3320
Sök

Hur snabba är gamla amerikanska bilar egentligen?

Fd Bannad
657 Inlägg
13 september 2009
#581
Siarnaq skrev:
Hedning skrev:
och tänk på att det är en bil stor som en ålandsfärja, kör på legodäck och troligen hade en trött 3 petad Torqueflight under huven. Nu kan man säga att den är snabb!

har avhandlat en massa fakta om dem här tiderna tidigare, och efter det kan man ju säga att dem är minst sagt opålitliga!

och Siarnaq, Enligt mig så är riktiga muskelbilar gjorde på 60/70 talet, gäller inte det så är det billiga bilar med myche hästkrafter som är muskelbilar.

Jamen såklart, nya ZR-1 är ingen muskelbil. Viper ACR är ingen muskelbil. Nya Dodge Challenger är ingen muskelbil.

Ingenting med någorlunda prestanda förutom Hemi verkar inte vara en muskelbil. Wake up and smell the fucking roses, det finns gott om bilar där ute som gasar ifrån en Hemi baklänges, och när en sådan bil just måhända vara en Buick, vilket har ett rykte för att göra gubb-bilar, och inte minst med 2 cylindrar mindre och 200hk mindre, så agerar du som om du just blev våldtagen.

Nu är du bara löjlig, så en bil som kör ifrån en gammal gjutjärnshemi är en muskelbil? finns bra många bilar som gör det idag, en s2 på 300 häst matar nog ihjäl en Hemi, är det en muskelbil nu då asså?

Jag sa bara att jag inte tycker att Gnxen platsar som muskelbil för att jag tycker den är från fel tidsepok, och då måste du börja påpeka för mig att den kör ifrån en Hemi?

Hemi Challenger

426 Hemi: 13.0 @ 108 mph (174 km/h)

Buick Gnx, saxxat från en Buick Gnx ägare.

The accepted times for production models was 0-60 in 5.3 seconds and quarter mile in 13.3 @ 104mph.

Till och med det där argumentet sprack för dig, gubbe lille.

Märkesbög

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
13 september 2009
#582
Hedning skrev:
Nu är du bara löjlig, så en bil som kör ifrån en gammal gjutjärnshemi är en muskelbil? finns bra många bilar som gör det idag, en s2 på 300 häst matar nog ihjäl en Hemi, är det en muskelbil nu då asså?

Jag sa bara att jag inte tycker att Gnxen platsar som muskelbil för att jag tycker den är från fel tidsepok, och då måste du börja påpeka för mig att den kör ifrån en Hemi?

Hemi Challenger

426 Hemi: 13.0 @ 108 mph (174 km/h)

Buick Gnx, saxxat från en Buick Gnx ägare.

The accepted times for production models was 0-60 in 5.3 seconds and quarter mile in 13.3 @ 104mph.

Till och med det där argumentet sprack för dig, gubbe lille.

För det första, tänker du med röven eller har du gått kurser för att vinna argument med hjälp av idioti?
Du missade min poäng totalt.


Och för det andra, den GNX föraren måste ha haft huvudet upp i arslet och kört med 115/70/15 vinter däck med såpa.

En GN, med nya tryckrör och IC, och uppställt ladd med slicks, vilket allt går för under $1000 dollar, så kör du 10'or med den.
Sen så har den bättre performance när det gäller topphastighet samt väghållning dessutom. Och allt det där går för inte ens hälften av vad en Challenger med 426 Hemi går för. Sen får du ju akta dig för att komma över 120 med Challengern. Dom ålar något så gud förbannat, och då var det en 383 bil jag åkte.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
13 september 2009
#583
Siarnaq skrev:
Hedning skrev:
Nu är du bara löjlig, så en bil som kör ifrån en gammal gjutjärnshemi är en muskelbil? finns bra många bilar som gör det idag, en s2 på 300 häst matar nog ihjäl en Hemi, är det en muskelbil nu då asså?

Jag sa bara att jag inte tycker att Gnxen platsar som muskelbil för att jag tycker den är från fel tidsepok, och då måste du börja påpeka för mig att den kör ifrån en Hemi?

Hemi Challenger

426 Hemi: 13.0 @ 108 mph (174 km/h)

Buick Gnx, saxxat från en Buick Gnx ägare.

