sig fram då vissa diskanter inte alls trivs on-axis medans andra trivs ypperligt on-axis.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:

Det med diskanter är vanskligt. Bästa sättet är att prova sig fram då vissa diskanter inte alls trivs on-axis medans andra trivs ypperligt on-axis.

Eller så får vissa bara bra poäng av domarna. ser man på din installation så är den då fan så mkt bättre o mer tid nedlagt. kanske inte lika dyr som bonnens, kanske inte lika bra produkter.

Men av dem 3 så är iaf din och bonnens faktiskt ombyggda osv, rätt rejält och genom tänkta.

nåväl, tror på mutade domare.

men sure ju mindre skit i bilen desto lättare.
Senast redigerat av pattilatti2 (18 juli 2009)

7 241 Inlägg
18 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:

Eller så får vissa bara bra poäng av domarna. ser man på din installation så är den då fan så mkt bättre o mer tid nedlagt. kanske inte lika dyr som bonnens, kanske inte lika bra produkter.

Men av dem 3 så är iaf din och bonnens faktiskt ombyggda osv, rätt rejält och genom tänkta.

*suck*

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:

*suck*

nej de är bara fakta. om man går efter produktpriser, tittar i era bilar som ni har på era sidor.
dvs. din. bonnenalex, samt den där saaben.

tid. pengar. fantasi. sen att du e deprimerad eller nå kan ja inget göra åt, eller negativ bara. skärp dig solen skiner.

Alla 3 bilarna låter säkert svinbra. vissa får bara givmildare domare. ju mindre skit i bilen, desto mindre gnäll av domare.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
18 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:
pattilatti2 skrev:

*suck*

nej de är bara fakta. om man går efter produktpriser, tittar i era bilar som ni har på era sidor.

tid. pengar. fantasi. sen att du e deprimerad eller nå kan ja inget göra åt, eller negativ bara. skärp dig solen skiner.

Alla 3 bilarna låter säkert svinbra. vissa får bara givmildare domare. ju mindre skit i bilen, desto mindre gnäll av domare.

Du dumförklarar ju bara dig själv nu....
Har du ens tävlat i bilstereo så du vet hur det går till...?
På dina inlägg verkar det inte som du ens har vart på en tävling...

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

7 241 Inlägg
18 juli 2009
patti> Solen skiner? Inte här i Gbg iaf..... Sveriges svar på England big_smile

Sedan så borde du bege dig till en tävling, ställa upp med bilen, prata med domarna och få reda på hur de bedömmer den.

De har gått en utbildning, de har fått reda på vad de skall lyssna efter på skivan, de har ett protokoll.
Exakt hur utbildningen går till vet jag inte då jag själv inte har gått den, men det finns saker som måste finnas med enligt vad de lärt sig lyssna efter. Saknas det ngt? Ja då blir det dåliga poäng (vet av erfarenhet...men samtidigt gav det mig rejäl feedback på vart JAG själv brister och kan förbättre mig).

Att kimmo o crille lyckades bättre med den bilen bättre än jag o Alex..ja det är bara att lyfta på hatten. För Alex klippte mig på många bitar med skall du veta.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
BMTech skrev:
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:

*suck*

Du dumförklarar ju bara dig själv nu....
Har du ens tävlat i bilstereo så du vet hur det går till...?
På dina inlägg verkar det inte som du ens har vart på en tävling...

ja....

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
Lonefox skrev:

Sedan så borde du bege dig till en tävling, ställa upp med bilen, prata med domarna och få reda på hur de bedömmer den.

De har gått en utbildning, de har fått reda på vad de skall lyssna efter på skivan, de har ett protokoll.
Exakt hur utbildningen går till vet jag inte då jag själv inte har gått den, men det finns saker som måste finnas med enligt vad de lärt sig lyssna efter. Saknas det ngt? Ja då blir det dåliga poäng (vet av erfarenhet...men samtidigt gav det mig rejäl feedback på vart JAG själv brister och kan förbättre mig).

Att kimmo o crille lyckades bättre med den bilen bättre än jag o Alex..ja det är bara att lyfta på hatten. För Alex klippte mig på många bitar med skall du veta.

haha nej,, där skiner den fan aldrig big_smile fy fasiken.. men rätt soft är de på avenyn då de gör de tongue

vet du va kimmo fick för resultat då? om du t.ex. jämför med dig och alexander.

7 241 Inlägg
18 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Lonefox skrev:

haha nej,, där skiner den fan aldrig big_smile fy fasiken.. men rätt soft är de på avenyn då de gör de tongue

vet du va kimmo fick för resultat då? om du t.ex. jämför med dig och alexander.

Har iche koll på poängen. Orkar inte ta reda på´t heller wink

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
kanske står på emmanet då.. man får kika runt lite.. smile

ha en nice lördag!

tokfrans
982 Inlägg
18 juli 2009
klart jag mutat dom.. smile så är ju fallet självklart!

7 283 Inlägg
18 juli 2009
k1mm0 skrev:
klart jag mutat dom.. smile så är ju fallet självklart!

För billjudstävlingarna ger ju så himla mycket när man kommer först att det är värt ÄNNU mer pengar, än dom man redan har lagt ut, på att vinna. roll

Ungefär som att dopa sig inför idrotten när man går i lågstadiet...

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
HAHAHA.. killen förstod skämtet. tongue kallas väl för den svenska svartsjukan...

alla me bra saker är svin. de suger, de kan inget osv.. ovanligt.
Senast redigerat av pattilatti2 (18 juli 2009)

tokfrans
982 Inlägg
18 juli 2009
något i den stilen wink eller käka anabola när man spelar schack

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
18 juli 2009
k1mm0 skrev:
något i den stilen wink eller käka anabola när man spelar schack

men kimmo... om du haft sakerna som var i alex bil.. istället för de du lekte me där 14lax.. vad hade du då kunnat prestera?

Om du tillåts tänka i de banorna.?????

tokfrans
982 Inlägg
18 juli 2009
då jag aldrig skulle använda dom produkterna så vet jag inte.. men inte säkert att det skulle bli bättre bara för att sakerna i sig är guld..

Sök