2133
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
15 mars 2010
rockabilly_ponta skrev:
farbrorbozze skrev:
tror minsan "rockabilly_ponta" har för mycke fritid wink

långa o tråkiga kvällar har man ju nu när man inte har något körkort sad

Just fan det var ju det som var orsaken sad

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Opelvän
33 Inlägg
20 mars 2010
dadde skrev:
robininfOCUS skrev:
Fina grejer! Sluta fota, börja jobba nu! wink /Robin

haha, jag ska.. nångång tongue måste bli varmare ute först hmm

Nu har det varit tyst här väldigt länge! Kan inte låta bli att lägga upp detta gamla inlägg som citat och påpeka att det nu blivit varmare ute cool

Nu när jag var ute i värmen och solskenet, så hittade jag denna i förrådet

https://www1.garaget.org/gallery/archive/134996/881323_g0fh8p.jpg

Då det varit mycket däcksnack i denna tråd, så kunde jag inte låta bli att lägga upp denna bild. Det är ett BF Goodrich i dimension 5.90-15 från den tid det begav sig. Numera duger det på sin höjd som reservhjul, om man inte får punktering vill säga.....
Dessutom så blir alla gamla saker finare på bild än vad de är i verkligheten......

Jag hade för mig att det fanns en gammal navkapsel med rött centrum också, en den hittade jag inte just nu!

Och späd inte ut PV:n med för mycket delar från det där lågprisvaruhuset för bildelar.

2 164 Inlägg
21 mars 2010
Trådstartare
whitewall big_smile underbart!!!! nej då, biltema blir inte så mycket på/i bilen. men vissa saker är ju såpass billiga så man nästan "måste" köpa det där smile

"Life´s too short to drive a boring car"

6 583 Inlägg
21 mars 2010
Åhhh vilket läckert däck, det skulle man gärna ha som reservhjul på PVn. smile
satans synd att 4st nya WW-BFG Kostar nästan 8k sad

Opelvän
33 Inlägg
21 mars 2010
dadde skrev:
whitewall big_smile underbart!!!! nej då, biltema blir inte så mycket på/i bilen. men vissa saker är ju såpass billiga så man nästan "måste" köpa det där smile

"Glädjen över det låga inköpspriset är sedan länge glömd, men besvikelsen över den låga kvalitén lever kvar"

Men dom har bra grejer också!! Det gäller bara att veta vilka!! Då jag bor så nära ett av varuhusen, och inte heller kan låta bli att handla där, så börjar jag lära mig.
Till exempel så sparar man gamla hållare från Bosch torkarblad och flyttar över gummibladet från Biltematorkaren, då blåser inte torkarna bort på motorvägen och anliggningen blir bättre............

6 583 Inlägg
Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
25 mars 2010
Håller med farbrorbozzen smile

Jo Biltema har faktiskt vissa bra saker, jag drar mig inte för att handla där! Men köper ingen packningssats, tändstift eller sånt där, knappt olja. Men å andra sidan är deras olja bättre än den gamla man inte vet hur gammal den är tongue

Men lampor, bromsdetaljer och sådant kan jag köpa där, och även tryckluftssaker, såsom nipplar, och elsaker smile

Men det är ju en smakfråga såklart, finns ju de som har allt emot varuhuset, men som oss som inte har råd med mycket mer ibland så får det gå.. tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
25 mars 2010
Trådstartare
det står helt stilla just nu... "jobbar" 7dagar i veckan, så jag har typ inget liv just nu... men jag har köpt en backlampa, som skall hämtas ut imorgon... det är mer än inget kanske.. men men... sad

6 583 Inlägg
25 mars 2010
dadde skrev:
det står helt stilla just nu... "jobbar" 7dagar i veckan, så jag har typ inget liv just nu... men jag har köpt en backlampa, som skall hämtas ut imorgon... det är mer än inget kanske.. men men... sad

Låter spännade smile du får titta på mina PV-bilder så länge då wink

6 583 Inlägg
5 april 2010
Men du Dadde kan du inte polera en kruv eller nåt så vi får en liiiten "uppdate" iaf ? wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 april 2010
farbrorbozze skrev:
Men du Dadde kan du inte polera en kruv eller nåt så vi får en liiiten "uppdate" iaf ? wink

Bara en liiiten skruv? smile wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

6 583 Inlägg
23 april 2010
Fan Dadde, åk iaf & knäpp kort på PVn så vi tror att du gjort nåt big_smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
23 april 2010
farbrorbozze skrev:
Fan Dadde, åk iaf & knäpp kort på PVn så vi tror att du gjort nåt big_smile

Håller med:D

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
13 maj 2010
Har det inte hänt någonting på en månad? Molly vill ju smaka på sommar snart! smile

2 164 Inlägg
14 maj 2010
Trådstartare
har inte hänt någonting med molly på två månader nu.. känns sådär, men men.. har varit mycket på sista tiden.. tjejen gjorde slut efter 2,5år å lite till.. audin brann.. köpte en 855, som blev stulen.. fixade novan, då började den kissa bromsvätska.. och massa mer.. så PV:en får vänta sad

Customiserare
1 212 Inlägg
14 maj 2010
dadde skrev:
har inte hänt någonting med molly på två månader nu.. känns sådär, men men.. har varit mycket på sista tiden.. tjejen gjorde slut efter 2,5år å lite till.. audin brann.. köpte en 855, som blev stulen.. fixade novan, då började den kissa bromsvätska.. och massa mer.. så PV:en får vänta sad

låter ju mindre skoj....

raggen går

6 583 Inlägg
14 maj 2010
dadde skrev:

låter som nomalt liv för oss biltokar, bara bita ihop & komma igen wink

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
14 maj 2010
låter inte kul Dadde sad Känns nog långsökt nu, men det som Farbrorbozze säger stämmer ju, man får bita ihop och komma igen smile Du har ju Novan och PV'n att skruva på, bilar kan vara bråkiga, men de finns kvar när kärleken går iväg, var så för mig smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 maj 2010
Tråkigt, det är lätt att det känns tungt med det i bagaget. Nåja, du får tillbaka lusten snart! smile

Sök