The accepted times for production models was 0-60 in 5.3 seconds and quarter mile in 13.3 @ 104mph.

Till och med det där argumentet sprack för dig, gubbe lille.

För det första, tänker du med röven eller har du gått kurser för att vinna argument med hjälp av idioti?
Du missade min poäng totalt.


Och för det andra, den GNX föraren måste ha haft huvudet upp i arslet och kört med 115/70/15 vinter däck med såpa.

En GN, med nya tryckrör och IC, och uppställt ladd med slicks, vilket allt går för under $1000 dollar, så kör du 10'or med den.
Sen så har den bättre performance när det gäller topphastighet samt väghållning dessutom. Och allt det där går för inte ens hälften av vad en Challenger med 426 Hemi går för. Sen får du ju akta dig för att komma över 120 med Challengern. Dom ålar något så gud förbannat, och då var det en 383 bil jag åkte.

Men med nya tryckrör och ic och uppställt ladd så är den inte original längre! det är original mot original som gäller... annars kan jag komma med en moped som jag lagt en miljon på och sen säga att den är snabbare än en GNX...
Senast redigerat av AcesHigh666 (13 september 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Fd Bannad
657 Inlägg
13 september 2009
#584
Siarnaq skrev:
Hedning skrev:
Nu är du bara löjlig, så en bil som kör ifrån en gammal gjutjärnshemi är en muskelbil? finns bra många bilar som gör det idag, en s2 på 300 häst matar nog ihjäl en Hemi, är det en muskelbil nu då asså?

Jag sa bara att jag inte tycker att Gnxen platsar som muskelbil för att jag tycker den är från fel tidsepok, och då måste du börja påpeka för mig att den kör ifrån en Hemi?

Hemi Challenger

426 Hemi: 13.0 @ 108 mph (174 km/h)

Buick Gnx, saxxat från en Buick Gnx ägare.

The accepted times for production models was 0-60 in 5.3 seconds and quarter mile in 13.3 @ 104mph.

Till och med det där argumentet sprack för dig, gubbe lille.

För det första, tänker du med röven eller har du gått kurser för att vinna argument med hjälp av idioti?
Du missade min poäng totalt.


Och för det andra, den GNX föraren måste ha haft huvudet upp i arslet och kört med 115/70/15 vinter däck med såpa.

En GN, med nya tryckrör och IC, och uppställt ladd med slicks, vilket allt går för under $1000 dollar, så kör du 10'or med den.
Sen så har den bättre performance när det gäller topphastighet samt väghållning dessutom. Och allt det där går för inte ens hälften av vad en Challenger med 426 Hemi går för. Sen får du ju akta dig för att komma över 120 med Challengern. Dom ålar något så gud förbannat, och då var det en 383 bil jag åkte.

Så en Gnx med suppställt ladd lämnar alltså i runda slängar 600 häst, man kan alltså dubbla antalet hästar i motorn för tusen dollar?

jag har hört om tider på 13 blankt, men snabbare än så är inte 300 hästar och en bil som väger 1.5 ton, tyvärr.

Märkesbög

Avstängd
1 714 Inlägg
14 september 2009
#585
Siarnaq skrev:
Hedning skrev:
och tänk på att det är en bil stor som en ålandsfärja, kör på legodäck och troligen hade en trött 3 petad Torqueflight under huven. Nu kan man säga att den är snabb!

har avhandlat en massa fakta om dem här tiderna tidigare, och efter det kan man ju säga att dem är minst sagt opålitliga!

och Siarnaq, Enligt mig så är riktiga muskelbilar gjorde på 60/70 talet, gäller inte det så är det billiga bilar med myche hästkrafter som är muskelbilar.

Jamen såklart, nya ZR-1 är ingen muskelbil. Viper ACR är ingen muskelbil. Nya Dodge Challenger är ingen muskelbil.

Ingenting med någorlunda prestanda förutom Hemi verkar inte vara en muskelbil. Wake up and smell the fucking roses, det finns gott om bilar där ute som gasar ifrån en Hemi baklänges, och när en sådan bil just måhända vara en Buick, vilket har ett rykte för att göra gubb-bilar, och inte minst med 2 cylindrar mindre och 200hk mindre, så agerar du som om du just blev våldtagen.

Nya dodge challenger är en muskelbil jo.
Coke-bottle shape, v8, bakhjulsdrift, nödvändiga stripes och fejkade luftintag, kupé, kostar inte 1 miljon.

ZR-1 och Viper ACR är sportbilar, challenger är en muskelbil precis som den var för nära nog 40 år sen,
Kommer nu även i drag-paks för dragracers och är i princip vad hemi darten var 68 men i modern form,
dock inte största motorn i minsta bilen, men resten är i princip samma, köp bakdäck och lacka sen har du en racebil.


Os Difuntos
1 822 Inlägg
14 september 2009
#586
Finns nog ingen annan tråd på garaget som spårat ut mer än denna.
Hoppas någon låser tråden nu, tack å hej

#     YEAR/MODEL                ET/MPH        ENGINE             HP     TRANS     GEAR     SOURCE
1     1997 Viper GTS                12.05@116     V10             450     six-speed     3.07     MM 8/97
2     1966 427 Cobra        12.20@118     427 8V     425     four-speed     3.54     CC 11/65
3     1990 ZR1 Corvette        12.8@113.8     LT5 350     375     six-speed     3.45     MT 4/90
4     1966 Corvette 427        12.8@112     L72 427     425     four-speed     3.36     CD 11/65
5     1969 Road Runner        12.91@111.8     440SixBBL 390     four-speed     4.10     SS 6/69
6     1997 Hurst/Firebird        12.99@103.11     350     350     automatic     3.42     MCR 4/5 97
7     1970 Hemi Cuda        13.10@107.12 426 Hemi     425     four-speed     3.54     CC 11/69
8     1992 Viper RT/10        13.1@108     488 V10     400     six-speed     3.07     CD 7/92
9     1970 Chevelle SS454    13.12@107.01 454 LS6     450     four-speed     3.55     CC 11/69
10     1969 Camaro                13.16@110.21 427 ZL1     430     four-speed     4.10     HC 6/69
11     1997 Corvette                13.20@109.3     350 LS-1     345     six-speed     3.42     MT 5/97
12     1997 SLP Camaro SS    13.20@108.8     350 LT4     330     six-speed     3.42     MT 2/97
13     1990 Pontiac Firehawk   13.20@107     350             350     six-speed     3.54     CD 6/91
14     1968 Corvette                13.30@108     427 6V     435     four-speed     3.70     HC 5/68
15     1970 Road Runner        13.34@107.5     426 Hemi     425     automatic     4.10     SS 12/69
16     1970 Buick GS Stage I   13.38@105.5     455StageI     360     automatic     3.64     MT 1/70
17     1996 Camaro Z28 SS    13.46@106.48  350 LT-1     310     six-speed     3.42     MCR F/M 96
18     1969 Charger 500         13.48@109      426 Hemi     425     four-speed     4.10     HR 2/69
19     1973 Trans Am                 13.54@104.29 455 SD     310     automatic     3.42     HR 6/73
20     1969 Corvette                13.56@111.1      427 L88     430     automatic     3.36     HR 4/69
21     1969 Super Bee        13.56@105.6     440SixPack 390     automatic     4.10     HR 8/69
22     1969 Boss 429 Mustang  13.60@106     Boss 429     375     four-speed     3.91     HC 9/69
23     1970 Challenger R/T         13.62@104.3     440SixPack 390     automatic     3.23     CC 11/69
24     1970 Torino Cobra         13.63@105.9     429 SCJ     370     automatic     3.91     SS 3/70
25     1968 Biscayne                 13.65@105     427 L72     425     four-speed     4.56     SS 4/68
26     1995 Mustang Cobra R    13.67@102.82     351     300     five-speed     3.27     MCR A/S 95
27     1964 Polara 500          13.70@107.37 426 4V     365     four-speed     3.23     HC 2/64
28     1996 Corvette GS          13.7@105.1       350 LT-4     330     six-speed     3.45     RT 2/96
29     1969 GTX     13.70@102.8   13.70@102.8   440 4V     375     automatic     4.10     MT 1/69
30     1987 Buick GNX           13.70@102     231T V6     300     automatic     3.42     HR 4/87
31     1969 Dart 440                 13.71@105     440 4V     375     automatic     3.55     CC 5/69
32     1971 Road Runner         13.71@101.2     440SixBBL 390     automatic     4.10     CC 1/71
33     1971 Cuda                 13.72@106  440SixBBL     390     automatic     4.10     SS 4/71
34     1971 Corvette                 13.72@102.04 454 LS6     450     four-speed     3.36     CL 8/71
35     1971 Super Bee         13.73@104     426 Hemi     425     automatic     4.10     MT 12/70
36     1968 Hurst/Olds         13.77@103.91 455W-30     390     automatic     3.91     SS 8/68
37     1968 Firebird                 13.79@106     400 HO     335     four-speed     N/A     HR 3/68
38     1967 Corvette                 13.80@108     427 6V     435     four-speed     3.55     HR 5/67
39     1971 Boss 351 Mustang   13.80@104     Boss 351     330     four-speed     3.91     MT 1/71
40     1966 Satellite                  13.81@104     426 Hemi     425     four-speed     3.54     CD 4/66
41     1969 Coronet R/T         13.83@102.27 440 4V     375     four-speed     4.10     SS 4/69
42     1968 Cyclone GT         13.86@101.69 428 CJ     335     automatic     4.11     MT 8/68
43     1969 Nova SS 396          13.87@105.1 396 4V     375     automatic     3.55     HR 7/69
44     1969 Shelby GT-500          13.87@104.52 428 CJ     335     four-speed     3.91     SS 9/69
45     1970 Olds 4-4-2 W-30      13.88@95.84 455 W-30     370     automatic     3.42     CC 11/69
46     1962 Corvette                  13.89@105.14 327 FI     360     four-speed     4.10     HR 1/62
47     1969 Barracuda              13.89@103.21 440 4V     375     automatic     4.10     SS 8/69
48     1969 Mustang Mach I           13.90@103.32 428 CJ     335     automatic     3.50     CL 3/69
49     1967 GTO                          13.90@102.8    400 RA     360     automatic     4.33     CL 10/67
50     1970 Trans Am                      13.90@102  400 RA     345     four-speed     3.91     HR 2/70

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Fd Bannad
657 Inlägg
14 september 2009
#587
baca skrev:
Finns nog ingen annan tråd på garaget som spårat ut mer än denna.
Hoppas någon låser tråden nu, tack å hej

#     YEAR/MODEL                ET/MPH        ENGINE             HP     TRANS     GEAR     SOURCE
1     1997 Viper GTS                12.05@116     V10             450     six-speed     3.07     MM 8/97
2     1966 427 Cobra        12.20@118     427 8V     425     four-speed     3.54     CC 11/65
3     1990 ZR1 Corvette        12.8@113.8     LT5 350     375     six-speed     3.45     MT 4/90
4     1966 Corvette 427        12.8@112     L72 427     425     four-speed     3.36     CD 11/65
5     1969 Road Runner        12.91@111.8     440SixBBL 390     four-speed     4.10     SS 6/69
6     1997 Hurst/Firebird        12.99@103.11     350     350     automatic     3.42     MCR 4/5 97
7     1970 Hemi Cuda        13.10@107.12 426 Hemi     425     four-speed     3.54     CC 11/69
8     1992 Viper RT/10        13.1@108     488 V10     400     six-speed     3.07     CD 7/92
9     1970 Chevelle SS454    13.12@107.01 454 LS6     450     four-speed     3.55     CC 11/69
10     1969 Camaro                13.16@110.21 427 ZL1     430     four-speed     4.10     HC 6/69
11     1997 Corvette                13.20@109.3     350 LS-1     345     six-speed     3.42     MT 5/97
12     1997 SLP Camaro SS    13.20@108.8     350 LT4     330     six-speed     3.42     MT 2/97
13     1990 Pontiac Firehawk   13.20@107     350             350     six-speed     3.54     CD 6/91
14     1968 Corvette                13.30@108     427 6V     435     four-speed     3.70     HC 5/68
15     1970 Road Runner        13.34@107.5     426 Hemi     425     automatic     4.10     SS 12/69
16     1970 Buick GS Stage I   13.38@105.5     455StageI     360     automatic     3.64     MT 1/70
17     1996 Camaro Z28 SS    13.46@106.48  350 LT-1     310     six-speed     3.42     MCR F/M 96
18     1969 Charger 500         13.48@109      426 Hemi     425     four-speed     4.10     HR 2/69
19     1973 Trans Am                 13.54@104.29 455 SD     310     automatic     3.42     HR 6/73
20     1969 Corvette                13.56@111.1      427 L88     430     automatic     3.36     HR 4/69
21     1969 Super Bee        13.56@105.6     440SixPack 390     automatic     4.10     HR 8/69
22     1969 Boss 429 Mustang  13.60@106     Boss 429     375     four-speed     3.91     HC 9/69
23     1970 Challenger R/T         13.62@104.3     440SixPack 390     automatic     3.23     CC 11/69
24     1970 Torino Cobra         13.63@105.9     429 SCJ     370     automatic     3.91     SS 3/70
25     1968 Biscayne                 13.65@105     427 L72     425     four-speed     4.56     SS 4/68
26     1995 Mustang Cobra R    13.67@102.82     351     300     five-speed     3.27     MCR A/S 95
27     1964 Polara 500          13.70@107.37 426 4V     365     four-speed     3.23     HC 2/64
28     1996 Corvette GS          13.7@105.1       350 LT-4     330     six-speed     3.45     RT 2/96
29     1969 GTX     13.70@102.8   13.70@102.8   440 4V     375     automatic     4.10     MT 1/69
30     1987 Buick GNX           13.70@102     231T V6     300     automatic     3.42     HR 4/87
31     1969 Dart 440                 13.71@105     440 4V     375     automatic     3.55     CC 5/69
32     1971 Road Runner         13.71@101.2     440SixBBL 390     automatic     4.10     CC 1/71
33     1971 Cuda                 13.72@106  440SixBBL     390     automatic     4.10     SS 4/71
34     1971 Corvette                 13.72@102.04 454 LS6     450     four-speed     3.36     CL 8/71
35     1971 Super Bee         13.73@104     426 Hemi     425     automatic     4.10     MT 12/70
36     1968 Hurst/Olds         13.77@103.91 455W-30     390     automatic     3.91     SS 8/68
37     1968 Firebird                 13.79@106     400 HO     335     four-speed     N/A     HR 3/68
38     1967 Corvette                 13.80@108     427 6V     435     four-speed     3.55     HR 5/67
39     1971 Boss 351 Mustang   13.80@104     Boss 351     330     four-speed     3.91     MT 1/71
40     1966 Satellite                  13.81@104     426 Hemi     425     four-speed     3.54     CD 4/66
41     1969 Coronet R/T         13.83@102.27 440 4V     375     four-speed     4.10     SS 4/69
42     1968 Cyclone GT         13.86@101.69 428 CJ     335     automatic     4.11     MT 8/68
43     1969 Nova SS 396          13.87@105.1 396 4V     375     automatic     3.55     HR 7/69
44     1969 Shelby GT-500          13.87@104.52 428 CJ     335     four-speed     3.91     SS 9/69
45     1970 Olds 4-4-2 W-30      13.88@95.84 455 W-30     370     automatic     3.42     CC 11/69
46     1962 Corvette                  13.89@105.14 327 FI     360     four-speed     4.10     HR 1/62
47     1969 Barracuda              13.89@103.21 440 4V     375     automatic     4.10     SS 8/69
48     1969 Mustang Mach I           13.90@103.32 428 CJ     335     automatic     3.50     CL 3/69
49     1967 GTO                          13.90@102.8    400 RA     360     automatic     4.33     CL 10/67
50     1970 Trans Am                      13.90@102  400 RA     345     four-speed     3.91     HR 2/70

Gammal lista, dessutom så skiljer det så enormt mycket mellan hur biltidningarna testade bilarna.

För att få en rättvis jämförelse mellan två bilar så ska dem upp samtidigt på en dragstrip, under samma förhållanden och helst flera vändor så att samma förare får köra dem.

Märkesbög

63 Inlägg
20 september 2009
#588
Här är en kille som "twittrar" från pågående Pure Stock Muscle Car Drag Race Alla bilar är INTE "fuskbilar" ....
http://twitter.com/diego_rosenberg
Senast redigerat av red442 (20 september 2009)


Fd Bannad
657 Inlägg
20 september 2009
#589
red442 skrev:
Här är en kille som "twittrar" från pågående Pure Stock Muscle Car Drag Race Alla bilar är INTE "fuskbilar" ....
http://twitter.com/diego_rosenberg

det där är nog en ärlig tid, fast lite snabbare borde det ha gått!

synd att Pure stock inte är Pure stock, kan ju direkt säga att en Hemi Cuda inte åker 11.88 på standard däck, helt standard åker den nog inte ens det på moderna däck.

Märkesbög

Fd Bannad
657 Inlägg
21 september 2009
#591
triplesixer skrev:
http://www.hotrod.com/featuredvehicles/hrdp_0801_top_100_hot_rods/photo_63.html
ha ha

tycker du ska läsa "the Follow up Article" innan du postar, dom följande två gångerna fick Bucken stryk, dessutom var bucken och föraren som körde den veteraner i Dragrace klassen Stock Elliminator.

Märkesbög

414 Inlägg
21 september 2009
#592
Irmscher Vectra skrev:
Thunderbird88 skrev:
Det är kul hur folk håller på

"Om jag trimmar jag trimmar min Mustang för samma pris som din Ferrari kostade så blir min snabbare" bla bla bla.
Och sedan att folk håller på och klankar ner på bilar från 60-70 talet och säger att en ny BMW krossar dom.
Klart som fan att dom gör det, det har gått över 40 år!!!
Men vi tar en DÅTIDENS BMW mot en muskelbil.
Vem vinner då?
Ingen uppgradering, inget.
Dåtidens original från fabrik mot dåtidens original från fabrik.
Då kommer nog någon och ger exempel på något riktigt radikalt och säger "den här krossar den" t.ex Silverpilen.
Klart som fan "den" bilen skulle klå "den andra" bilen eftersom "den" bilen är byggd på ett annat sätt än "den andra" bilen.
Man kan inte jämföra sådär!
Europa utvecklar hela tiden för bana!
USA är 402m en national sport som många älskar.
Bilarna byggdes och byggs fortfarande för det.
Live with it och sluta klaga era patetiska idioter.
Om GM vill att deras bilar ska vara sjukt snabba i kurvor, så kan dom bygga det.
Men dom vill bygga för 402m för det gillar dom!
I europa håller vi på med hur snabba bilarna är i Nürburgring vilket dom kanske tycker är fånigt.
I USA håller dom på med 402m vilket vi kanske tycker är fånigt.
I Japan håller dom på och drifta vilket européerna och amerikanerna tycker är fjantigt.
Live with it!

Där sas det bästa i denna tråden. smile

Håller med!

hej

63 Inlägg
21 september 2009
#593
Läs frågan: "Hur snabba är gamla amerikanska bilar egentligen?" och fundera en stund på vad det betyder Svanström...

Hade fel information om regnet på Pure Stock får jaga vidare efter resultat...
Vet från säkra källor att det fanns folk där med rena museiföremålen som körde tolvor..
Senast redigerat av red442 (21 september 2009)


Fd Bannad
657 Inlägg
21 september 2009
#594
red442 skrev:
Läs frågan: "Hur snabba är gamla amerikanska bilar egentligen?" och fundera en stund på vad det betyder Svanström...

De fick tydligen avbryta Pure Stock Muscle Car Drag Race pga regn i lördags därför slutade han rapportera..
Vet från säkra källor att det fanns folk där med rena museiföremålen som körde tolvor..

Det verkar dock ändå som om man inte har något att hämta om man inte har något att hämta om man inte kör trimmat, vilket är tråkigt.

Eftersom Folk kommer att klaga på mitt förra inlägg som var en direkt start på Buick vs Hemi igen, så tycker jag helt klart det är relevant för tråden vem som är snabbast, Hemin!

Märkesbög

63 Inlägg
21 september 2009
#596
Det verkar dock ändå som om man inte har något att hämta om man inte har något att hämta om man inte kör trimmat, vilket är tråkigt.

Eftersom Folk kommer att klaga på mitt förra inlägg som var en direkt start på Buick vs Hemi igen, så tycker jag helt klart det är relevant för tråden vem som är snabbast, Hemin!

Jag är väl inte så bortskämd men jag tycker att en repa under 14 är hyfsat snabbt .. räcker oftast låååångt på gatan..

Jag har väl inte direkt sett något som har bevisat att en STANDARD streethemi var snabbare än andra STANDARD muskelbilar från den tiden...


Fd Bannad
657 Inlägg
21 september 2009
#597
red442 skrev:
Det verkar dock ändå som om man inte har något att hämta om man inte har något att hämta om man inte kör trimmat, vilket är tråkigt.

Eftersom Folk kommer att klaga på mitt förra inlägg som var en direkt start på Buick vs Hemi igen, så tycker jag helt klart det är relevant för tråden vem som är snabbast, Hemin!

Jag är väl inte så bortskämd men jag tycker att en repa under 14 är hyfsat snabbt .. räcker oftast låååångt på gatan..

Jag har väl inte direkt sett något som har bevisat att en STANDARD streethemi var snabbare än andra STANDARD muskelbilar från den tiden...

Det stämmer ju faktiskt, men det vore ju faktiskt roligt om alla bilar verkligen var Pure stock, eller iaf med yttre modefikationer såsom Headers och moderna gatdäck!

Det var egentligen inte jag som startade den kära diskussionen Hemi vs Buick, det var våran kära siarnaq som startade och triplesixer nu senast, det jag gör är att jag försvarar mitt Revir såsom Siarnaq försvarar sitt. Måste ju också säga att den där Gs 455 tiden är löjlig, även om den är snabb så är den inte så snabb,

1 tiondel efter en 427 Cobra och 5 tiondelar före en Corvette Zr1! kom igen.

Märkesbög

63 Inlägg
21 september 2009
#598
Hela Buick vs Hemi nhistorien finns att läsa här.. och är förmodligen precis lika färgad som om man skulle läsa motsvarande på ett hemiforum..
Glöm inte att bläddra neråt..


http://books.google.se/books?id=xNA7amh … mp;f=false

Inga av dessa bilar gjorde några tider under 12 i standardskick varken då eller nu..
Det gör inte dagensbilar heller.


325 Inlägg
22 september 2009
#599
Hedning skrev:
red442 skrev:
Det verkar dock ändå som om man inte har något att hämta om man inte har något att hämta om man inte kör trimmat, vilket är tråkigt.

Eftersom Folk kommer att klaga på mitt förra inlägg som var en direkt start på Buick vs Hemi igen, så tycker jag helt klart det är relevant för tråden vem som är snabbast, Hemin!

Jag är väl inte så bortskämd men jag tycker att en repa under 14 är hyfsat snabbt .. räcker oftast låååångt på gatan..

Jag har väl inte direkt sett något som har bevisat att en STANDARD streethemi var snabbare än andra STANDARD muskelbilar från den tiden...

Det stämmer ju faktiskt, men det vore ju faktiskt roligt om alla bilar verkligen var Pure stock, eller iaf med yttre modefikationer såsom Headers och moderna gatdäck!

Det var egentligen inte jag som startade den kära diskussionen Hemi vs Buick, det var våran kära siarnaq som startade och triplesixer nu senast, det jag gör är att jag försvarar mitt Revir såsom Siarnaq försvarar sitt. Måste ju också säga att den där Gs 455 tiden är löjlig, även om den är snabb så är den inte så snabb,

1 tiondel efter en 427 Cobra och 5 tiondelar före en Corvette Zr1! kom igen.

jag snubblade bara på den sidan, tyckte den passa här. ha ha jag skiter i vilket.


63 Inlägg
2 oktober 2009
#600
Gör så här:
Häll upp en fet grogg, Klicka på länken, högerklicka i filmrutan, välj zoom och fullscrenn, njut

http://tinyurl.com/ylnqtee

http://tinyurl.com/ye7n9rf

Från Pure Stock Muscle Car  2009....

http://www.purestockdrags.com
Senast redigerat av red442 (2 oktober 2009)



Sök