21 juli 2009
Trådstartare
Hej jag köpte mig Soyafilm till min Bmw 325i -92.. Men hur går man tillväga vid montering? Fattar inte riktigt vad jag gör för fel eftersom jag får väldigt små bubblor hela tiden. De går inte bort
Ser riktigt illa ut med solfilmen monterad. Har rivit av den och försökt 5ggr nu men får samma resultat hela tiden. Vill inte ha något skit som sitter på rutan som ser halvtaskigt ut. Ångrar mig sjukt mycket att jag köpte det här skiten. Skulle ha lämnat in den för proffs toning istället. Men de trådar osv. jag läst har folk skrivit att de har fått nästan 100 % resultat och att det var skit smidigt att montera och bla bla bla. Men det kan jag verkligen inte hålla med om..
Men i all fall så här gör jag när jag har försökt montera det. Började med att tvätta rutan med fönsterputs ett par gånger med vanligt hushållspapper så rutan blev riktigt ren. Torkade sedan av rutan med en mirakel duk och en svamp så att all damm, smuts osv. försvann. Sedan spraya jag rutan full med vatten och diskmedel blandat i en flaska. Sen gjorde jag rent toning och spraya även den med vatten och diskmedel. Sedan monterade jag filmen på rutan och drog bort alla bubblor som gick att få bort. Och resultatet av det här är då alltså massvis med små bubblor. Antar att det är skit som ligger kvar på rutan eller så är det rutan som är konstigt eller något.
Ska man använda något annat när man tvättar rutan eller hur ska man gå tillväga? Hur gör alla andra för att få ett bra resultat? Tala gärna om det för mig

Kan tillägga att jag står ute och gör det ifall någon undrar.
Tips mottages väldigt gärna! Tack på förhand!
Senast redigerat av Jolle87 (21 juli 2009)