6718
Sök

Köpråd: Skoda Octavia RS -03

1 863 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Vad ska man kolla förutom det vanliga för bilar med tidigare ägare? Är det en bra bil överlag?
Bilen det gäller har gått 9700 mil.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

2 337 Inlägg
19 juli 2009
Jag tar en rövare och gissar att bilen står på bilfirma i Uppsala. I så fall är den i bra skick förutom bakdäcken, som är snedslitna och låter och vibrerar. Annars märkte jag inget konstigt när jag provkörde, den drar fint utan missljud smile Om det nu gäller samma bil, vilket jag tror tongue

Cupra_
19 juli 2009
Om det nu är samma som ovanstående så har jag väl inte mkt att tillägga.. Men kolla drivknutar och leta rost under. Klart en prisfråga men 05- är en bra mkt bättre bil..

1 863 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Sarge skrev:
Jag tar en rövare och gissar att bilen står på bilfirma i Uppsala. I så fall är den i bra skick förutom bakdäcken, som är snedslitna och låter och vibrerar. Annars märkte jag inget konstigt när jag provkörde, den drar fint utan missljud smile Om det nu gäller samma bil, vilket jag tror tongue

Står på Salubil. Om det var den du provkörde, vad beror det på att den sliter snett?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

2 337 Inlägg
19 juli 2009
666_Beast skrev:
Sarge skrev:

Står på Salubil. Om det var den du provkörde, vad beror det på att den sliter snett?

Yes, det är samma. De visste inte riktigt, hade varit inne på verkstad men inte hittat något med bakvagnen, fyrhjulsinställning var också gjord. Kommer inte ihåg vad det var för sulor, men har för mig att det var något budgetmärke, så min teori är kassa däck från början.

Sök