Hur snabba är gamla amerikanska bilar egentligen?

triplesixer
21 augusti 2009 · 325 Inlägg

falconen är rätt frän (med ford mått) valianten ägs väl till 90% av folk som vill ha nått annat, men inte kan.jag erkänner jag kan verkligen inte med valianten, den är ju sjukt ful.inte charmigt ful ens, utan bara sjukt ful.sorry, hade nog hällre ägt en japan eller ford än en valiant

Hedning Fd Bannad
21 augusti 2009 · 657 Inlägg

triplesixer skrev:

Hedning skrev:

camaro67 skrev:

Du har adrig hört talas om trans am serien? Ford och Chrysler fanns ju knappt på banan... Rakt fram åka är bara för folk som inte kan svänga(Chrysler).

http://www.moparaction.com/Tech/archive … p-pix.html

Den här bilen Torkade arslet av en 300.000$ Camaro, sponsrad med Helaluminium motor och bur, coilovers och hela helvetet. Kan ju bara tillägga att Vallen körde med Torsion Bars, 3 petad låda och Fullt gatduglig, dom körde över 600 mil med den över två dagar.

av 92 bilar slutade den sexa, överlägsen vinnare i sin klass på 16 bilar.
Budgeten var på under 25.000 dollar, gamla B-Body bromsar och skrotdelar, det enda som egentligen var dyrt var motorn, en 500 hästars Ray barton skapelse.

Känns som om du måste börja låtsas att en 302 var något som den inte var, Alltså en överskattad varvande motor utan effekt!

Sen handlade inte den här tråden om standardbilar? För annars börjar jag prata Nascar, vart fan var Cheva då?

du tror inte ägaren till 300000dollars camaron va väldigt rädd om den då? det är där ju ingen som är om en valiant, folk super ju i sönder sådana med vilje för dom är ju ultimat ocoola.3000000 på en camaro känns ju mer berättigat än 25000 på en valiant .sen går det säkert att hitta en artikel om en camaro, mustang eller vad som helst ,som piskar massor av dyra mopar bilar.

Han fraktade bilen till banorna på släp till skillnad från valianten som körde, troligen för att spara på 50 000 dollars motorn, slutade med att bilen brann upp på Glendales bana. Men den kördes som den skulle, var ju byggd som en Racebil!

Visst är det så, det läckra var att Valianten var så standard, och att så Många gånger dyrare bilar (ZR-1 Vettes, Vipers,  twin turbo vette, ett Mercedes fabriksteam osv) Fick stryk. och det finns folk som säger att Chryslers Torsionsfjädring är skit....

den här tråden började med jänkare 0-100, men det känns som om den utvecklats till en allmän jänketråd, jänkare vs jänkare, jänkare vs ferrari, jänkare vs mopeder osv.

Den handlar om allt som har med jänkare och utmanare i alla grenar att göra, och det känns som om tråden har utvecklats till det bättre, och till en av dom hetare trådarna på Garaget, 12 sidor inom mindre än en vecka!

Märkesbög
camaro67 Meister
22 augusti 2009 · 6 763 Inlägg

Hedning skrev:

triplesixer skrev:

Hedning skrev:

http://www.moparaction.com/Tech/archive … p-pix.html

Den här bilen Torkade arslet av en 300.000$ Camaro, sponsrad med Helaluminium motor och bur, coilovers och hela helvetet. Kan ju bara tillägga att Vallen körde med Torsion Bars, 3 petad låda och Fullt gatduglig, dom körde över 600 mil med den över två dagar.

av 92 bilar slutade den sexa, överlägsen vinnare i sin klass på 16 bilar.
Budgeten var på under 25.000 dollar, gamla B-Body bromsar och skrotdelar, det enda som egentligen var dyrt var motorn, en 500 hästars Ray barton skapelse.

Känns som om du måste börja låtsas att en 302 var något som den inte var, Alltså en överskattad varvande motor utan effekt!

Sen handlade inte den här tråden om standardbilar? För annars börjar jag prata Nascar, vart fan var Cheva då?

du tror inte ägaren till 300000dollars camaron va väldigt rädd om den då? det är där ju ingen som är om en valiant, folk super ju i sönder sådana med vilje för dom är ju ultimat ocoola.3000000 på en camaro känns ju mer berättigat än 25000 på en valiant .sen går det säkert att hitta en artikel om en camaro, mustang eller vad som helst ,som piskar massor av dyra mopar bilar.

Han fraktade bilen till banorna på släp till skillnad från valianten som körde, troligen för att spara på 50 000 dollars motorn, slutade med att bilen brann upp på Glendales bana. Men den kördes som den skulle, var ju byggd som en Racebil!

Visst är det så, det läckra var att Valianten var så standard, och att så Många gånger dyrare bilar (ZR-1 Vettes, Vipers,  twin turbo vette, ett Mercedes fabriksteam osv) Fick stryk. och det finns folk som säger att Chryslers Torsionsfjädring är skit....

den här tråden började med jänkare 0-100, men det känns som om den utvecklats till en allmän jänketråd, jänkare vs jänkare, jänkare vs ferrari, jänkare vs mopeder osv.

Den handlar om allt som har med jänkare och utmanare i alla grenar att göra, och det känns som om tråden har utvecklats till det bättre, och till en av dom hetare trådarna på Garaget, 12 sidor inom mindre än en vecka!

Jag hittar bara bilder och ingen text på länken du gav om vallen. Men på bilderna såg det ut att kränga lite väl mycket för att piska moderna corvetter och vipers. Även om det står att han främst vill veta 0-100 tider så anser jag att banåkning även räknas till snabbhet. Kan även jag hålla med om att tråden har spårat

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
SevilleDiesel
22 augusti 2009 · 152 Inlägg

Triplsixer: Är det årsmodell -60 till -62 eller -63 till -66 eller -67 till -74? eller är det allahopa-lika-fula-fan?

Att trimma en motor är lätt-att få den att hålla är svårare.Att börja i rätt ände är det tråkigaste....
Intag av kubiktum kan leda till livslångt beroende!
red442
22 augusti 2009 · 63 Inlägg

Tittat för djupt i grogglaset seville....?

En bild på Ford Falcon 70:a
Direktlänk till Falconen:
http://svammelsurium.blogg.se/2008/octo … g-pac.html


http://svammelsurium.blogg.se/images/2008/1970-ford-falcon-2dr-late-model_18896259.jpg
Snodde bilden på denna sidan som är MYCKET LÄSVÄRD om man gillar Muskelbilar...

http://svammelsurium.blogg.se/category/ … erien.html

LÄS DEN!!!!!!

Senast redigerat av red442 (22 augusti 2009)

gurragas
22 augusti 2009 · 269 Inlägg

red442 skrev:
Tittat för djupt i grogglaset seville....?

En bild på Ford Falcon 70:a
Direktlänk till Falconen:
http://svammelsurium.blogg.se/2008/octo … g-pac.html


http://svammelsurium.blogg.se/images/20 … 896259.jpg
Snodde bilden på denna sidan som är MYCKET LÄSVÄRD om man gillar Muskelbilar...

http://svammelsurium.blogg.se/category/ … erien.html

LÄS DEN!!!!!!

För en gångs skull så var det en blogg som var intressant.....Tackar Red442 smile

Mopar or no car:)
Dodge Challenger "Nightcrawler" (1970)
Rinnegan Malleus Malificarum
22 augusti 2009 · 2 401 Inlägg

red442 skrev:
Tittat för djupt i grogglaset seville....?

En bild på Ford Falcon 70:a
Direktlänk till Falconen:
http://svammelsurium.blogg.se/2008/octo … g-pac.html


http://svammelsurium.blogg.se/images/20 … 896259.jpg
Snodde bilden på denna sidan som är MYCKET LÄSVÄRD om man gillar Muskelbilar...

http://svammelsurium.blogg.se/category/ … erien.html

LÄS DEN!!!!!!

Tror detta var den bästa bloggen jag har läst. Mycket intressant info.

