Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Braweheart braweheartsfoto.se
10 augusti 2009 · 494 Inlägg

2 riktigt fina updates detta.. Lite synd på navkapseln..

Inredningen ser ju fin ut efter lite tvätt så.. Men segt mer rosten i dörren.. Hur set det ut i andra dörren ??

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Rquired Allmänt envis
10 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

dadde skrev:

Rquired skrev:
väldigt fin bil det här redan nu, kommer förmodligen bli ännu bättre smile

tackar tackar! big_smile

För att utveckla ovanstående, just kontrastet mellan nypolerat krom och den gamla mossiga lacken är vad som gör detta projekt som charmigt smile

Kul att du sticker ut bland alla totalrenoverade "finare än när den var ny" volvos!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
dadde
11 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Robban_89 skrev:
Börjar ta sig! smile

hehe, jo nu har det faktiskt tagit fart känner jag big_smile och jag är grymt nöjd med bilen hittils! big_smile


Braweheart skrev:
2 riktigt fina updates detta.. Lite synd på navkapseln..

Inredningen ser ju fin ut efter lite tvätt så.. Men segt mer rosten i dörren.. Hur set det ut i andra dörren ??

Ja inredningen är faktiskt ganska fin, men några små skador finns ju såklart.. I den andra dörren va fönsterställningen som ny nästan big_smile


Rquired skrev:

dadde skrev:

Rquired skrev:
väldigt fin bil det här redan nu, kommer förmodligen bli ännu bättre smile

tackar tackar! big_smile

För att utveckla ovanstående, just kontrastet mellan nypolerat krom och den gamla mossiga lacken är vad som gör detta projekt som charmigt smile

Kul att du sticker ut bland alla totalrenoverade "finare än när den var ny" volvos!

Vi verkar tänka ganska lika wink Jag kommer helt klart bli ganska ensam om "looken" bland alla andra PV-bilarna på träffar big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"
dadde
11 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Update 11/8 -09


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/734620_u7245u.jpg
Undre delen till oljelocket skall få sig en skvätt färg smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/734621_pjzzdg.jpg
Självklart slipar man plåtrent innan lack big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/734622_40ulgd.jpg
Grundlackad smile blev riktigt bra, nu ligger även silvermetallic lacken på.. tro det eller ej, men jag har faktiskt inte hunnit ta kort på det! yikes


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/734623_ruym1x.jpg
Man blir ju inte direkt hungrig av denna bilden... fyfan säger jag bara!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/734624_d5xvnt.jpg
Efter en liten stund så hade dom fått nytt skumgummi och lite tyg smile skall nog göras om senare, men nu kan jag iallafall tänka mig att ta i dom! tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/734625_sa5duy.jpg
Innan tvätt.. Började med vinyltvätt, hjälpte inte.. Provade nåt annat inredningstvätt medel, funka inte.. Tog FÄLGRENGÖRNING och Diskborste, guess what... mm precis, hjälpte knappt! Så dom ser typ fortfarande ut så här! sad


Mer kommer nog imån tror jag! Hoppas ni klarar er wink

"Life´s too short to drive a boring car"
Braweheart braweheartsfoto.se
11 augusti 2009 · 494 Inlägg

Läckert det blir med lackningen du gör..

Sen dörrsidor ser lite fint ingrodda.. men om du lägger en fuktig nästan blöt handuk över den som får lösa uppskiten så borde det lossna.. (ev lite yes diskmedel i handdukarna)
Vet inte om det hjälper men jag skulle testa iaf

Senast redigerat av Braweheart (11 augusti 2009)

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
dadde
11 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Braweheart skrev:
Läckert det blir med lackningen du gör..

Sen dörrsidor ser lite fint ingrodda.. men om du lägger en fuktig nästan blöt handuk över den som får lösa uppskiten så borde det lossna.. (ev lite yes diskmedel i handdukarna)
Vet inte om det hjälper men jag skulle testa iaf

okej, tack för tipset.. men jag tvivlar på att det hjälper, men det är värt ett försök.. biter inte fälgrengörning så tror jag att det typ är kört wink

"Life´s too short to drive a boring car"
RannerKing www.LynxTalk.se
11 augusti 2009 · 420 Inlägg

Testa med silit bang eller vad den nu heter. Dom gör reklam för den på TV iaf. Jag använde den på min skoterdyna och det fungerade ganska bra, men på de värsta ställena använde jag svinto och ganska rikligt med vatten. Gnugga bara inte så hårt så går det bra, annars är det lätt hänt att man mattar ner vinylen...

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
båge montör och hobby mekaniker
11 augusti 2009 · 2 672 Inlägg

ser bra ut detta dadde!
jobba på smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Kexet86
11 augusti 2009 · 190 Inlägg

Alltid lika roligt å se att dom gamla bilarna kommer ut på vägen igen

Dodge Pioneer (Dart) 1960 318
Vw Golf Vr6 (stötis)
hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
11 augusti 2009 · 1 594 Inlägg

dadde skrev:
Update 9/8 -09

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/733634_kbhgcc.jpg
Dom gamla strålkastarna. En välvd = snyggt som attan! och en vanlig "platt" = trist.. Nu sitter det två platta på bilen.. sad vill hitta välvda med H4, men det verkar inte finnas sad

Finns H4 Cibie med kupat glas att beställa hos Autoexperten här i Östersund. Dessa finns både med eller utan p-ljus och monterade 2 sådana insatser så sent som för drygt en månad sedan på våran Saabhusbil.

http://www.saab92h.se/nysaab/start/Klar-2_2.jpg

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
Braweheart braweheartsfoto.se
11 augusti 2009 · 494 Inlägg

dadde skrev:

Braweheart skrev:
Läckert det blir med lackningen du gör..

Sen dörrsidor ser lite fint ingrodda.. men om du lägger en fuktig nästan blöt handuk över den som får lösa uppskiten så borde det lossna.. (ev lite yes diskmedel i handdukarna)
Vet inte om det hjälper men jag skulle testa iaf

okej, tack för tipset.. men jag tvivlar på att det hjälper, men det är värt ett försök.. biter inte fälgrengörning så tror jag att det typ är kört wink

Se bara till att låt handdukarna få ligga redigt fuktiga i någon timme eller två.

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
L-W-L
11 augusti 2009 · 505 Inlägg

Nya delar till pvn hittar du ju på vp-autoparts. www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/

Såg inte ut att vara så mycket plåt lagning på den, vilket underlättar endel tongue
Annars kul att följa.

Volvo p210 "Duett" (1966)
dadde
12 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

RannerKing skrev:
Testa med silit bang eller vad den nu heter. Dom gör reklam för den på TV iaf. Jag använde den på min skoterdyna och det fungerade ganska bra, men på de värsta ställena använde jag svinto och ganska rikligt med vatten. Gnugga bara inte så hårt så går det bra, annars är det lätt hänt att man mattar ner vinylen...

Okej, får nog testa svinto med engång isåfall.. diskborste och fälgrengörning funkade inte.. så det blir nog svinto tongue


båge skrev:
ser bra ut detta dadde!
jobba på smile

Tackar Båge! big_smile jag sliter så mycket jag kan wink


Kexet86 skrev:
Alltid lika roligt å se att dom gamla bilarna kommer ut på vägen igen

Ja det är mycket roligare att dom kommer ut på vägarna och blir använda istället för att bli skogsvrak smile


hotrodder skrev:

dadde skrev:
Update 9/8 -09

http://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/733634_kbhgcc.jpg
Dom gamla strålkastarna. En välvd = snyggt som attan! och en vanlig "platt" = trist.. Nu sitter det två platta på bilen.. sad vill hitta välvda med H4, men det verkar inte finnas sad

Finns H4 Cibie med kupat glas att beställa hos Autoexperten här i Östersund. Dessa finns både med eller utan p-ljus och monterade 2 sådana insatser så sent som för drygt en månad sedan på våran Saabhusbil.

http://www.saab92h.se/nysaab/start/Klar-2_2.jpg

Ååh tusan.. tongue får nog bli sånna nån gång när pengar finns.. tongue


Braweheart skrev:

dadde skrev:

Braweheart skrev:
Läckert det blir med lackningen du gör..

Sen dörrsidor ser lite fint ingrodda.. men om du lägger en fuktig nästan blöt handuk över den som får lösa uppskiten så borde det lossna.. (ev lite yes diskmedel i handdukarna)
Vet inte om det hjälper men jag skulle testa iaf

okej, tack för tipset.. men jag tvivlar på att det hjälper, men det är värt ett försök.. biter inte fälgrengörning så tror jag att det typ är kört wink

Se bara till att låt handdukarna få ligga redigt fuktiga i någon timme eller två.

Okej, har för dåligt tålamod för att kunna vänta i flera timmar tongue


L-W-L skrev:
Nya delar till pvn hittar du ju på vp-autoparts. www.websitefolder.net/VPAUTOPARTS/

Såg inte ut att vara så mycket plåt lagning på den, vilket underlättar endel tongue
Annars kul att följa.

Nää, så mycket plåtjobb ska det inte vara på den.. hoppas jag! har hittat ett hål i golvet och lite små saker.. tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
Bacemaker
12 augusti 2009 · 221 Inlägg

börjar se riktigt fint ut ju! riktigt ballt med folk som fixar upp såna gammla bilar! keep it up! (Y)

Volkswagen Golf 2 "Bacemaker" (1988)
Bacemaker
12 augusti 2009 · 221 Inlägg

dadde skrev:

Bacemaker skrev:
börjar se riktigt fint ut ju! riktigt ballt med folk som fixar upp såna gammla bilar! keep it up! (Y)

tackar tackar! it´s a dirty job, but someone has to do it wink

haha! yeeah! du får renovera som du aldrig renoverat förr!

Volkswagen Golf 2 "Bacemaker" (1988)
patrikke
12 augusti 2009 · 1 749 Inlägg

dadde skrev:

Bacemaker skrev:
börjar se riktigt fint ut ju! riktigt ballt med folk som fixar upp såna gammla bilar! keep it up! (Y)

tackar tackar! it´s a dirty job, but someone has to do it wink

Its a funny job and you have the honor to do it:)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
dadde
12 augusti 2009 · 2 164 Inlägg

Bacemaker skrev:

dadde skrev:

Bacemaker skrev:
börjar se riktigt fint ut ju! riktigt ballt med folk som fixar upp såna gammla bilar! keep it up! (Y)

tackar tackar! it´s a dirty job, but someone has to do it wink

haha! yeeah! du får renovera som du aldrig renoverat förr!

Haha, jag skall försöka! tongue allting jag gjort hittils har jag gjort jäkligt seriöst tycker jag själv iallafall tongue

patrikke skrev:

dadde skrev:

Bacemaker skrev:
börjar se riktigt fint ut ju! riktigt ballt med folk som fixar upp såna gammla bilar! keep it up! (Y)

tackar tackar! it´s a dirty job, but someone has to do it wink

Its a funny job and you have the honor to do it:)

Haha, så kan man oxå se det! big_smile

Draike skrev:
Ser jävligt bra ut detta smile Ska följas

Tackar!! Ja gör det, alltid roligt när folk uppskattar det man gör! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang