Realcar / dåliga erfarenheter

winberg_vti
22 juli 2009 · 43 Inlägg

Under det senaste året har jag gjort varit en stor kund hos Realcar och köpt delar för en summa av ca 20.000 detta enbart under de första 2 månaderna, där i denna våg beställdes bussningar för 10900:- till min Time Attack bil.

Då i januari månad, då bussningarna beställdes fick jag uppgifter om att leveranstiden skulle ligga på max 3 veckor, veckor gick och bussningarna syntes ej till. Dessa ankom inte förens maj månad ( vilket i min uppfattning tycker jag är sjukt dåligt!)
För några veckor sedan då bussningarna skulle pressas i så kom vi fram till att där fattades en hel del bussningar för ett värde av 3 till 4000 kronor,
Även fel bussningar låg i förpackningarna.
Tog kontakt med Realcar (nämner inga namn) där de inte var speciellt sammarbetsvilliga, fick i sin tur påstående från Realcar att JAG tappat bort de eller i sin tur till min chock att jag sålt de till någon annan.
I min uppfattning anser jag detta som ett förslag till att jag är någon typ av kriminell person som säljer vidare och sen i sin tur vill ha bussningarna gratis igen därav försöka blåsa Realcar. ( detta samtalet var över telefon och ej i butik)
       
Har fått information från nära vänner (här igen inga namn) att de haft dåliga erfarenheter av att ha tex frågat efter en prisuppgift och leveransdatum och då detta ej har passat min vän så har de tackat nej till Realcar och sedan letat vidare, men i sin tur  veckor, månader senare fått ett samtal från företaget
där de berättat att varorna är beställda och att faktura har skickats.
Även  bemötandet på telefon har varit allt annat än acceptabelt, då grymma påståenden och kass attityd varit stora faktorer till att mina såkallade kontakter ej har ngt intresse av att göra affärer med Realcar
         
Jag anser själv att Realcar utnyttjar sin position som ett av de ledande styling och tuning företagen i scandinavien and takes a piss on the little guys menande att de hyser ingen respekt för någon eller något
utan som tidigare nämnt utnyttjar sin position för deras eget välbefinnande.
Tycker faktiskt att de kan skippa störst bäst o vackrast attityden!

Jag uppmuntrar folk och ber er som haft problem med Realcar att höra av er och lägga upp på tråden om era erfarenheter om hur var när och vad som hänt!
Tycker att det är viktgt att folk delar med sig om era erfarenheter och vad som har hänt!

Mvh
Carl

Honda Civic Vti "Time Attack" (1992)
Severin
22 juli 2009 · 1 587 Inlägg

Tog 6 veckor innan jag fick mitt mätarhus till A-stolpe i volvon sad... 6 veckor, asså de e lite väl mkt..

Gunclub
22 juli 2009 · 195 Inlägg

Beställde shortshift till min gammla A4 som ALDRIG kom. Nu har jag hunnit byta bil två ggr men vem vet.. det dyker kanske upp en faktura snart om det är som du säger haha

Fetazde Kombi-Nation
22 juli 2009 · 289 Inlägg

Jäklar yikes Jag som skulle beställa lite delar ifrån dem, nu är man sjukt osäkert på vad man ska göra :S

Får se hur det blir allt eftersom folk dumpar ner sina klagomål och att jag fått ta kontakt med realcar.

Jag kan förstå att saker kan ta lång tid att frakta pga olika anledningar etc.

Men om man enbart vill ha en prisuppgift, och sedan får en faktura på något man inte beställt är bara ännu mer skandal för realcar. Visst det kan bli missförstånd men då gäller det f*n att företaget i fråga tar ställning till detta och anulerar fakturan.

Realcar , SKÄMS !

Eisenhut
22 juli 2009 · 1 827 Inlägg

Ursäkta men 11000:- för bussningar till en Civic??? Du kan fan få uniballs till både fram och bakvagn för mindre pengar!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Severin
22 juli 2009 · 1 587 Inlägg

Fetazde skrev:
Jäklar yikes Jag som skulle beställa lite delar ifrån dem, nu är man sjukt osäkert på vad man ska göra :S

Får se hur det blir allt eftersom folk dumpar ner sina klagomål och att jag fått ta kontakt med realcar.

Jag kan förstå att saker kan ta lång tid att frakta pga olika anledningar etc.

Men om man enbart vill ha en prisuppgift, och sedan får en faktura på något man inte beställt är bara ännu mer skandal för realcar. Visst det kan bli missförstånd men då gäller det f*n att företaget i fråga tar ställning till detta och anulerar fakturan.

Realcar , SKÄMS !

