4578
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

2 164 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Hehe måste missat det ja tongue Också missat att du svarade, har inte stått att nån svarat efter mig, skumt :S

iallafall, nu börjar det ju likna nått här smile hähä *hemskt skratt* skall stänka in bensin genom grillen på pv'n om fläkten är lackad med biltemas motorfärg, tål inte bensin den tongue
(men lova att inte hämnas på min soppapump(?!?!) som jag lackat med samma färg lol)

då antar jag att motorrummet blir orginalfärg och motorn röd då med? wink

hehe tackar! tongue VA?! tål den inte bensin?!
då får jag lacka motorn i nån annan färg då.. hmm
jag hämnas alltid 1000ggr värre wink

motorrummet blir nog svart och motorn röd smile

"Life´s too short to drive a boring car"

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 oktober 2009
Nej det står, antingen om det är på burken eller på hemsidan att motorfärgen inte är beständig mot bensinstänk. Sen varför inte en motorfärg inte skall kunna tåla bensinfärg har jag inte fattat hur dom kommit på.. så jag tyckte soppapumpen var ironsik nog att lacka i den färgen xD

fixa 2k färg, använde jag på min, inte kört varmt än men vet att flera använt det smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
19 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Nej det står, antingen om det är på burken eller på hemsidan att motorfärgen inte är beständig mot bensinstänk. Sen varför inte en motorfärg inte skall kunna tåla bensinfärg har jag inte fattat hur dom kommit på.. så jag tyckte soppapumpen var ironsik nog att lacka i den färgen xD

fixa 2k färg, använde jag på min, inte kört varmt än men vet att flera använt det smile

veteranprodukter säljer typ orginal motorfärg till b18/b20, den borde väl tåla tycker jag? tongue får nog bli en sån burk sen smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
20 oktober 2009
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

veteranprodukter säljer typ orginal motorfärg till b18/b20, den borde väl tåla tycker jag? tongue får nog bli en sån burk sen smile

Är du med i PV-klubben så säljer dom åxå motorfärg & div delar, men bara till medlemmar.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

Är du med i PV-klubben så säljer dom åxå motorfärg & div delar, men bara till medlemmar.

tänkte gå med efter nyår smile eller prata med dom och se ifall man kan få slippa års avgiften för detta året om jag går med iår tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 oktober 2009
när du säger det, Vp-autoparts har riktig motorfärg för 295kr/litern smile Köpte en liter 2k(inte motorfärg) till min motor, och en liter räcker gott, särskillt om du penslar wink

Så köp riktig färg, den borde vara billigare än 2k, såvida du inte känner någon som kan fixa billigt smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

2 164 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
när du säger det, Vp-autoparts har riktig motorfärg för 295kr/litern smile Köpte en liter 2k(inte motorfärg) till min motor, och en liter räcker gott, särskillt om du penslar wink

Så köp riktig färg, den borde vara billigare än 2k, såvida du inte känner någon som kan fixa billigt smile

går det att pensla med sån färg? isåfall blir det pensel tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 oktober 2009
dadde skrev:

varför skulle det inte gå säger jag tongue men man vet ju inte, men har svårt att tänka mig att det inte skulle gå smile

Tänk bara på att inte blanda för mycket på en gång om det är en färg med härdare, penslar du så kan du ha oturen att färgen börjar torka i burken istället för på motorn då det tar längre tid att penselmåla smile

------------------

2 164 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
dadde skrev:

varför skulle det inte gå säger jag tongue men man vet ju inte, men har svårt att tänka mig att det inte skulle gå smile

Tänk bara på att inte blanda för mycket på en gång om det är en färg med härdare, penslar du så kan du ha oturen att färgen börjar torka i burken istället för på motorn då det tar längre tid att penselmåla smile

hehe okej.. tongue får se hur jag gör, men rött skall blocket bli tongue och idag skall jag fortsätta slipa och måla saker till bilen smile

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
20 oktober 2009
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:

tänkte gå med efter nyår smile eller prata med dom och se ifall man kan få slippa års avgiften för detta året om jag går med iår tongue

jag fick betala återstående månader när jag gick med för 2 månader sedan iaf. derasa forum på hemsidan kan du hitta mycke tips i smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:

jag fick betala återstående månader när jag gick med för 2 månader sedan iaf. derasa forum på hemsidan kan du hitta mycke tips i smile

hmm okej.. aja, jag går med nästa år.. just nu har jag inte råd med någonting typ.. därför jag bara plockar isär, och typ lackar lite små saker med biltemas mattsvart som jag hade hemma sedan tidigare tongue

2 164 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
Update 20/10 -09

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/786434_b1rqi3.jpg
slipade av fläkten igen och la på grundfärg.. tongue blev mycket bra smile nu ska den bara lackas i någon trevlig färg smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/786435_evscn0.jpg
slipade vevhusventilationen 100% plåtren och la på grund smile skall få nån trevlig färg den oxå tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/786436_81k1rk.jpg
locket/kåpan till spolarvätske pumpen innan slipning.. anledningen till att den är lite slipad i nederkant är att jag borstade av botten delen när kåpan satt på (för att förhindra massa slipdamm och skräp i motorn)

Spännande värre... Jag hoppas att ni finner det lite intressant, eller iallafall positivt att det händer någonting

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
20 oktober 2009
nymålade grejer är alltid roligt smile

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

2 164 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
St0hl skrev:
nymålade grejer är alltid roligt smile

hehe bra big_smile för det kommer typ bara vara sånt här ett tag framåt nu tongue

505 Inlägg
20 oktober 2009
blir toppen när du sätter ihop grejorna igen smile
allt nymålat tillsammans... vackert big_smile

2 164 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
L-W-L skrev:

kommer bli grymt fint big_smile

Forummoderator
26 479 Inlägg
20 oktober 2009
dadde skrev:
L-W-L skrev:

Kan inte mer än hålla med. Nymålade grejer är alltid fint smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 oktober 2009
Kommer bli spännande att se när det börjar gå åt andra hållet, och bilen skruvas ihop istället big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 164 Inlägg
20 oktober 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
dadde skrev:
L-W-L skrev:

Kan inte mer än hålla med. Nymålade grejer är alltid fint smile

hehe big_smile jag monterade ihop kupefläkten förut (lackade den isär plockad för ett perfektresultat)
och jag måste erkänna att jag blev lite stolt big_smile kommer bli hur snyggt som helst sen! big_smile

Rquired skrev:
Kommer bli spännande att se när det börjar gå åt andra hållet, och bilen skruvas ihop istället big_smile

jag lovar att jag är mer spännd och längtar efter det tongue vill ut och köra IDAG! tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 oktober 2009
Kan tänka mig att dessa bilder intresserar en del i denna tråden smile

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=93182

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök