Undre delen till oljelocket skall få sig en skvätt färg
Självklart slipar man plåtrent innan lack
Grundlackad blev riktigt bra, nu ligger även silvermetallic lacken på.. tro det eller ej, men jag har faktiskt inte hunnit ta kort på det!
Man blir ju inte direkt hungrig av denna bilden... fyfan säger jag bara!
Efter en liten stund så hade dom fått nytt skumgummi och lite tyg skall nog göras om senare, men nu kan jag iallafall tänka mig att ta i dom!
Innan tvätt.. Började med vinyltvätt, hjälpte inte.. Provade nåt annat inredningstvätt medel, funka inte.. Tog FÄLGRENGÖRNING och Diskborste, guess what... mm precis, hjälpte knappt! Så dom ser typ fortfarande ut så här!
Sen dörrsidor ser lite fint ingrodda.. men om du lägger en fuktig nästan blöt handuk över den som får lösa uppskiten så borde det lossna.. (ev lite yes diskmedel i handdukarna) Vet inte om det hjälper men jag skulle testa iaf
Senast redigerat av Braweheart (11 augusti 2009)
Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Sen dörrsidor ser lite fint ingrodda.. men om du lägger en fuktig nästan blöt handuk över den som får lösa uppskiten så borde det lossna.. (ev lite yes diskmedel i handdukarna) Vet inte om det hjälper men jag skulle testa iaf
okej, tack för tipset.. men jag tvivlar på att det hjälper, men det är värt ett försök.. biter inte fälgrengörning så tror jag att det typ är kört
Testa med silit bang eller vad den nu heter. Dom gör reklam för den på TV iaf. Jag använde den på min skoterdyna och det fungerade ganska bra, men på de värsta ställena använde jag svinto och ganska rikligt med vatten. Gnugga bara inte så hårt så går det bra, annars är det lätt hänt att man mattar ner vinylen...
Skruvar hellre i skotrar! www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Finns H4 Cibie med kupat glas att beställa hos Autoexperten här i Östersund. Dessa finns både med eller utan p-ljus och monterade 2 sådana insatser så sent som för drygt en månad sedan på våran Saabhusbil.
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
okej, tack för tipset.. men jag tvivlar på att det hjälper, men det är värt ett försök.. biter inte fälgrengörning så tror jag att det typ är kört
Se bara till att låt handdukarna få ligga redigt fuktiga i någon timme eller två.
Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Testa med silit bang eller vad den nu heter. Dom gör reklam för den på TV iaf. Jag använde den på min skoterdyna och det fungerade ganska bra, men på de värsta ställena använde jag svinto och ganska rikligt med vatten. Gnugga bara inte så hårt så går det bra, annars är det lätt hänt att man mattar ner vinylen...
Okej, får nog testa svinto med engång isåfall.. diskborste och fälgrengörning funkade inte.. så det blir nog svinto
båge skrev:
ser bra ut detta dadde! jobba på
Tackar Båge! jag sliter så mycket jag kan
Kexet86 skrev:
Alltid lika roligt å se att dom gamla bilarna kommer ut på vägen igen
Ja det är mycket roligare att dom kommer ut på vägarna och blir använda istället för att bli skogsvrak
Finns H4 Cibie med kupat glas att beställa hos Autoexperten här i Östersund. Dessa finns både med eller utan p-ljus och monterade 2 sådana insatser så sent som för drygt en månad sedan på våran Saabhusbil.
Ååh tusan.. får nog bli sånna nån gång när pengar finns..
Braweheart skrev:
dadde skrev:
Braweheart skrev:
Läckert det blir med lackningen du gör..
Se bara till att låt handdukarna få ligga redigt fuktiga i någon timme eller två.
Okej, har för dåligt tålamod för att kunna vänta i flera timmar
Så som dörrsidorna är nu om häftade på baksidan där det behövdes + lite mer.. alltid bra om det sitter kvar renare än så här blir dom nog tyvärr inte men MYCKET bättre än innan!
Detta var det enda jag hade att bjuda på just nu. Kommer nog en till update idag, skall ut och greja nu med engång!