Beställ inget där, de e mitt råd smile..

soyd
22 juli 2009 · 1 853 Inlägg

Allt som du kan köpa hos realcar kan beställas via mekonomen och endå få samma priser... Vilket innebär att om det är problem med varan kommer mekonomen se det. Om inte annat ser du det då du hämtar det på mekonomen. Och är det fel/problem så får mekonomen fixa det via Realcar.

Så man kan gå via mekonomen om man inte vill förskottsbetala på deras sida eller lösa ut det på posten. Och aldrig se om det är rätt grejer.

Vill bara tillägga att jag aldrig haft problem hos dom…

/mvh soyd

Snofi -Team Moisty Racing-
22 juli 2009 · 842 Inlägg

Jag var inne i deras butik i stockholm och han som stod i kassan var ett rent jävla arsle han var uppkäftig, stog och snacka om att det var så synd att han fick jobba på sin semester. Jag och polaren sa när vi kom ur butiken att hur kan dom få sålt saker när dom är så jävla uppkäftiga.

Skärp er för i helvete realcar!!!!!

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Milliway Visionär
22 juli 2009 · 59 Inlägg

Har beställt grejer som aldrig kom. Samt har blivit fakturerad för saker som saknats och aldrig dykt upp. Bestred fakturan och hänvisade till första beställningen. Slutade med att jag skickade tillbaks sakerna.

Handlade via mekonomen och fick vad jag ville ha med bra service och kort leverenstid.

LillNaisarn
22 juli 2009 ·

Det lilla jag beställt från Realcar har det inte varit några som helst problem med, men det är år 2003-2004 då jag beställde lite små plock. Kan inte yttra mig hur dom är nu.

Dock då man varit i kontakt med någon anställd på företaget och gjort förfrågan på div delar inom dom senaste månaderna har jag enbart fått bra bemötande och support.

gravityone Fixare
22 juli 2009 · 321 Inlägg

Köper saker från realcar och har gjort till och från under ett par års tid (är en liten kund så får nog inte bättre service än någon annan) och har aldrig haft några problem med vare sig leveranstider eller konstiga fakturor.

Va en gång delarna blev försenade men då ringde dom och ursäktade sig innan jag tog kontakt med dom. Det tycker jag tyder på seriösitet iaf.

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
Izual
22 juli 2009 · 4 571 Inlägg

I regel så har det alltid varit lång leveranstid på mina beställningar från dem oavsett om de har "funnits i lager" eller om det "kommer in nästa vecka". Men det har aldrig varit problem när sakerna väl kommit.

Har man bråttom med att få sina saker avråder jag från att beställa från dem och ta en annan butik.

Darkie dARKiE
22 juli 2009 · 5 031 Inlägg

Har bara haft problem över disk.

Dock alltid längre leveranstid än vad det står.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
pontan36 Mekaniker
22 juli 2009 · 212 Inlägg

En kompis beställde en vinge till sin V70 och efter 2 veckor ringde han dit: "Den kommer i veckan så vi skickar den direkt".
Efter två veckor till och ingen vinge ringde han dit igen och då sa dom att favriken i spanien hade blåst omkull men de kommer en laddning vingar nu i veckan så vi skickar den direkt.
Efter några veckor och ett antal samtal fick han den efter drygt 2 månader.

_zigge_
22 juli 2009 · 313 Inlägg

Hej alla glada..

Jag ska inte änns gå in på vad jag har varit med om gällande Realcar.. Då kommer denna tråden bli låst precis som den andra som jag skrev för ett bra tagsedan..
Blev ju tvungen att ta bort tråden för att det inte skulle bli liv i luckan ifrån Realcars sida..

Kan ju säga så att jag kollar på ALLA andra sidor innan jag handlar där.....

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
lelleal
22 juli 2009 · 1 150 Inlägg

har beställt saker och inte fått dom där med !
har beställt och så har dom skickat fel så ja fick vänta i 2 månader...
dom lever bara på att dom har ett känt namn men de håller inte längden men de märker dom snart skulle ja tro

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
FreddeK
22 juli 2009 ·

En vän till mig reklamera sina lysen...tog 10 veckor innan dem kom och en jävla massa mailande fram och tillbaka med osäkra besked. Hmm detta som kallas kundvård? Dem kan ringa mig så ska jag tala om vad kundvård innebär!

Bjork OEM <3
22 juli 2009 · 6 957 Inlägg

Man blir ganska avskräckt att beställa från Realcar när man läser detta..

OEM <3
WoozyDozz
22 juli 2009 · 918 Inlägg

Bjork skrev:
Man blir ganska avskräckt att beställa från Realcar när man läser detta..

Håller med dig.

TLO
22 juli 2009 · 1 062 Inlägg

Det lilla jag handlat på Realcar (ett par blinkers Volvo 960) funkade smidigt. Dock håller jag med om att flera expediter har rätt stöddig attityd av någon anledning....

"You Go, we go!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang