Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
17 augusti 2010
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
vi punktade igen lite hål idag, imorgon ska vi väl troligtvis börja lappa över ett hål.. blir nog inga färdiga golvplåtar, de är för dyrt just nu
jag tittar in i din blogg lite då å då!
aha, jamen bara lägga i bitar funker det med, men blir det stora bitar så behövs det kanske nåt pressveck på dom för att slippa "plonkljud" när du kliver in&ut ur bilen.
tänkte lägga en lite större bit och svetsa fast ett järn på, så den blir stabil... borde la funka?
Svårt att säga när man inte sett vad du håller på med jag hade föredragit att göra pressveck i plåten iaf,
aha, jamen bara lägga i bitar funker det med, men blir det stora bitar så behövs det kanske nåt pressveck på dom för att slippa "plonkljud" när du kliver in&ut ur bilen.
tänkte lägga en lite större bit och svetsa fast ett järn på, så den blir stabil... borde la funka?
Svårt att säga när man inte sett vad du håller på med jag hade föredragit att göra pressveck i plåten iaf,
jag tror stenhårt på min idé känner verkligen inte för att lägga typ 450kr eller va de nu är den plåten kostar...
fast vi kommer inte göra som du skrev så jag ska göra blir ju garanterat bättre än vad det var innan iallafall...
din bil ingen aning vet ju inte vad du ska laga eller hur mycket... men de låter som penta lagning du ska göra..
vi ska byta en plåt i golvet som är ca 30x30cm stor.. den går över både rambenet och tröskeln, så det borde vara ganska stadigt ändå.. men för att vara på säkra sidan kommer vi sätta ett järn av något slag mellan rambenet och tröskeln på undersidan, så det kommer nog bli bra ändå!
fast vi kommer inte göra som du skrev så jag ska göra blir ju garanterat bättre än vad det var innan iallafall...
din bil ingen aning vet ju inte vad du ska laga eller hur mycket... men de låter som penta lagning du ska göra..
vi ska byta en plåt i golvet som är ca 30x30cm stor.. den går över både rambenet och tröskeln, så det borde vara ganska stadigt ändå.. men för att vara på säkra sidan kommer vi sätta ett järn av något slag mellan rambenet och tröskeln på undersidan, så det kommer nog bli bra ändå!
oki hade nog ändå gjort som jag o bosse ... ser bättre ut med... så länge du e nöjd så... hehe men tycker du ska lägga upp lite bilder enklast gör du genom två garaget fönster
oki hade nog ändå gjort som jag o bosse ... ser bättre ut med... så länge du e nöjd så... hehe men tycker du ska lägga upp lite bilder enklast gör du genom två garaget fönster
det får bli senare eller imorgon isåfall, för nu ska jag på bio! Men jag kan säga att det börjar bli bra känns jävligt gött allting just nu! Bilen SKA bessas till våren 2011!
det får bli senare eller imorgon isåfall, för nu ska jag på bio! Men jag kan säga att det börjar bli bra känns jävligt gött allting just nu! Bilen SKA bessas till våren 2011!
Kul att se att det går framåt i alla fall Dadde. Även om det är myrsteg ibland, så är även det framgångar
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Molly är lastad & redo för att åka till kompisens garage!
Påbörjad lagning av golvet!
Flintstones eller?
Notera framvagnsbalk och sådant!
Frontplåten, rätt ful...
Frontplåten igen, mycket bättre såhär!
Framvagnsbalken med mera omlackat nu börjar det bli svart här!! styrväxel och allt fick sig en omgång nu är rattstången klarlackad hela vägen oxå! Innan va dom översta 15centimetrarna inte klarlackade! haha!
En liten bonusbild oxå, bara för att Molly har så söt stjärt!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
19 augusti 2010
ett tips men golvplåten ifram, borra hål i den så du enkelt kan svetsa fast den i golvbalken inneifrån kupen, då slipper du ligga under & svetsa efter kanten. .