Realcar / dåliga erfarenheter

Newman mickenyman.se
22 juli 2009 · 687 Inlägg

jag tycker att allt ja köper från realcar har funkat bra.. dom är väldigt trevliga och har väldigt bra servic... svarar alltid ärligt på frågor..

Volkswagen Passat tdi 3c "Bestparts.se" (2007)
Ford 34 "Nyman Racing" (2014)
Honda Crx (1990)
TripleC
22 juli 2009 · 222 Inlägg

soyd skrev:
Allt som du kan köpa hos realcar kan beställas via mekonomen och endå få samma priser... Vilket innebär att om det är problem med varan kommer mekonomen se det. Om inte annat ser du det då du hämtar det på mekonomen. Och är det fel/problem så får mekonomen fixa det via Realcar.

Så man kan gå via mekonomen om man inte vill förskottsbetala på deras sida eller lösa ut det på posten. Och aldrig se om det är rätt grejer.

Vill bara tillägga att jag aldrig haft problem hos dom…

/mvh soyd

WOW realcar fans nr1:D haha vem fan handlar där snälla realcar = KAOS smile

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
Jimmu
22 juli 2009 · 744 Inlägg

Har aldrig handlat från realcar och efter att ha läst denna tråden så tror jag inte att jag vill chansa heller, trodde realcar var ett stort seriöst företag som som hade snabba leveranstider och priser.
Har jämnfört endel när jag köpt delar till min bil och i många av fallen finns andra alternativ till bättre priser.

Fellow
22 juli 2009 · 1 581 Inlägg

Har handlat där en gång. Leveranstiden var väl sådär. Reklamerade dock ett par lyktspoilers som var i KASST skick och det gick jätte smidigt.

Shindou
22 juli 2009 · 60 Inlägg

Ok, 10 missnöjda kunder ? Hur många nöjda ?

Jag har bara haft bra mottagande på Realcar, och inte hört något ont om dom, varför kommer det ALLTID 50 andra och säger "Dom är ju helt sämst" och så blir de värsta pajkastningen, bara för att en kille säger de skitit sig för honom ?

Alla företag har missnöjda kunder, men har man åsikter så kan man ju skriva dom och inte vänta, kontakta konsumentombuds mannen, osv. SPRID UT ER INFO istället för att sitta på den och skrika ut den när en kille väl vågar göra det... är lite som när man gick i skolan att helt plötsligt va den där killen helt störd.

Ta inte min post som ett försvar till Realcar, blir bara trött på alla "Jump on the flame train" muppar..

Brandis Diktator
22 juli 2009 · 968 Inlägg

Shindou skrev:
Ok, 10 missnöjda kunder ? Hur många nöjda ?

Jag har bara haft bra mottagande på Realcar, och inte hört något ont om dom, varför kommer det ALLTID 50 andra och säger "Dom är ju helt sämst" och så blir de värsta pajkastningen, bara för att en kille säger de skitit sig för honom ?

Alla företag har missnöjda kunder, men har man åsikter så kan man ju skriva dom och inte vänta, kontakta konsumentombuds mannen, osv. SPRID UT ER INFO istället för att sitta på den och skrika ut den när en kille väl vågar göra det... är lite som när man gick i skolan att helt plötsligt va den där killen helt störd.

Ta inte min post som ett försvar till Realcar, blir bara trött på alla "Jump on the flame train" muppar..

du vet väl att det är så det funkar när man har företag? därför det heter att kunden alltid har rätt. det är 4 gånger så dyrt att få tillbaka en förlorad kund än att behålla en. dom har tydligen gjort jävligt dåligt ifrån sig, och även om dom har 50000 nöjda kunder betyder det att dom 50 missnöjda inte får säga att dom är missnöjda? dom nöjda har lika mycket rätt att yttra sig som missnöjda, bara att dom gör inte...

JDMCRAZE
22 juli 2009 · 2 077 Inlägg

Finns en anledning jag inte köper i sverige wink
Men Realcar har varit schyssta då jag varit i kontakt med dem, synd dem bara tar sånna överpriser med ^^

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Koop
22 juli 2009 · 1 867 Inlägg

Jag jobbar på mekonomen, och beställer grejer via realcar ofta, jag tycker det har funkat överförväntan. Jag har snackat mest med tim över telefon när jag beställt, och alltid blivit trevligt bemött.
Leveranstiden på vissa saker är lång, men det beror mestadels på deras leverantörer som jag har förstått det.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
TMW-Performance Avstängd
22 juli 2009 · 914 Inlägg

Hmm, jag har hört att det går väldigt dåligt för Realcar just nu, och det är ju inte så konstigt om dom beter sig på det här viset. Har själv aldrig handlat något från realcar, och kommer heller aldrig att göra det efter att ha läst denna tråd! Bra initativ utav tråd skaparen.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Lindahl-
22 juli 2009 · 151 Inlägg

Jag köpte ett intercooler kit och betalade hela summan i butik. Säljaren sa att lev. tiden var 2-4veckor. Efter 6 veckor och mycket tjat från mig så fick jag veta att dom skickat kittet till fel person. Jag fick välja om jag ville beställa en ny och vänta igen eller om jag ta pengarna tillbaka. Gissa vad jag tog :o

NIzmO Ollikkala Racing
22 juli 2009 · 1 724 Inlägg

Dom gångerna jag har köpt eller beställt från realcar så tycker jag nog att det har funkat bra, oftast så kollar jag så det jag vill ha finns hemma via telefon och sen åker jag upp och hämtar det.
Några grejer har jag beställt och det ända som tog tid var mitt luftfilter men det informerade dom om vid beställningen då det inte var någon lagervara.

Liten nackdel jag har upplevt vid några tillfällen är bristande kunskap om produkter och ingen direkt vilja att ta reda på det jag vill veta heller utan istället säger nått i stil med att "det finns inte" .

Jag kommer iaf att fortsätta handla där men jag kollar givetvis upp så att det finns hemma innan och så kollar jag även hos andra företag för bästa pris och tillgänglighet.

- Time Attack -
Koop
22 juli 2009 · 1 867 Inlägg

Lindahl- skrev:
Gissa vad jag tog :o

Intercoolern du ville ha från början?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
torpis Forummoderator
22 juli 2009 · 10 572 Inlägg

Vi låser där då det är riktigt svårt att få en vettig bild från bägge parter på ett forum och vi på Garaget vill inte svartmåla någon som inte har en vettig chans att försvarasig. Hoppas ni förstår.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang