6958
Sök

VOLVO 740 Kombi 2.3 16V 156hk -90 (Söker kunnskap om förbättringar!)

1 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Tjenare!

Har fått tag i en finfin 740 GLT, jag är dock inte så kunnig innom bilar, men tycker som alla andra att det är roligare att köra en lite vassare och fräschare bil ;) Dessutom så har jag polare som kan mekka.

Jag hade tänkt att lägga ner lite pengar på att "fixa" till den lite, och har funderat över lite om man ska börja på utsidan eller på insidan, jag måste byta koppling är allt jag vet.

Själv skulle jag tycka det vore tråkigt med en snygg bil utan extra untz i motorn, så det lutar åt att börja med motorn. I första stöten hade jag tänkt att kanske lägga ner drygt 5 000 kr ungefär, sedan rullar det på.
Nu kommer vi då till varför jag skriver här, jag har läst en hel del och ser att det inte finns så mycket om just den bilen jag har, på samma gång vill jag påminna om att jag VET att det är billigare/roligare att köpa en bil med turbo direkt, men då hade jag inte skrivit här ;)

Jag har läst en hel del trådar och hoppas inte att denna tråden slutar med barnsliga kommentarer om den ena eller andras förslag, jag uppskattar allt!

MVH.
Senast redigerat av ya (23 juli 2009)

Sök