Hi-tuning's chip, något att satsa på?

Andy_88 Elektriker/Volvobuse
22 juli 2009 · 218 Inlägg

ja, satt och kollade på blocket och hitta en företags annons för hi-tuning.com

dom har bl.a chip till volvo 940 LTT, ska ge enligt dom: Steg 1 +65Hk +65Nm och Steg 2 +80Hk +70Nm.

2.500 för steg 1 3.000 för steg 2.

är dessa chip nå bra eller bara nå skit som pajjar min motor?

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar
Volvo V70n "BlackBetty" (2004)
steifan DR!FTT3KN!K3R
22 juli 2009 · 10 427 Inlägg

Hi-Tuning borde nog anses som rätt så seriösa trots företagsnamnet wink

En av snubbarna bakom firman säljer mycket chip internationellt till medlemmar på Turbobricks forum.

FAQ på engelska över deras chip:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 (riktigt bra)

Ska finnas en feedback tråd där nånstans på forumet också. Hittar den inte riktigt just nu.

OphanWitehall
22 juli 2009 · 1 335 Inlägg

Jag har chippat min volvo där och är mycket nöjd!

Germax
22 juli 2009 · 12 086 Inlägg

Farsan chippa sin S80 hos dom, bilen fungerar fortf iaf smile
De va trevliga och tillmötesgående.

Melker_elk Blyfot och motor dödare
22 juli 2009 · 388 Inlägg

Chipet är bra i sig, men som vanligt så är det fantasi siffror bara så du vet. det går inte klämma ut 65 hk bara på ett chip och öppet filter...

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Pan
22 juli 2009 ·

_Butcher_ skrev:
Chipet är bra i sig, men som vanligt så är det fantasi siffror bara så du vet. det går inte klämma ut 65 hk bara på ett chip och öppet filter...

Givetvis så ökar man ju laddet med wink Annars har du ju vikingchip är ju betydligt billigare. Kör på ett ecomax i min bil polaren hade det med. Kör mitt 0.9-1 bar nu inget problem. Bör ha strax runt 200 pollar ska kräma på lite mer ladd när jag köpt intercooler och se vad som händer smile


EDIT http://www.vikingchip.com/

Senast redigerat av Pan (22 juli 2009)

Andreas 940 -utan 940
22 juli 2009 · 1 728 Inlägg

När jag köpte min turbo fick jag med ett Hi-tuning bränslechip och tändchip, bränslechippet var enligt säljaren mappat med den turbon och spridarna (blåa T5-spridare). Jag hade redan ett Viking EcoMax-chip men testade det andra och bilen drog bara en massa extra soppa utan att gå bättre så jag satte tillbaka Vikingchippet.
Tändchippet var dock bra.

Arn87
22 juli 2009 · 402 Inlägg

Andy_88 skrev:
ja, satt och kollade på blocket och hitta en företags annons för hi-tuning.com

dom har bl.a chip till volvo 940 LTT, ska ge enligt dom: Steg 1 +65Hk +65Nm och Steg 2 +80Hk +70Nm.

2.500 för steg 1 3.000 för steg 2.

är dessa chip nå bra eller bara nå skit som pajjar min motor?

Kör med viking istället, min motor spikade sönder med hi-tunings chip. Vart bara skräp tillslut av min motor så det var bara att häng i en ny hmm

Jag laddade då bara ca 1 bar med hi-tuning chippet o enligt dom skulle chippet räcka till 1.2 innan det började spika.
Men icke!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang