Ny Mobiltelefon! Hjälp ;)

mr740
26 juli 2009 · 18 Inlägg

jag har haft problem med laddnings kontakten på min se c702 men det ä fixat nu genom byte an kontakten

Roaster
26 juli 2009 · 175 Inlägg

Nokia har nöjdast kunder, och Sony Ericsson har näst nöjdast kunder. Sony ericsson kunder är de som har mest lojalitet, alltså kommer att köpa samma igen, och det tycker jag också visar vad de tycker om sina telefoner.

http://www.kvalitetsindex.se/index.php? … &id=91


I årets undersökning mäts för fjärde året nöjdhet med den mobiltelefon som kunderna har. Nokia har i år dragit ifrån Sony-Ericsson och får nu de högsta betygen (78,5). Sony-Ericsson på andra plats (med betyget 75,9) ligger klart högre än Siemens (72,4), medan både Samsung och LG ligger långt efter enligt sina respektive kunders bedömning.

Lojaliteten till märket (vad man väntas välja nästa gång) är fortfarande allra högst för Sony Ericsson. Nokia ligger här på andra plats. Värdet av att få ”en ny telefon på köpet” vid teckning av abonnemang har fortsatt att minska i kundernas ögon under det senaste året.

Senast redigerat av Roaster (26 juli 2009)

Roaster
17 augusti 2009 · 175 Inlägg

Jag kom att tänka på den här gamla tråden när jag läste att Sony Ericssons W995 fått utmärkelsen världens bästa mobiltelefon...

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelning … garNyheter

Rquired Allmänt envis
17 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Roaster skrev:
Jag kom att tänka på den här gamla tråden när jag läste att Sony Ericssons W995 fått utmärkelsen världens bästa mobiltelefon...

http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelning … garNyheter

http://www.dn.se/ekonomi/sony-ericsson- … r-1.929235

Oj då...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
lingua
17 augusti 2009 · 2 271 Inlägg

Säger bara Nokia N97, grymmaste lur jag haft.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Clintan_86 Elektiker ;)
17 augusti 2009 · 403 Inlägg

Htc Magic är tung smile

Murvald Knegare
18 augusti 2009 · 718 Inlägg

iPhone är ju något som aldrig slår fel...

Annars skulle jag rekomendera valfri Nokia..
SE har så sjukt mycket mjukvarufel, så jag avråder från dem.

William 2009-02-20
Wee
18 augusti 2009 · 501 Inlägg

Clintan_86 skrev:
Htc Magic är tung smile

Helt underbar lur..

OBS: Ironi
nimoz
18 augusti 2009 · 385 Inlägg

Nu De sista kommentarerna väckte mitt itnresse. Är också ute efter en ny nalle. Har kollat på N97, Iphone, Samsung Jet.  Villken är och rekomendera. Har haft en F480 men den va så tråkig, dock var kameran bra. Men några förslag?
Nimoz

Rquired Allmänt envis
18 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

nimoz skrev:
Nu De sista kommentarerna väckte mitt itnresse. Är också ute efter en ny nalle. Har kollat på N97, Iphone, Samsung Jet.  Villken är och rekomendera. Har haft en F480 men den va så tråkig, dock var kameran bra. Men några förslag?
Nimoz

iPhone har go känsla i touch och menyer samt så finns App-store med en massa kul. Den rekommenderar jag i alla fall smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nimoz
18 augusti 2009 · 385 Inlägg

Rquired skrev:

nimoz skrev:
Nu De sista kommentarerna väckte mitt itnresse. Är också ute efter en ny nalle. Har kollat på N97, Iphone, Samsung Jet.  Villken är och rekomendera. Har haft en F480 men den va så tråkig, dock var kameran bra. Men några förslag?
Nimoz

iPhone har go känsla i touch och menyer samt så finns App-store med en massa kul. Den rekommenderar jag i alla fall smile

Tack tack big_smile jag är dock lite rädd för iphone´s kamera:/ men sant det du säger så kan man göra massa med en iphone:)
fler tips?

Rquired Allmänt envis
18 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

nimoz skrev:

Rquired skrev:

nimoz skrev:
Nu De sista kommentarerna väckte mitt itnresse. Är också ute efter en ny nalle. Har kollat på N97, Iphone, Samsung Jet.  Villken är och rekomendera. Har haft en F480 men den va så tråkig, dock var kameran bra. Men några förslag?
Nimoz

iPhone har go känsla i touch och menyer samt så finns App-store med en massa kul. Den rekommenderar jag i alla fall smile

Tack tack big_smile jag är dock lite rädd för iphone´s kamera:/ men sant det du säger så kan man göra massa med en iphone:)
fler tips?

Mer Megapixlar betyder inte automatiskt en bättre kamera, iPhone tar bra bilder även med sin 2.0a. Nya 3Gs med sin 3.2mp är förmodligen riktigt bra, lite fler finesser och så kan man ställa in fokus genom att tappa på skärmen. Det är trots allt en mobil och ingen digitalkamera, och med det i åtanke tycker jag den tar fullt godkända bilder smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nimoz
19 augusti 2009 · 385 Inlägg

Rquired skrev:

nimoz skrev:

Rquired skrev:

iPhone har go känsla i touch och menyer samt så finns App-store med en massa kul. Den rekommenderar jag i alla fall smile

Tack tack big_smile jag är dock lite rädd för iphone´s kamera:/ men sant det du säger så kan man göra massa med en iphone:)
fler tips?

Mer Megapixlar betyder inte automatiskt en bättre kamera, iPhone tar bra bilder även med sin 2.0a. Nya 3Gs med sin 3.2mp är förmodligen riktigt bra, lite fler finesser och så kan man ställa in fokus genom att tappa på skärmen. Det är trots allt en mobil och ingen digitalkamera, och med det i åtanke tycker jag den tar fullt godkända bilder smile

Ah du har ganska bra argument för att ja ska köpa iphone big_smile  eftersom ingen kommer med något annat.

Roaster
22 augusti 2009 · 175 Inlägg

nimoz skrev:
Ah du har ganska bra argument för att ja ska köpa iphone big_smile  eftersom ingen kommer med något annat.

Det beror på på vad du vill göra med mobilen, som sagt W995 är den bästa telefonen, om musik och telefoni är det viktigaste, men den har också WiFi, GPS, Epost i mobilen, riktigt bra kamera med blixt mm.

Jag hittar inte en enda test som säger något negativt, naturligtvis hittar man alla möjliga åsikter i denna typ av forum, men tittar man på försäljningssiffror och tester är den i särklass bäst, kolla t.ex. denna test, med sammanfattningen,

"There's nothing that we can find to fault with the W995 and it seems to us to offer outstandingly good value for money"

The initial user reviews have been excellent too, which makes us optimistic that this will be a problem-free handset with no software errors or build quality issues, and so we're awarding this one the full 5 stars.
http://www.mobile-phones-uk.org.uk/sony … n-w995.htm


Den har ju dock inte touchskärm, men applikationer finns (facebook mm).

Senast redigerat av Roaster (22 augusti 2009)

Rquired Allmänt envis
22 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Roaster skrev:

nimoz skrev:
Ah du har ganska bra argument för att ja ska köpa iphone big_smile  eftersom ingen kommer med något annat.

Det beror på på vad du vill göra med mobilen, som sagt W995 är den bästa telefonen, om musik och telefoni är det viktigaste, men den har också WiFi, GPS, Epost i mobilen, riktigt bra kamera med blixt mm.

Jag hittar inte en enda test som säger något negativt, naturligtvis hittar man alla möjliga åsikter i denna typ av forum, men tittar man på försäljningssiffror och tester är den i särklass bäst, kolla t.ex. denna test, med sammanfattningen,

"There's nothing that we can find to fault with the W995 and it seems to us to offer outstandingly good value for money"

http://www.mobile-phones-uk.org.uk/sony … n-w995.htm

Den har ju dock inte touchskärm, men applikationer finns (facebook mm).

Med tanke på iPods framgångar skulle jag nog våga påstå att iPhone är en utmanare till titeln bästa musikmobil. Den är dyr, men gör å andra sidan sitt jobb bra. Kameran är bättre i W995, men som sagt är det fortfarande en mobilkamera. Spelar ingen roll om det är en bra eller bättre mobilkamera, en riktig digitalkamera är fortfarande överlägsen och det enda alternativet om man är petig med kvalitén på bilderna.

Det jag främst tycker talar emot SE är känslan av att de hyrt in samma firma som tillverkar Happy meal leksaker. Det har blivit bättre på senare år, men W995 med sitt flärpiga stöd på baksidan med mera övertygar ändå inte.

Andra fördelar med iPhone är pekskärmen, något som förenklar användandet och är ett krav för mig i alla fall och App-store. Visst finns det en del applikationer till SE telefoner, men inte i närheten av det utbudet Apple erbjuder.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
nimoz
23 augusti 2009 · 385 Inlägg

Någon som har erfarenheter från N97 eller Samsung Jet?

Sanizz
23 augusti 2009 ·

Kan tala om att jag köpte en helt ny Nokia för 199kr idag. 1209 eller vad den heter och jag är grymt nöjd smile Har tidigare bara köpt mobiler för flera tusen, men nu vände det.

nimoz
23 augusti 2009 · 385 Inlägg

Hehe ja du så kan man oxå se på de. Vissa köper en Mercedes sl 55 men de går lika bra me en hyundai a10

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
24 augusti 2009 · 3 519 Inlägg

2 av mina vänner har varit tvungna att lämna in sina C905 mobiler på lagning pga högtalaren i luren har pajat..
Själv så har jag en C902i. Och har aldrig strulat på 1års tid nu smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
eriksson87
24 augusti 2009 · 590 Inlägg

Nokia skulle jag ta hellre än SE. Eller ja, nu sitter jag med en iPhone smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang