2828
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

1 749 Inlägg
26 oktober 2009
Jag kommer inte ihåg hur det såg ut inne i hytten:(

Ringde på en pv själv idag!
En 444 får se om jag får den, jag var andra personen som ringde på den så jag hoppas att nummer 1 inte tar den.
Då tar jag den direkt!!!!!
Håll tummarna åt mig smilesmilesmilebig_smile
Senast redigerat av patrikke (26 oktober 2009)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 oktober 2009
Håller tummarna! Har blivit lite av en PV-rush här på Garaget nu ju!
Senast redigerat av Rquired (26 oktober 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

5 111 Inlägg
26 oktober 2009
Det är dags att PVn får lite upprättelse. Det är ju det närmaste hotrod-material vi kommer i Sverige på sitt sätt...

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
26 oktober 2009
patrikke skrev:

En 444 får se om jag får den, jag var andra personen som ringde på den så jag hoppas att nummer 1 inte tar den.

*håller tummarna*

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
hehehehe.... jo det kan ju finnas rost där men om du plockar bort inredningen på insidan har jag för mig du kan se nån av bultarna & smörja dom (lite osäker) men det kan nog patrikke svara på.

det finns en anledning att jag ska besikta min bil & använda den innan totalrusten... då hinner man känna efter om man trivs innan den är sönderriven big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

mjo.. jag kommer ihåg att det var ett helvete på min duett jag hade för några år sedan hmm får hoppas att pv:n är bättre smile skall ut idag och blåsa rent lite med högtryck i motorrummet smile

patrikke skrev:

okej sad får se sen då..

Lycka till! Jag håller EN tumme (två blir otur!!) Jag hoppas att det kommer upp en tråd här på garaget med din PV, om du nu köper den wink

Rquired skrev:
Håller tummarna! Har blivit lite av en PV-rush här på Garaget nu ju!

Det är bara bra! kan aldrig bli FÖR många PV på garaget! big_smile

Volvo544special65 skrev:
Det är dags att PVn får lite upprättelse. Det är ju det närmaste hotrod-material vi kommer i Sverige på sitt sätt...

Precis! mer PV åt folket!!

farbrorbozze skrev:
patrikke skrev:

*håller tummarna*

Håll bara en tumme! annars blir det otur! tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

1 749 Inlägg
27 oktober 2009
dadde skrev:

Och det får jag reda på nu??roll
Sitter här med 2 vita tummar nu som jag krampaktigt hållit i.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

2 164 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
patrikke skrev:
dadde skrev:

Och det får jag reda på nu??roll
Sitter här med 2 vita tummar nu som jag krampaktigt hållit i.

haha tongue jag har lärt mig att det är otur med två.. men vi hoppas iallafall att du får den!

1 749 Inlägg
27 oktober 2009
Du hade rätt Dadde! Otur med två sad
Den blev såld.

Fortsätter följa din tråd och hoppas på många smilewinkbig_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 oktober 2009
Hehe då vet du det till nästa gång patrikke tongue

bara o ge sig på nästa tillfälle smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 oktober 2009
patrikke skrev:
Den blev såld.

Ber om ursäkt och skall endast hålla en tumme i framtiden wink

*Jag skippar smiley bojkotten, kommer aldrig gå att väga upp den här tråden ändå*

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 788 Inlägg
27 oktober 2009
Trevligt projekt, gillar stuket smile Kommer att bli bra när det är klart! big_smile

Känns dock som att du borde investera i ett blästerskåp och en rejäl kompressor istället för att köra med en stålborste tongue Blir ju inte lika glatt och blankt så färgen fäster mycket bättre smile

Men lycka till med allting, följer med spänning smile

2 164 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
patrikke skrev:
Den blev såld.

attans.. hmm aja,  nu vet du till nästa gång wink

hade du slutat följa så hade jag blivit lite ledsen på dig wink
Och big_smilesmilewink kommer aldrig jag sluta med!!!

Volvo1968 skrev:
Hehe då vet du det till nästa gång patrikke tongue

bara o ge sig på nästa tillfälle smile

Precis! smile alltid surt när nån annan hinner före, så det gäller att vara snabb! som jag med min, jag ringde först.. sen efter mig ringde det typ 10st till den dagen tongue så dom är eftertraktade dom små liven big_smile

Rquired skrev:
patrikke skrev:
Den blev såld.

Ber om ursäkt och skall endast hålla en tumme i framtiden wink

*Jag skippar smiley bojkotten, kommer aldrig gå att väga upp den här tråden ändå*

en tumme är det som gäller smile och bra att du äntligen har förstått att denna tråden är utom all räddning när det gäller "big_smile"

_Fredrik skrev:
Trevligt projekt, gillar stuket smile Kommer att bli bra när det är klart! big_smile

Känns dock som att du borde investera i ett blästerskåp och en rejäl kompressor istället för att köra med en stålborste tongue Blir ju inte lika glatt och blankt så färgen fäster mycket bättre smile

Men lycka till med allting, följer med spänning smile

tackar!
joo, det vore Jätte bra.. men jag har en "inkomst" på 2900kr i månaden just nu.. 1000kr går direkt till bensin.. 250kr till telefon... 250kr till mat... 200kr till andra nöjen.. 450kr till garage... och sen skall jag köpa delar till bilen.. så du förstår säkert att jag inte har råd just nu ? wink

2 164 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Update 27/10 -09

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/791089_yzqkfs.jpg
ganska naken motor.. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/791091_t93rmi.jpg
Inte direkt klena drev inte tongue skall man märka upp det på något sätt innan man tar av dom? eller passar dom bara på ett sätt eller hur funkar de? tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/791094_tv390q.jpg
motorn nytvättad smile spännande va? tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/791099_xz435q.jpg
oj då? här har det hänt grejer! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/791106_zy61ym.jpg
grovtvättat med högtryck.. tongue blev en jäääkla skillnad! och allting såg mycket bättre ut än vad jag trodde! big_smile

Ganska tråkig update.. men det händer saker iallafall! smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 oktober 2009
Dreven har en märkning, en rund prick som skall stå emot varann när du skall ta ut dem. Dock skall du ha koll på hur tändningen står också innan du river ner den, så den kommer rätt när du sätter ihop allt.
Men motorn såg ovanligt fräsh ut, inte så mycket rost som det kan vara, den blir nog fin när den är klar smile

Tråkigt tycker jag inte, detta är väl ett bra bevis på hur bra du jobbar big_smile

Hehe ja det var samma när jag köpte bilen som min B20 satt i, var först på att ringa, och det hade ringt över 15st efter mig, så killen fick stänga av telefonen haha tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

1 749 Inlägg
27 oktober 2009
Jag ska berätta vad jag bommade, en pv444-53 rostfri! lite pyssel med inredningen och andra småsaker ingen komp på 2 cylindrar.
Bytt till b18 weber 36/36 extractor 2 tums system...
AARRRGGGGHHHH! Grämer mig fortfarande. sad

1 749 Inlägg
27 oktober 2009
Dadde! Ta det lugnt med bakelitdrevet de går väldigt lätt sönder.

2 164 Inlägg
27 oktober 2009
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Dreven har en märkning, en rund prick som skall stå emot varann när du skall ta ut dem. Dock skall du ha koll på hur tändningen står också innan du river ner den, så den kommer rätt när du sätter ihop allt.
Men motorn såg ovanligt fräsh ut, inte så mycket rost som det kan vara, den blir nog fin när den är klar smile

Tråkigt tycker jag inte, detta är väl ett bra bevis på hur bra du jobbar big_smile

Hehe ja det var samma när jag köpte bilen som min B20 satt i, var först på att ringa, och det hade ringt över 15st efter mig, så killen fick stänga av telefonen haha tongue

hmm okej.. men tändningen, går det inte att veta på något sätt hur den skall vara sen? jag märkte aldrig upp den.. hmm

patrikke skrev:
Jag ska berätta vad jag bommade, en pv444-53 rostfri! lite pyssel med inredningen och andra småsaker ingen komp på 2 cylindrar.
Bytt till b18 weber 36/36 extractor 2 tums system...
AARRRGGGGHHHH! Grämer mig fortfarande. sad

ojdå.. det lät riktigt trevligt.. fast dyrt? får hoppas att det kommer nåt nytt snart smile

patrikke skrev:

bakelitdrev? vilket vad hur var varför? :S

1 749 Inlägg
27 oktober 2009
dadde skrev:
ojdå.. det lät riktigt trevligt.. fast dyrt? får hoppas att det kommer nåt nytt snart smile

patrikke skrev:

bakelitdrev? vilket vad hur var varför? :S

Det stora svarta drevet, de brukar vara ganska sköra har jag egen erfarenhet av.
Priset var 4000.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 oktober 2009
dadde; det underlättar om du får tag på en avdragare till det kamdrevet, dom är lite dumma som patrikke sa, tyvärr slits dom efter ett tag också(blir glappiga) sad

men det finns nya drev för en tusenlapp på KG, ståldrev för runt 1600 wink
Därimot skall du vara *svordom* rädd om oljeduschen till dreven, den är inte rolig att bryta av! tongue

patrikke; detta vill jag höra vad du lyckades med smile

dadde igen; det med tändningen vet jag faktiskt inte hur du kollar när den är ur, men fördelaren är ju lättare då du bara kan få i den på två håll om jag fattat rätt, det är värre när du tar ut drevet ur själva motorn, där kan det bli svårare tongue

Om någon har invändningar på vad jag just sa, rätta mig då jag inte är någon expert på tändningen smile
Senast redigerat av Volvo1968 (27 oktober 2009)

------------------

1 749 Inlägg
27 oktober 2009
Jag har brytit bort tänder på bakelitdreven, eller i alla fall naggat dem sad

Ang oljedrevet som styr fördelaren så ska skåran i axeln peka mot ettans cylinder när den monteras.
Har i alla fall för mig att det var så, var ett tag sedan jag skruvade b20 nu.

Edit: det gäller när dreven är med markeringarna mot varandra.
Senast redigerat av patrikke (27 oktober 2009)

Sök