V50 ljudbygge

blaobaer
14 augusti 2009 · 68 Inlägg

har varit lite dålig med update på sistonde ;P

men har iallafall dragit kabel genom bilen, 50 kabel bak till skuffen, tyvärr inga bilder än så länge ;P men det kommer, även testat att provklä dörrhögtalar grejerna, men vet inte vad det bli för färg än smile

har även köpt mig ett större säkringsblock med flera utgångar, då jag fått för mig att jag behöver flera steg,

ska försöka komma med bilder nån gång också smile

varför laga något som inte är trasigt?
Fellow
19 september 2009 · 1 581 Inlägg

Update plz!

Bilder på de dämpade dörrarna är intressant!
Jag kommer bygga in en 7" dvd kenwood eller pioneer dubbel-din nästa vinter men ska börja med total vibrations och ljuddämpning nu snart då jag blir av med körkortet. Fattar inte att de ska vara s mkt rasslande plåt och genomsläpp av ljud överallt.

Senast redigerat av Fellow (19 september 2009)

blaobaer
19 september 2009 · 68 Inlägg

Jag har helt glömt bort att updatera här! yikes


https://www1.garaget.org/gallery/archive/42085/766409_0uq51t.jpg
dörr

här är en bild på dörren wink först m2 mattor, sen några lager peak off smile

har inte så mkt mer bilder på datorn så det får bli när jag kommer hem smile

varför laga något som inte är trasigt?
Fellow
19 september 2009 · 1 581 Inlägg

Tog du bort plåten som sitter för där, målar sedan m1 mattor? Hur sitter den plåten?

Hur mycket m1 mattor köpte du?`

Senast redigerat av Fellow (19 september 2009)

blaobaer
19 september 2009 · 68 Inlägg

Fellow skrev:
Tog du bort plåten som sitter för där, målar sedan m1 mattor? Hur sitter den plåten?

Hur mycket m1 mattor köpte du?`

ja, du får skruva bort hela låsmekanismen, den sitter fast i plåten, handtaget måste bort, sitter med en liten skruv, sen är det bara bända lite försiktigt.

rutan måste man släppa på också, veva ner rutan tills du ser skruvarna i "luckorna" som man kan öppna tongue svårt att förklara

varför laga något som inte är trasigt?
NismoP11
19 september 2009 · 205 Inlägg

Roligt att se att nån bygger om i en v50. Några frågor. Var fick du tag i kabeln som du förlängde med? Var det bara att plugga i den så funka det utan felkoder? Och går det att få hur lång kabel man vill? smile

Audi A4 (2002)
HansN83 x40
19 september 2009 · 1 209 Inlägg

fint blir d... lycka till...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Fellow
19 september 2009 · 1 581 Inlägg

NismoP11 skrev:
Roligt att se att nån bygger om i en v50. Några frågor. Var fick du tag i kabeln som du förlängde med? Var det bara att plugga i den så funka det utan felkoder? Och går det att få hur lång kabel man vill? smile

De undrar jag också! Var hittar man kabeln?

blaobaer
20 september 2009 · 68 Inlägg

NismoP11 skrev:
Roligt att se att nån bygger om i en v50. Några frågor. Var fick du tag i kabeln som du förlängde med? Var det bara att plugga i den så funka det utan felkoder? Och går det att få hur lång kabel man vill? smile

beställde en komplett kabelhärva från bildelsbasen, så fick jag en förlängning på ungefär 2 meter kanske, borde gå att få tag på mera tycker jag, bara man har alla kontaktstycken så smile och ja, de va bara koppla in och köra wink har ju förståss inte kollat upp om de är nå felkoder med data, men får inge felmeddelanden eller något i bilen så smile

Senast redigerat av blaobaer (20 september 2009)

varför laga något som inte är trasigt?
Twins Twins Bil & Plåt
20 september 2009 · 2 577 Inlägg

intressant bygge på ny bil smile

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
ahlstrom
20 september 2009 ·

Inte dåligt att ha en V50 som sin första bil och våga pilla i en sådan ny bil! Kommer bli grymt när det blir färdigt

Fellow
3 oktober 2009 · 1 581 Inlägg

Hur fick du loss handbromsdamasken? Fan den sitter ju med någon konstig ram?

Senast redigerat av Fellow (3 oktober 2009)

-Akerfeldt-
3 oktober 2009 · 2 638 Inlägg

Kul bil att bygga ljud i, kommer garanterat att följas smile Men tror du inte att det kommer se lite "tomt" ut med bara den lilla stereon i mittkonsollen? Eller har du några andra saker som ska in där istället för rattknapparna t.ex.?

blaobaer
3 oktober 2009 · 68 Inlägg

Fellow skrev:
Hur fick du loss handbromsdamasken? Fan den sitter ju med någon konstig ram?

den va det lite pill med kommer jag ihåg, men den ska bara tryckas neråt på nån jävla vänster har jag för mig

varför laga något som inte är trasigt?
blaobaer
3 oktober 2009 · 68 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:
Kul bil att bygga ljud i, kommer garanterat att följas smile Men tror du inte att det kommer se lite "tomt" ut med bara den lilla stereon i mittkonsollen? Eller har du några andra saker som ska in där istället för rattknapparna t.ex.?

där kommer det någon form utan ipod hållare så småningom ;P har en beställd, får se hur den ser ut, sen funderar jag även på att sätta en voltmätare där wink

varför laga något som inte är trasigt?
blaobaer
3 oktober 2009 · 68 Inlägg

har glömt att nämna att jag har köpt en jbl p1222 också, håller på att expreminterar med lådan till den wink så bilder kommer när den är klar, har även köpt 2 steg, ett gas silver c4 och ett c2 som jag driver basen med!

Har haft lite dåligt med tid på sistonde, då jag har varit i tyskland på kurs i några veckor sad

men kommer troligtvis ta ledig och jobba mer på bilen någon vecka, så då blir det mer update wink

varför laga något som inte är trasigt?
blaobaer
11 oktober 2009 · 68 Inlägg

Blev att pilla med bilen lite idag, snyggade till med slutstegen då dom bara låg helt löst på golvet och såg allmänt förjävligt ut tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/42085/781249_ccjvzp.jpg
ett silver c4 och ett silver c1 steg, skruva dit dom lite snabbt idag tongue och gnäll inte på baslådan, jag testar mig fram wink inte så fin hittils






https://www1.garaget.org/gallery/archive/42085/781250_rtx4i0.jpg
jbl p1222, dunkar på som fan tycker jag wink


https://www1.garaget.org/gallery/archive/42085/781254_hsjy4r.jpg
måste ju lägga upp bild på dörren också, ska nog flocka dörrsidorna, annars byter jag nog bara färg på tyget, måste fundera på det!

varför laga något som inte är trasigt?
Kwek
11 oktober 2009 · 157 Inlägg

Ser bra ut smile

blaobaer
11 oktober 2009 · 68 Inlägg

Kwek skrev:
Ser bra ut smile

tackar smile

varför laga något som inte är trasigt?
Digital_Kicker
10 december 2009 · 3 721 Inlägg

sjukt roligt projekt att följa! Keep up the good work!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang