rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:
eVoIII skrev:
jag tycker du ska ha slotmags på den , med rött lackat i ringarna , riktigt fint på PV
slotmags är inte intressant för denna bilen..

den skall ha plåtfälgar, inget annat

men tack för din tanke!

undra hur "tysk stuk" fälgar hade sätt ut på en pv.... hummm...... kanske tål o tänkas på??
Orkade inte leta efter en bättre bild men här e en
http://www.garaget.org/?car=142802&image=1454120
där sjönk du i mina ögon... tyskstukad pv... fyyy dig!

skalman1 skrev:
kul projekt, gamla bilar är roliga

för övrigt funkar det utmärkt att ha en gammal bil som bruksbil, jag har haft min kapitän 1959 som bruksbil året runt i 2 år och den är mycket roligare än något nytt tjafs.

Helt klart är dom roliga! då man förstår sig på allt och inte behöver en dator för 60.000kr för att laga skiten!

fast denna kommer nog bli sommarbil, vill inte utsätta den för salt när jag väl får den godkänd i svensk bilprovning som det så fint heter

rockabilly_ponta skrev:
skalman1 skrev:

för övrigt funkar det utmärkt att ha en gammal bil som bruksbil, jag har haft min kapitän 1959 som bruksbil året runt i 2 år och den är mycket roligare än något nytt tjafs.

trevligt som fan att folk vågar använda gamla bilar som brukisar

ska själv använda min cheva när den e klar

Brukis blir detta, men inte året runt har jag bestämt mig för nu.. Audin får stanna och göra några vintrar till.. så blir det en Nova och en PV på sommaren

(dom två tillsammans kostar ju ungefär vad Audin själv kostar att äga...)
skalman1 skrev:
rockabilly_ponta skrev:
skalman1 skrev:

trevligt som fan att folk vågar använda gamla bilar som brukisar

ska själv använda min cheva när den e klar

dom byggdes ju inte för att stå stilla

Det är sant, men det krävs så mycket underhåll på vintern.. måste ju underredstvätta och sånt, annars försvinner bilen snabbare än vad den borde

Volvo1968 skrev:
Nej dadde, håll dig till 5,5" fälgar så håller jag mig till ATS, det skall vara klassiskt!
...om man bortser från att jag köper fräckare fälgar sen..xD
Japp.. 5,5" fälgar blir det, om det nu går vägen.. annars får det bli dom löjligt smala skitfälgarna

Dock funderar jag på att lacka dom på ett roligt sätt

säger inte hur.. riktigt än