Särskilt det där med Lawman Mustangerna. Aldrig hört talas om dom.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
dcay Licenssvetsare
22 augusti 2009 · 927 Inlägg

hehe, jag och farsan "rejsade" mot en chevrolet '65 idag på motorvägen, den drog på upp till 160 och stannade där, såg ut som om hela skiten skulle lyfta.. caben fladdrade och bilen hoppade som inget jag nånsin sett xD

Hedning Fd Bannad
23 augusti 2009 · 657 Inlägg

camaro67 skrev:

Hedning skrev:

triplesixer skrev:

du tror inte ägaren till 300000dollars camaron va väldigt rädd om den då? det är där ju ingen som är om en valiant, folk super ju i sönder sådana med vilje för dom är ju ultimat ocoola.3000000 på en camaro känns ju mer berättigat än 25000 på en valiant .sen går det säkert att hitta en artikel om en camaro, mustang eller vad som helst ,som piskar massor av dyra mopar bilar.

Han fraktade bilen till banorna på släp till skillnad från valianten som körde, troligen för att spara på 50 000 dollars motorn, slutade med att bilen brann upp på Glendales bana. Men den kördes som den skulle, var ju byggd som en Racebil!

Visst är det så, det läckra var att Valianten var så standard, och att så Många gånger dyrare bilar (ZR-1 Vettes, Vipers,  twin turbo vette, ett Mercedes fabriksteam osv) Fick stryk. och det finns folk som säger att Chryslers Torsionsfjädring är skit....

den här tråden började med jänkare 0-100, men det känns som om den utvecklats till en allmän jänketråd, jänkare vs jänkare, jänkare vs ferrari, jänkare vs mopeder osv.

Den handlar om allt som har med jänkare och utmanare i alla grenar att göra, och det känns som om tråden har utvecklats till det bättre, och till en av dom hetare trådarna på Garaget, 12 sidor inom mindre än en vecka!

Jag hittar bara bilder och ingen text på länken du gav om vallen. Men på bilderna såg det ut att kränga lite väl mycket för att piska moderna corvetter och vipers. Även om det står att han främst vill veta 0-100 tider så anser jag att banåkning även räknas till snabbhet. Kan även jag hålla med om att tråden har spårat

Nej, man måste tyvär köpa magasinet för att ta del av artikeln,

http://www.onelapofamerica.com/history/ … es=OVL_CUM

där är 1996 års resultatlista, 6a, med både Vipers och Camaros efter sig, och om du kollar så var ingen annan i samma klass ens i närheten.


Men jag tycker att tråden har blivit bättre, en allmän jänketråd helt enkelt!

skön blogg!

Märkesbög
triplesixer
23 augusti 2009 · 325 Inlägg

Hedning skrev:

camaro67 skrev:

Hedning skrev:

Han fraktade bilen till banorna på släp till skillnad från valianten som körde, troligen för att spara på 50 000 dollars motorn, slutade med att bilen brann upp på Glendales bana. Men den kördes som den skulle, var ju byggd som en Racebil!

Visst är det så, det läckra var att Valianten var så standard, och att så Många gånger dyrare bilar (ZR-1 Vettes, Vipers,  twin turbo vette, ett Mercedes fabriksteam osv) Fick stryk. och det finns folk som säger att Chryslers Torsionsfjädring är skit....

den här tråden började med jänkare 0-100, men det känns som om den utvecklats till en allmän jänketråd, jänkare vs jänkare, jänkare vs ferrari, jänkare vs mopeder osv.

Den handlar om allt som har med jänkare och utmanare i alla grenar att göra, och det känns som om tråden har utvecklats till det bättre, och till en av dom hetare trådarna på Garaget, 12 sidor inom mindre än en vecka!

Jag hittar bara bilder och ingen text på länken du gav om vallen. Men på bilderna såg det ut att kränga lite väl mycket för att piska moderna corvetter och vipers. Även om det står att han främst vill veta 0-100 tider så anser jag att banåkning även räknas till snabbhet. Kan även jag hålla med om att tråden har spårat

Nej, man måste tyvär köpa magasinet för att ta del av artikeln,

http://www.onelapofamerica.com/history/ … es=OVL_CUM

där är 1996 års resultatlista, 6a, med både Vipers och Camaros efter sig, och om du kollar så var ingen annan i samma klass ens i närheten.


Men jag tycker att tråden har blivit bättre, en allmän jänketråd helt enkelt!

skön blogg!

volvo 740 kombi på 24e plats ha ha, precis efter en viper ha ha. tror nog merparten av förarna stinker i den där tävlingen.

triplesixer
23 augusti 2009 · 325 Inlägg

http://www.onelapofamerica.com/history/ … es=VINTFOR volvo 740n kom trea i sin klass före bmws porschar och lotus ha ha

Hedning Fd Bannad
23 augusti 2009 · 657 Inlägg

triplesixer skrev:

Hedning skrev:

camaro67 skrev:

Jag hittar bara bilder och ingen text på länken du gav om vallen. Men på bilderna såg det ut att kränga lite väl mycket för att piska moderna corvetter och vipers. Även om det står att han främst vill veta 0-100 tider så anser jag att banåkning även räknas till snabbhet. Kan även jag hålla med om att tråden har spårat

Nej, man måste tyvär köpa magasinet för att ta del av artikeln,

http://www.onelapofamerica.com/history/ … es=OVL_CUM

där är 1996 års resultatlista, 6a, med både Vipers och Camaros efter sig, och om du kollar så var ingen annan i samma klass ens i närheten.


Men jag tycker att tråden har blivit bättre, en allmän jänketråd helt enkelt!

skön blogg!

volvo 740 kombi på 24e plats ha ha, precis efter en viper ha ha. tror nog merparten av förarna stinker i den där tävlingen.

Flertalet av förarna är professionela, sen vet man ju inte hur mycket pengar som är nerlagt i volvon.
Tycker du ska ta din egen bil, eller pappas kanske och vara med själv, eftersom alla stinker!

Känns som om du är någon märkesfrälst tolvåring som snackar så mkt skit att det stinker ut käften på dig.

Märkesbög
triplesixer
23 augusti 2009 · 325 Inlägg

Hedning skrev:

triplesixer skrev:

Hedning skrev:

Nej, man måste tyvär köpa magasinet för att ta del av artikeln,

http://www.onelapofamerica.com/history/ … es=OVL_CUM

där är 1996 års resultatlista, 6a, med både Vipers och Camaros efter sig, och om du kollar så var ingen annan i samma klass ens i närheten.


Men jag tycker att tråden har blivit bättre, en allmän jänketråd helt enkelt!

skön blogg!

volvo 740 kombi på 24e plats ha ha, precis efter en viper ha ha. tror nog merparten av förarna stinker i den där tävlingen.

Flertalet av förarna är professionela, sen vet man ju inte hur mycket pengar som är nerlagt i volvon.
Tycker du ska ta din egen bil, eller pappas kanske och vara med själv, eftersom alla stinker!

Känns som om du är någon märkesfrälst tolvåring som snackar så mkt skit att det stinker ut käften på dig.

ha ha nä jag äger ingen snabb bil alls faktiskt.har bara en långsam cadillac cabbe och en sur volvo kombi.blev tråden tråkig nu eller? för att göra dig glad så kan jag ju säga att det lär ju bli mopar om det blir muskelbil nån gång, fast det lär bli en hot rod före det och kanske en harley till och nä tyvär har min gamle far ingen snabb bil i häller jag kan låna. va har du för snabb bil då?

Hedning Fd Bannad
23 augusti 2009 · 657 Inlägg

triplesixer skrev:

Hedning skrev:

triplesixer skrev:

volvo 740 kombi på 24e plats ha ha, precis efter en viper ha ha. tror nog merparten av förarna stinker i den där tävlingen.

Flertalet av förarna är professionela, sen vet man ju inte hur mycket pengar som är nerlagt i volvon.
Tycker du ska ta din egen bil, eller pappas kanske och vara med själv, eftersom alla stinker!

Känns som om du är någon märkesfrälst tolvåring som snackar så mkt skit att det stinker ut käften på dig.

ha ha nä jag äger ingen snabb bil alls faktiskt.har bara en långsam cadillac cabbe och en sur volvo kombi.blev tråden tråkig nu eller? för att göra dig glad så kan jag ju säga att det lär ju bli mopar om det blir muskelbil nån gång, fast det lär bli en hot rod före det och kanske en harley till och nä tyvär har min gamle far ingen snabb bil i häller jag kan låna. va har du för snabb bil då?

jag tänkte starta med min hynda Atos( Vet fan inte hur man stavar till Hounday?) eftersom alla förare stinker, så lär ju grymma jag lätt kunna vinna!

Svar på har jag någon snabb bil? absolut inte, men det var inte jag som snackade ner förarna och med svaret du gav även bilarna så jag tycker jag har mig rätt att säga att du snackar skit, så länge du inte vart med själv!

Märkesbög
triplesixer
23 augusti 2009 · 325 Inlägg

jag tror nog inte dom stinker i häller, ligger nog mer i att dom är väldigt rädda om sina bilar vilket ju är naturligt.för att va ärlig så gillar jag det mesta i fordons väg från usa(förutom ford he he) men precis som du tjabbar jag gärna för saken skull och tycker denna tråden är kul,snacka skit? absolut,. märkesfrälst? mindre än du, så sluta bitcha

Hedning Fd Bannad
23 augusti 2009 · 657 Inlägg

triplesixer skrev:
jag tror nog inte dom stinker i häller, ligger nog mer i att dom är väldigt rädda om sina bilar vilket ju är naturligt.för att va ärlig så gillar jag det mesta i fordons väg från usa(förutom ford he he) men precis som du tjabbar jag gärna för saken skull och tycker denna tråden är kul,snacka skit? absolut,. märkesfrälst? mindre än du, så sluta bitcha

tyckte du ganska nyss sa att dem stank?

Jovisst är man rädd om sina bilar, men många är purpose built Racecars så att säga, så jag tror inte det är där problemen ligger. Vf kan inte någon kanske erkänna att MoPar gjorde ett jävla bra jobb när dom byggde Valianten, eller A-Bodyn i all allmänhet. Jag har en Valiant stående på gården och kan lätt säga att den är jättefin att köra, en 740 går då definitivt sämre på vägen än vad den gör.

Jag tjabbar akdrig för sakens skull, men säger jag något och någon säger att jag har fel, är jag definitivt inte den som slutar sist, eftersom jag inte tycker om att förlora mina argument. Tjabb, jo det kan man ju kalla det, men att någon kastar varningar på en för den saken tycker jag bara är löjligt, är man med i leken får man leken tåla!

Märkesfrälst, Jomen självklart! Vad vore världen utan Mopar?;D

Märkesbög
triplesixer
23 augusti 2009 · 325 Inlägg

ja alltså om dom kör en "purpose built Racecar" och får stryk av en valiant med gamla B-Body bromsar och skrotdelar, så stinker man,om man har kört allt va man kan,det kan en åsna räkna ut med röven så att säga.

mjolan
23 augusti 2009 · 50 Inlägg

Sexyicecube skrev:

lillproppen skrev:
Undrar hur långsamt man får stopp med en sån bil, 150-0 på ???? meter

Dom har bättre bromsar än vad man tror! wink

Håller med:) om man inte nöjer sig med orginal kan man alltid byta upp sig:)

Hedning Fd Bannad
23 augusti 2009 · 657 Inlägg

triplesixer skrev:
ja alltså om dom kör en "purpose built Racecar" och får stryk av en valiant med gamla B-Body bromsar och skrotdelar, så stinker man,om man har kört allt va man kan,det kan en åsna räkna ut med röven så att säga.

behöver inte vara några fel på gamla b-body bromsar, så länge man har servo och skivbromsar kommer man väldigt långt, men kolla på resultatlistan, och se hur många bilar den lämnade bakom sig. Den som vann vann också extremt överlägset (2200 Pound, 560 Horsepower Mosler). I det läget kan vilket rövhål som hellst köra skjortan ur vad som hellst, men att säga att alla stinker är bara löjligt, jag börjar undra om du ens vet vad en bil är.

Fattar inte att alla ska ha så jävla svårt att fatta att man kan få jänkare att svänga utan att lägga ner Big Box, visst, Valianten levde till viss del på effektövertag över många av bilarna, men det är fortfarande just då en 30 år gammal bil. Chrysler knows the art how to build cars. Dock kan man väll säga att dom tappat en del av den konsten numera, men det är på väg tillbaka.

snart kommer nån Cheva/Buick 455 ägare visa ett klipp när en trans am bil utan vitala standarddelar kvar visa ett klipp när den vinner, men vafan, det här kan jag leva länge påsmile

Märkesbög
triplesixer
23 augusti 2009 · 325 Inlägg

http://www.allpar.com/history/mopar/lap … liant.html ok jag är imponerad.även om du överdrev vad camaron kostade

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang