Volvo1968 skrev:
Dadde, tips för burklack om du inte redan gör det;
Lägg ett tunnt tunnt lager som förstavända, inte så att det täcker, utan så att färgen får något att "bita" i.
Sedan efter kanske 5 minuter lägger du ett till lager, kanske lite tjockare, men inte för tjockt, då rinner det ju som du vet
Knepet är att ha tålamod, lacka flera tunna vändor tills man har nått önskat resultat, det måste inte vara heltäckt efter två lager. sen så väntar du mellan lagerna så att det hinner torka lite, blöt färg på blöt färg blir mycket blöt färg = rinn.
sen gäller det också att du är lite snabb i rörelserna, går det för långsamt så blir det mycket färg på liten yta och risken att det rinner är stor. Men man får ju inte ha samma fart som man har med ett brännbollträ heller om du förstår vad jag menar

hoppas du förstod min snabbkurs i ämnet "att lacka med burk", hoppas du kanske har nytta av det

Men det är inte lätt, det är ju inte för inte lackerare inte lackar bilar med burk

sen sitter det väl en liten bricka på kylarfläkten som dras fast med skruvarna? under denna skall det inte vara någon färg, så du vet

långt inlägg, får jag hoppas jag iinte skrivit allt i onödan

Men det är så jag lackat de detaljerna jag har sprayat, och det funkar för mig iallfall