6899
Sök

Mysko inbrott i bilen

Got N/A?
358 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Hade inbrott i bilen igår, hela grejen känns helmysko. Vi tar det från början.

På parkeringen hade jag och flickan en Golf och en Passat som stod bredvid varandra. Vi ska in till stan och träffa lite folk och tar Golfen. När vi sedan kommer tillbaka runt 16-tiden så tycker jag mig se att rutan höger bak på Passaten är nervevad ungefär en decimeter, och mycket riktigt var det så. Med mycket regn och gammal bil går tankarna åt att det blivit något elektronikfel och elhissarna åkt ner av sig själv. Sticker in handen och låser upp dörren. Men nejdå, ingen elhiss där inte (lånad bil, så har dålig koll).

Vevar upp rutan, går runt bilen och alla dörrar är låsta och inga lås är synbart förstörda. Jag hade dock en japsdämpare i bilen som skulle upp på vinden så gick upp till för att hämta nyckeln till Passaten och hämta den.

Nyckeln förs in i låset men går inte ända in, trycker lite försiktigt men nyckeln kommer inte så långt in att det går att låsa upp bilen. Låset är alltså förstört på förarsidan, dock ingenting synbart. Kollar även igenom bilen och ingenting är stulet. Bär dock upp allt av något som helst värde i bilen till lägenheten och gör den "ostartbar" ifall en stöld av bilen skulle vara på gång.

Förloppet borde alltså ha gått till någonting enligt följande:
1. Personen dyrkar upp låset på förarsidan.
2. Personen klättrar in i bilen och vevar ner rutan på HÖGER bakdörr, precis så mycket att man får in en hand och kan låsa upp den.
3. Personen kliver ur bilen och låser bilen med dyrken (Nej, det går inte att låsa förardörren innifrån).

Jag undrar såklart, VARFÖR?!?!?
Hade personen bara låst upp dörren och förberett på det sättet hade jag inte märkt någonting. Är det någon som varit med om någonting liknande och kan se en logisk förklaring?

Om du som gjorde inbrottet läser detta: Japsdämparen är tillsalu, bilen likaså. Vill du köpa bilen så tänker jag inte pruta för att låset är trasigt, och vill du köpa dämparen så får du köpa ett nytt lås åt mig.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
26 juli 2009
Helgnöje! smile, finns värre. Brorsan hade inbrott i sin, dom tog hans gamla smutsiga arbetskläder å hans bilstereo hans bob marley skiva. Å lät slutsteg å bas vara kvar tongue HAHAHAHA

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

blacken
26 juli 2009
Troligtvis så kom du i det " rätta" ögonblicket så skitstövlarna drog innan dom hann sno något.

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
Got N/A?
358 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Om man blir "störd", varför låser man då dörren med dyrken? Logiken talar inte klarspråk med mig =/

blacken
26 juli 2009
Om det är flumpundare som ligger bakom så finns det inte mycken logik i deras beteende..

1 634 Inlägg
26 juli 2009
Kan ju va pundare också. Jag fick inbrott i en gammal ford sierra för massa år sedan. När jag satte mig i bilen på morgonen såg jag att bilen var städad. Alltså mynten var lagda i en stapel, alla papper (A4) låg en jäkla massa sådana på golvet, dessa var ihoplagda snyggt och prydligt under solskyddet... Jo man tackar. Kan det vart istället för att be om ursäkt för prylarna dom stal veckan innan ur bilen tro... Till denna gången hade jag en handyxa mellan sätena för att visa att jag kanske inte är så jättesnäll mot personer jag inte tycker om, dom tog yxan, men jag fick aldrig besök i bilen igen wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
27 juli 2009
den kanske försökte dyrka upp dörren men misslyckades? sabbade låset utan att komma in i bilen? sen kanske dem lyckades "kasa" ner rutan genom att lägga händerna mot och dra neråt(ja det går på vissa bilar) detta kräver nog mer tur och desperation än skicklighet... sen kom någon och han avbryta dem innan dem han ta något...

det är min teori..

modern passat?
Senast redigerat av AcesHigh666 (27 juli 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 juli 2009
emijl skrev:
Helgnöje! smile, finns värre. Brorsan hade inbrott i sin, dom tog hans gamla smutsiga arbetskläder å hans bilstereo hans bob marley skiva. Å lät slutsteg å bas vara kvar tongue HAHAHAHA

Vet en som råkade ut för samma sak, dock blev han bara av med cd-skivorna medans stereo, bas och steg fick sitta kvar tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 juli 2009
Dörren gick kanske i lås när han stängde den efter sig? För övrigt lämnar en "riktig" tjuv inga märken efter sig, det är pundare som lämnar sargade lås som ett tecken på inbrott smile

Var det inte trafikmagasinet som visade att vissa moderna bilar (ex Chrylser PT cruiser) tar 5sek (ja du läste rätt) att bryta sig in i? Eller så var det Teknikens Värld, min poäng är att det är löjligt lätt att bryta sig in i en bil om man har någon aning om hur smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

744 Inlägg
27 juli 2009
AcesHigh666 skrev:
den kanske försökte dyrka upp dörren men misslyckades? sabbade låset utan att komma in i bilen? sen kanske dem lyckades "kasa" ner rutan genom att lägga händerna mot och dra neråt(ja det går på vissa bilar) detta kräver nog mer tur och desperation än skicklighet... sen kom någon och han avbryta dem innan dem han ta något...

det är min teori..

modern passat?

Tyckte detta verkade mest logiskt faktist!

Got N/A?
358 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
AcesHigh666 skrev:

det är min teori..

modern passat?

Har själv testat få ner rutan med bara händerna. Det går inte under några som helst omständigheter, rutan är riktigt trög att veva upp och ner innifrån till och med. Så den teorin sprack också sad

Modern och modern, 14år gammal, är det modernt? Den har insprutsmotor i alla fall smile

Sök