Framsystem att rekommendera?

142_power
24 april 2006 · 69 Inlägg

Tjao,
Jag letar efter något prisvärt framsytem. letar efter 5.25" or och sedan någora diskanter, någon som har något bra tips på fram system?
kom med förslag!

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
24 april 2006 · 2 353 Inlägg

Vad får det kosta?

Kitsystem för upp till 1700 testades i HiFi & Musik för några nummer sen. Kan kansek vara värt att köpa det numret.

mvh Jonas...som inte kan låta bli att nämna att vårat kit vann relativt överlägset.

142_power skrev:
Tjao,
Jag letar efter något prisvärt framsytem. letar efter 5.25" or och sedan någora diskanter, någon som har något bra tips på fram system?
kom med förslag!

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Flexy
24 april 2006 · 65 Inlägg

Kan rekommendera DLS UR5 om du vill lägga en slant på framsystemet, köpte ett för ca ett halvår sen och är riktigt nöjd.

www.nardik.se

//Danne

Lanjin
24 april 2006 · 757 Inlägg

tycker ligthning audio gör rätt bra ifrån sig...
kanske är nått om man vill ha de under 1000 kr klassen

Kalle_Ponken
24 april 2006 · 1 752 Inlägg

Kolla www.svensktbilljud.se! jag köpte mitt framsystem där ifrån! är riktigt nöjd med det!bra pris är det med!smile

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
24 april 2006 · 2 353 Inlägg

Är det bara jag som anser att den posten var helt värdelös? Rekommenderar en SITE, men inte en högtalare...

mvh Jonas

Kalle_Ponken skrev:
Kolla www.svensktbilljud.se! jag köpte mitt framsystem där ifrån! är riktigt nöjd med det!bra pris är det med!smile

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
__hogberg__
24 april 2006 · 1 161 Inlägg

ja skulle köpa bolt eller mds de beror ju lite på va du vill betala oxå..

142_power
24 april 2006 · 69 Inlägg

Runt 1000kr tänkte jag lägga på framsystem. Nån som vet något bra paket med T.ex 5.25 or och diskanter för runt 1000kr? eller något annat framsystems paket för runt 1000kr

rosaelefjant
24 april 2006 · 159 Inlägg

jonash skrev:
Vad får det kosta?

Kitsystem för upp till 1700 testades i HiFi & Musik för några nummer sen. Kan kansek vara värt att köpa det numret.

mvh Jonas...som inte kan låta bli att nämna att vårat kit vann relativt överlägset.

142_power skrev:
Tjao,
Jag letar efter något prisvärt framsytem. letar efter 5.25" or och sedan någora diskanter, någon som har något bra tips på fram system?
kom med förslag!

vilket var erat paket då?  kostade??

OverBoosted AUTOBAHNRASER
24 april 2006 · 3 804 Inlägg

http://www.mds.se/?artnr=600052 rekomderas varmt! var inte länge sen det låg på över 3tusen i pris


Bmw osv..
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
24 april 2006 · 2 353 Inlägg

Det var PhoenixGold ZR5.0. Kostar 1500:-.

De som teatades var Lightning Audio Bolt, CDT Audio Classic, Arizona Eagle, DLS Classic, Impact, Kicker ES, Macrom, Mutant och så vårat.

Man bedömde dels LJUD och BYGGE (dvs hur bra gjort det är, snyggt etc). Vi fick 9 på ljud och 6 på bygge. Det fanns dem som fick 9 totalt..

mvh Jonas

rosaelefjant skrev:

jonash skrev:
Vad får det kosta?

Kitsystem för upp till 1700 testades i HiFi & Musik för några nummer sen. Kan kansek vara värt att köpa det numret.

mvh Jonas...som inte kan låta bli att nämna att vårat kit vann relativt överlägset.

142_power skrev:
Tjao,
Jag letar efter något prisvärt framsytem. letar efter 5.25" or och sedan någora diskanter, någon som har något bra tips på fram system?
kom med förslag!

vilket var erat paket då?  kostade??

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Maizer
24 april 2006 ·

Köp Audiobahn, finns mycket om du kollar på ebay.com. Billigt är det också smile

olds88
24 april 2006 · 188 Inlägg

jag skulle rekomendera nått från PhoenixGold, phase eller DLS

jonash SM-Guld Billjud 2007&08
25 april 2006 · 2 353 Inlägg

Korrigering, 1400 är det ju!

mvh Jonas

jonash skrev:
Det var PhoenixGold ZR5.0. Kostar 1500:-.

De som teatades var Lightning Audio Bolt, CDT Audio Classic, Arizona Eagle, DLS Classic, Impact, Kicker ES, Macrom, Mutant och så vårat.

Man bedömde dels LJUD och BYGGE (dvs hur bra gjort det är, snyggt etc). Vi fick 9 på ljud och 6 på bygge. Det fanns dem som fick 9 totalt..

mvh Jonas

rosaelefjant skrev:

jonash skrev:
Vad får det kosta?

Kitsystem för upp till 1700 testades i HiFi & Musik för några nummer sen. Kan kansek vara värt att köpa det numret.

mvh Jonas...som inte kan låta bli att nämna att vårat kit vann relativt överlägset.


vilket var erat paket då?  kostade??

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Enis.E
25 april 2006 · 50 Inlägg

Ett tips är att köpa så bra framsystem som du bara kan. Jag hade Mds 5,25 i min bil som jag slängde ut och stoppa dit JL Audio Xr650csi (6,5) och det är sjukt bra ljud. Fick i det i hlg och har därmed inte hunnit ställa in det nå vidare men är iaf sjukt nöjd.
Kan tillägga att det drivs av ett Alpine Mrv-f450 bryggat på två kanaler och så drivs en Polk Audio tia på den femte kanalen. Det blir som man har två skit stora fullregister högtalare fram. Dock så går JL kittet lös på 3890kr så det kanske inte är något för dig men du förstår poängen, Sen måste du göra en bra installation för att få ut max av dina högtalare. Mina sitter i en 740 så det var lite slit innan det vart bra men det har jag redan glömt.   

Lycka till David

rosaelefjant
25 april 2006 · 159 Inlägg

Enis.E skrev:
Ett tips är att köpa så bra framsystem som du bara kan. Jag hade Mds 5,25 i min bil som jag slängde ut och stoppa dit JL Audio Xr650csi (6,5) och det är sjukt bra ljud. Fick i det i hlg och har därmed inte hunnit ställa in det nå vidare men är iaf sjukt nöjd.
Kan tillägga att det drivs av ett Alpine Mrv-f450 bryggat på två kanaler och så drivs en Polk Audio tia på den femte kanalen. Det blir som man har två skit stora fullregister högtalare fram. Dock så går JL kittet lös på 3890kr så det kanske inte är något för dig men du förstår poängen, Sen måste du göra en bra installation för att få ut max av dina högtalare. Mina sitter i en 740 så det var lite slit innan det vart bra men det har jag redan glömt.   

Lycka till David

jag tenkte oxå slita upp lite ljud i min 740 big_smile har du nå ´bra tips??   kanske lite nice bilder man kan få se?? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang