Lite har man väl hunnit med i sitt snart 1år med körkort.
I början när jag fick mitt körkort så fick jag låna morsans opel astra. (bmw;n var inte färdig för körning då)
Hur som helst så var det vinter, dåliga vinterdäck, framhjulsdrift. Abs, antispinn? Skulle inte tro det

Åker i kanske 60km/h på en 70 väg i närheten av där vi bor.
Helt plötsligt så bara drar bilen rakt åt höger. Och jag svänger åt vänster så mycket jag bara hinner med. Men det hjälpte inte speciellt mycket utan bilen drog sig ner mot dikeskanten. Åkte som tur var inte ner i diket då det är förbannat djupt, utan åkte bara ner 10cm ungefär.
Vid ett senare tillfälle så hade jag opeln igen. Skulle ta en sväng som är ganska snäv (fortfarande vinter)
och det gick rakt fram. Så jag kanade in i en liten snövall. Höll inte mer än 20km/h så det hände typ ingenting. Var bara backa tillbaka och köra igen.
Kan tillägga att efter detta så skaffade vi 4 NYA vinterdäck till bilen

Sedan på vintern så fick jag även igång Bmw:n. Hade inte kört den på ett tag och den är ju måttligt mycket starkare än Opeln, samt bakhjulsdriven. Iaf så har jag ju en knapp som jag kan sätta av och på anti-spinnen med. Så en dag när jag hade bilen till skolan så skulle jag skjutsa hem ett par polare.
Bestämmer mig då för att trycka ur anti-spinnen för att leka lite.
Svänger ut på vägen från parkeringen och kommer inte mer än 50meter innan bilen får ett sånt sjujävla ställ och jag kunde inte göra någonting. Bilen åkte raka vägen mot en lyktstolpe.
Så bilen kanade upp på trottoaren på vänster-sidan och som TUR VAR så var det en liten kant som var ca 5cm hög som var precis innan lyktstolpen. Den lilla kanten lyckades "putta" tillbaka bilen ut på vägen igen.
Men jag kan inte varit mycket längre än 5-10cm ifrån lyktstolpen.
En annan gång med bmw:n när det var vinter.
Jag brukar nästan alltid på vinternt ta näst sista svängen in till vårat kvarter lite extra brett.
Men jag visste att det var riktigt halt denna gången, och sist jag gjorde det så hamnade jag väldigt nära en lyktstolpe som låg på vänstersidan. Så jag tänkte svänga lite mer för att hamna mer på högersidan.
Sagt och gjort, svängde lite extra vilket resulterade i att jag hamnade i dikeskanten på högersidan.
Ca 5 cm från ett litet träd som troligtvis hade gjort fina bucklor.
Kan nämna att jag köpte 4st NYA vinterdäck efter detta också ;P
En annan gång som var lite rolig var en dag under ELMIA-bilmässan. Då vi hade åkt en Skyline GT-R dit och hem. Så man kände ju att man ville gasa lite. Sagt och gjort. Skulle köra den sista biten hem med bmw:n från stan. Gasar lite extra då man är van vid draget i GTR:en.
Kör i kanske 85-90km/h på en 70väg och möter polisen. Men tänker att de ska ner till stan. Har mött dem där förr i ungefär samma hastighet men de har inte brytt sig.
Så jag åker lugnt vidare.
Svänger in på den vägen som går mot mig. Ser då att en bil lägger sig väldigt nära.
Jag som har väldigt mörk toning på bakrutan och alla andra rutor för den delen (även framrutorna vid detta tillfälle) såg ju inte vad det var för bil. Men jag tänkte att eftersom den la sig så nära så borde det ju vara en polare. Så jag petar ner till 3an och drar upp i 140km/h på den 70-väg jag åker på.
Och bilen bakom hänger ju på. Svänger in på den gatan som jag bor på. Parkerar bilen utanför huset. Kliver ur bilen. Då möts jag av 3st poliser som bokstavligt talat springer in i mig.
Och det är här det börjar bli lite roligt. Poliserna var inte de trevligaste man träffat precis.
Hur som helst så frågar en av dem;
-Kan man få se på körkortet?
*Jag har tyvärr inget körkort. Men du kan få se en lapp* sa jag som inte skickat in bild till mitt körkort än och kör runt med lappen.
-Har du nyss fått körkort eller? (med en mycket katig attityd)
*Näe, jag har bara inte skickat in kort* svarar jag.
Så fick jag göra alkotest och sen skulle jag prata med den tredje "mr.badcop" polisen.
-Vet du vad det är för hastighet på den här vägen?
*Ja, det är väl 70?*
-VÄL!?
*Ja, alltså det ÄR 70"
-Vet du hur snabbt du körde?
*Njae, inte riktigt*
-Nehe, du vet inte det heller!
Så stod han där och pratade om att han gärna ville riva lappen för mig. Men att de inte hade mätt mig med laser. Glad som jag var så när det började närma sig slutet så sa jag "ha en fortsatt trevlig dag, så kanske vi ses någon dag"
-Det hoppas jag INTE. Snäser gubben tillbaka då

Man måste ju bara älska dessa trevliga poliser som finns i vårat land <3