T-RÖD skrev:
Hade inte tänkt lägga mig i denna diskution. Men kan inte låta bli.
Heregud vad en del här är så jävla pris fixerade. Ni tror väll ändå inte att du får ett bra ljud bara för att du har dyra prylar? Handlar om miljön i bilen. plaseringar av högtalarna. Instalationen är det viktigaste i en bil. Och att alla högtalare är rätt plaserade. Och inte sitter längst ner i dörren o spelar för benen. Om man inte styr med föterna o gasar o bromsar med händerna förstås.

Det är inget problem o piska någon som har dyrare grejer. Har man gjort en bra montering med rätt plaseringar. Bra kablage och bra elektronik. Då kan du få biliga 500kr högtalare o låta bättre än dom för xxxxx tusen kronor. Och då att du tagit dig god tid att justera in ljudet.
Och för att man vinner en bilstereotävling. Det är tyvär inget bevis på att det låter bra. Eftersom dommarens reference är bilen innan dig. Låter den piss ja då får ju du atomatiskt bra.
/Andreas
grattis och tack.

precis de ja förväntat mig:)
bra att någon kan svara på ett normalt sätt utan att vara fett dryg.
men att placera diskanter som i vinnar saaben där har ja int hört ska låta särskilt bra, men ja det funkar väl i saab då.. haha
men de är sorgligt att alla ska se ner på dyrare produkter varför e ni så negativa till dem?
Man kan göra en bra installation med dem ochså.. (så då vet ni de med)
men om man har en hu för 5000kr ett 2 kanals för 14k kablar för 5000k lågnivå för 4k dämpning för 4000 mono steg för 13k basar för 6k varför ska man då ha frontar för 1000kr??
man kan ju se till att allt ligger i den nivån man vill ha det i.. varför ska ni gorma om priser hit eller dit?
Köper ni den billigaste bilen? billigaste kameran? billigaste datorn? för att prestera de yttersta, möjliga. krävs de kvalite. sen att de är möjligt att me billiga prestera de som de lite dyrare presterar open air. tvivlar ja inte på.. (små skämt över det försök förstå det)
Handlar inte om priset. de handlar om KVALITEN..
inte fan köper ja då en dator med 1.6prosessor, när ja kan ha de dubbla, dubbla ram dubbla hd osv..
inte köper ja en gammal tv när ja kan ha full hd lcd. Men det är jag de.. Men NI kanske tkr att om man vinklar den gamla tvn lite sätter den i lite motljus då blir de full hd.
de är ju bara att respektera.

Sen att kimmo inte skulle röra i genesis, audison osv. ja de är ju hans förlust.. gillar man re så gillar man ju de.. de bryr jag mig inte i.
En del tkr de är mer imponerande att köpa en saab 9000 och trimma den till 300hk än att köpa en supra som har de i orginal.. men de valet är ju inte mitt..