2889
Sök

Lättaste sättet att få ur lyftarna ur en Volvo B20 motor ?

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Någon som har några bra tips om hur man får ur lyftarna lättast ? ska nämligen byta kam och dona lite grand i min gammla hederliga B20 smile
Mycket tacksam för svar // Mizzy:cool:

1 803 Inlägg
26 juli 2009
Hur långt är du kommen med projektet? Är det endast lyftarna som du har problem med att få upp eller du har inte börjat på det alls!?
Normalt sett så lyfter man toppen, demo vipparmabryggan, demo stötstängerna och sedan lirkar man upp lyftarna med en böjd ståltråd eller en stark magnet.
Demo transmissionskåpa och drev på kamaxeln, demo fördelare och sedan ska man kunna dra ut kamaxeln.

Kanske har glömt nåt, men i det stora hela iaf...

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Hilmer skrev:
Hur långt är du kommen med projektet? Är det endast lyftarna som du har problem med att få upp eller du har inte börjat på det alls!?
Normalt sett så lyfter man toppen, demo vipparmabryggan, demo stötstängerna och sedan lirkar man upp lyftarna med en böjd ståltråd eller en stark magnet.
Demo transmissionskåpa och drev på kamaxeln, demo fördelare och sedan ska man kunna dra ut kamaxeln.

Kanske har glömt nåt, men i det stora hela iaf...

nej jag har inte börjat med det än, men snart så . sen är det väl mest till han som har min nya kam som har nå problem med att få ur lyftarna. vet inte vad han håller på med riktigt tongue men ja då vet jag lite iaf. men mera tips om det finns några vill säga tongue
// Mizzy cool

Sök