1996
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

2 164 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
GRYMT störande detta.. min hastighetsmätarwire är av. och jag har hittat på VP´s hemsida att dom har en som ser ut som min big_smile eller.. hmm, TRE stycken som ser likadana ut men olika artikelnummer (det är olika bilder oxå) men men, får väl helt enkelt åka dit och visa min, så får dom lösa det.

tycker dock att 363kr för en wire är ganska mycket pengar tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 584 Inlägg
3 mars 2010
dadde skrev:
GRYMT störande detta.. min hastighetsmätarwire är av. och jag har hittat på VP´s hemsida att dom har en som ser ut som min big_smile eller.. hmm, TRE stycken som ser likadana ut men olika artikelnummer (det är olika bilder oxå) men men, får väl helt enkelt åka dit och visa min, så får dom lösa det.

tycker dock att 363kr för en wire är ganska mycket pengar tongue

det tycker jag är billigt för en wire wink
jag har bestämt att mina ska få stanna för eget bruk iaf så dom e inte tillsalu smile
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=787474

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

535 Inlägg
3 mars 2010
dadde skrev:
jag har provat med att lägga över grejerna på hans bil istället... och jag har sagt till... men idag drog jag iväg ett sms och sa att min bil inte är en jävla soptunna.. hoppas att dom förstår nu smile

Du får köpa ett paket köttfärs och lägga på hans bil. På paketet sätter du en lapp där det står "Nästa gång gör jag köttfärs av dig!". cool

Motorer utan turbo.....suger!

1 163 Inlägg
3 mars 2010
Kul att det händer lite här... smile Läser titt som tätt men för lat för att skriva.

Får väl hoppas du blir klar med lilla Molly snart så du slipper sån garage kompisar, det är inte kul...
Blir ett garage ledigt här nere till sommaren på 140kvm i bra skick, jag ska flytta.
Är bara 35min till Borås... wink

2 164 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Farbrorbozze, du är lite snål nu tycker jag wink men på bilden såg jag ingen som passar ändå tongue

Lemmy_Kilmister, det var en ganska rolig ide, fast jag hoppas att jag inte ska behöva det tongue

NightCruiser, till sommaren skall jag inte ha nåt garage längre, bara nu medans det är snö och sånt tongue

6 584 Inlägg
3 mars 2010
dadde skrev:
Farbrorbozze, du är lite snål nu tycker jag wink men på bilden såg jag ingen som passar ändå tongue

Lemmy_Kilmister, det var en ganska rolig ide, fast jag hoppas att jag inte ska behöva det tongue

NightCruiser, till sommaren skall jag inte ha nåt garage längre, bara nu medans det är snö och sånt tongue

dom två som ligger ihoplindade till ringar ska vara PV-hastighetswire, övriga är PV-handbromswire big_smile
vad säger du om det här då?

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=77714
Senast redigerat av farbrorbozze (3 mars 2010)

310 Inlägg
3 mars 2010
farbrorbozze skrev:
härligt... men den vita bilen bredvid PVn är ju en riktig soptunna flytta skräpet dit big_smile wink

sen har jag ett tips. gå m,ed i PV-klubben nu om du vill kunna beställa billiga delar därifrån smile

& döda batteri har jag hört att man gör om man låter det stå på ett kallt betonggolv.
om det är en skröna eller verklighet det vet jag inte men bra att du
agerar försökskanin på det så får jag veta wink

Den skrönan har kommit upp på flertalet forum jag besökt under vintern och samtliga gånger har den blivit slaktad. Men man vet ju aldrig.. smile

2 164 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Update 3/3 -10

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870150_cyzdmd.jpg
börjar med en bild som iallafall får mig att längta efter sommaren! tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870152_27by05.jpg
Ventilkåpan åkte på idag med ny packning smile ny främre filtring monterades oxå, samt remhjul. Frostplugg monterades oxå, syns dock inte på bilden tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870153_ftjwza.jpg
skakade lite när jag tog bilden, med lång slutar tid pga dåligt ljus. därför är den kass tongue men jag monterade dit spolarmotorn big_smile fan va skoj det var att sätta dit saker! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870156_yec5wz.jpg
blev grymt ju big_smile pappa tyckte dock att jag gör lite konstig "orginal" renovering.. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870157_m07zve.jpg
big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smilebig_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile big_smile

Kommentera! big_smile
Senast redigerat av dadde (3 mars 2010)

2 164 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
glömde säga att jag även har köpt en ny hastighetsmätarwire smile dock verkar det inte vara helt 100% rätt.. men jag ska kolla vidare på det smile

2 164 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
imorgon kommer jag göra nåt jag säkert kommer ångra... ska borra ett nytt hål i instrumentpanelen hmm hoppas att det blir bra bara, så man inte ångrar sig allt för mycket sad

och hastighetsmätarvajern som jag köpte verkar vara rätt ändå, men själv plåtbiten på den vid växellådan som man ska skruva fast den med är fel.. men jag får ta plåtbiten från den gamla (hemma gjord sak..) skall även försöka få lite mer ordning på elen imorgon, då jag inte hade några kabel verktyg med mig ut idag sad

Allmänt envis
12 512 Inlägg
3 mars 2010
Tycker startknappen satt som en smäck, ok inte 100% orginal men vad gör det när den passar in och sätter lite färg på tillvaron? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 164 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Rquired skrev:
Tycker startknappen satt som en smäck, ok inte 100% orginal men vad gör det när den passar in och sätter lite färg på tillvaron? smile

precis! big_smile tyvärr kommer allting förstöras av en modern stereo... hmm hålet dom har sågat upp är för stort för att dölja med orginal täckplåten sad så det får bli en stereo där istället... men den skall lysa med en matchande färg smile

2 164 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
satt och funderade lite på vad jag ska låta molly rulla på tills jag har råd med whitewall däck.. vill inte kränga på några fula svarta däck på mina nylackade fälgar hmm så kom jag fram till detta!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/870335_ov74i0.jpg
vad tror ni?! big_smile kan det bli fränt eller?!

Avstängd
1 714 Inlägg
4 mars 2010
Mja den typen av lack på fälgar tycker väl jag hör mest hemma på tokbyggen och fyllepråmar,
jag har varit lockad att göra likadant med mina breddade plåtisar jag hade men lät bli.
Tycker nog inte det skulle bli så vajjert på din kärra, jag röstar för en lack i karossfärgen men 100% fräscht

Annars så finns det ju otaliga fräna billiga fälgar i 5x114.3 till salu på blocket,
bland annat en uppsättning heltäckta kromade plåtfälgar som e breddade bak,
vilka jag hade köpt om dem passat min.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
4 mars 2010
inte så mycket för dom färgerna, inte ens tillfälligt! tongue helsvarta skulle isf funka! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Forummoderator
26 474 Inlägg
4 mars 2010
Uuuuiiiuuuiiiuuuuiiiiuuuiiiiii *imiterar en brandbil* big_smiletongueroll

Ursäkta men. Nej? Helsvarta is the shit i så fall.
Startknappen blev klockren dock smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
4 mars 2010
Heltsvart då, den där svart-vita såg för jävligt ut helt enkelt smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

26 Inlägg
4 mars 2010
Varför inte byta ut dem där filttätningarna för vevaxeln mot vettigare radialtätningar?

Full fart spar tid

6 584 Inlägg
5 mars 2010
stooooooppppppp inte brandbilsfärg på fälgarna sad

måla dom tillfälliga röda med spray eller penselfärg,

& om du borrar fel i brädan kan du alltid trösta dig med att din redan är slaktad för radion & att
det finns fina begagnade att köpa hos mig wink wink  wink wink  wink wink  wink wink  wink wink  wink wink  wink wink  wink wink  wink wink  wink wink

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=787050

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
5 mars 2010
Hur ska du montera tändspolen? En ide är att ta en bit rör och göra ett fäste i originalhålet , slitsa på insidan och kläm fast spolen med en klammer.

För att bota garageopolarna kan du lägga en oöppnad burk surströmming och en konservöppnare ovanför luftintaget på deras bilar.........roll

måla fälgarna svarta med en röd spiral?

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

Sök