1871
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
17 augusti 2010
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:

vi punktade igen lite hål idag, imorgon ska vi väl troligtvis börja lappa över ett hål.. blir nog inga färdiga golvplåtar, de är för dyrt just nu sad

jag tittar in i din blogg lite då å då! smile

aha, jamen bara lägga i bitar funker det med, men blir det stora bitar så behövs det kanske nåt
pressveck på dom för att slippa "plonkljud" när du kliver in&ut ur bilen.

tänkte lägga en lite större bit och svetsa fast ett järn på, så den blir stabil... borde la funka?

Svårt att säga när man inte sett vad du håller på med wink jag hade föredragit att göra pressveck i plåten iaf,

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:

aha, jamen bara lägga i bitar funker det med, men blir det stora bitar så behövs det kanske nåt
pressveck på dom för att slippa "plonkljud" när du kliver in&ut ur bilen.

tänkte lägga en lite större bit och svetsa fast ett järn på, så den blir stabil... borde la funka?

Svårt att säga när man inte sett vad du håller på med wink jag hade föredragit att göra pressveck i plåten iaf,

jag tror stenhårt på min idé smile känner verkligen inte för att lägga typ 450kr eller va de nu är den plåten kostar... tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Customiserare
1 212 Inlägg
18 augusti 2010
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:

jag tror stenhårt på min idé smile känner verkligen inte för att lägga typ 450kr eller va de nu är den plåten kostar... tongue

kan ju göra egna pressväck... öppna skruvstödet till önskad bredd sätt en kloss till önskat djup sen e de "bara" till att banka fram väcket big_smile

raggen går

1 749 Inlägg
18 augusti 2010
Svetsa fast en fyrkantsprofil borde väl funka det med?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

2 164 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
patrikke skrev:

typ så jag tänkte med! smile

2 164 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
Update 18/8 -10

Får bli en skriftlig idag oxå! tongue

Lackat framvagnsbalken och lite annat runtomkring där idag, typ styrväxel och sånt! smile

Även lackat inuti fronten, det man ser genom grillen och även det man ser från motorutrymmet.. INTE själv fronten alltså! smile

Imorgon skall vi nog försöka oss på det stora hålet i golvet högerfram! smile

Slut för idag! smile

Customiserare
1 212 Inlägg
18 augusti 2010
dadde skrev:
patrikke skrev:

blir nog bättre o göra som jag skrev tongue

raggen går

Customiserare
1 212 Inlägg
18 augusti 2010
dadde skrev:
Update 18/8 -10

Får bli en skriftlig idag oxå! tongue

Lackat framvagnsbalken och lite annat runtomkring där idag, typ styrväxel och sånt! smile

Även lackat inuti fronten, det man ser genom grillen och även det man ser från motorutrymmet.. INTE själv fronten alltså! smile

Imorgon skall vi nog försöka oss på det stora hålet i golvet högerfram! smile

Slut för idag! smile

de går o lägga upp bilder.. genom att ladda upp dem i galleriet o kopiera bb-koden o lägga upp i forumet big_smile

raggen går

2 164 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:
patrikke skrev:

fast vi kommer inte göra som du skrev wink så jag ska göra blir ju garanterat bättre än vad det var innan iallafall... smile

Customiserare
1 212 Inlägg
18 augusti 2010
dadde skrev:
rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:

fast vi kommer inte göra som du skrev wink så jag ska göra blir ju garanterat bättre än vad det var innan iallafall... smile

din bil tongue ingen aning vet ju inte vad du ska laga eller hur mycket... men de låter som penta lagning du ska göra.. tongue

raggen går

2 164 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:
rockabilly_ponta skrev:

din bil tongue ingen aning vet ju inte vad du ska laga eller hur mycket... men de låter som penta lagning du ska göra.. tongue

vi ska byta en plåt i golvet som är ca 30x30cm stor.. den går över både rambenet och tröskeln, så det borde vara ganska stadigt ändå.. men för att vara på säkra sidan kommer vi sätta ett järn av något slag mellan rambenet och tröskeln på undersidan, så det kommer nog bli bra ändå! smile

Customiserare
1 212 Inlägg
18 augusti 2010
dadde skrev:
rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:

vi ska byta en plåt i golvet som är ca 30x30cm stor.. den går över både rambenet och tröskeln, så det borde vara ganska stadigt ändå.. men för att vara på säkra sidan kommer vi sätta ett järn av något slag mellan rambenet och tröskeln på undersidan, så det kommer nog bli bra ändå! smile

oki hade nog ändå gjort som jag o bosse ... ser bättre ut med... så länge du e nöjd så... hehe tongue men tycker du ska lägga upp lite bilder big_smile enklast gör du genom två garaget fönster big_smile

raggen går

2 164 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:
rockabilly_ponta skrev:

oki hade nog ändå gjort som jag o bosse ... ser bättre ut med... så länge du e nöjd så... hehe tongue men tycker du ska lägga upp lite bilder big_smile enklast gör du genom två garaget fönster big_smile

det får bli senare eller imorgon isåfall, för nu ska jag på bio! smile Men jag kan säga att det börjar bli bra tongue känns jävligt gött allting just nu! Bilen SKA bessas till våren 2011!

Customiserare
1 212 Inlägg
18 augusti 2010
dadde skrev:
rockabilly_ponta skrev:
dadde skrev:

det får bli senare eller imorgon isåfall, för nu ska jag på bio! smile Men jag kan säga att det börjar bli bra tongue känns jävligt gött allting just nu! Bilen SKA bessas till våren 2011!

låter bra big_smile

raggen går

6 583 Inlägg
18 augusti 2010
jobba jobba jobba... själv var jag ut & vände i garaget idag bara & titta lite på PVn.

Forummoderator
26 471 Inlägg
18 augusti 2010
Kul att se att det går framåt i alla fall Dadde. Även om det är myrsteg ibland, så är även det framgångar smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 164 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Roligt att se att många tittar in här igen! big_smile Jodå, nu sätter detta fart ordentligt! big_smile

2 164 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Update 18/8 -10 (eller väldigt tidig 19/8) wink

Molly är lastad & redo för att åka till kompisens garage!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/981208_w5z6zc.jpg

Påbörjad lagning av golvet! smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/981209_q78yxz.jpg

Flintstones eller? wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/981212_oba34b.jpg

Notera framvagnsbalk och sådant!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/981213_2kwqh0.jpg

Frontplåten, rätt ful...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/981214_u1ifgv.jpg

Frontplåten igen, mycket bättre såhär! smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/981215_3541rv.jpg

Framvagnsbalken med mera omlackat smile nu börjar det bli svart här!! styrväxel och allt fick sig en omgång smile nu är rattstången klarlackad hela vägen oxå! Innan va dom översta 15centimetrarna inte klarlackade! haha!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/981216_em323v.jpg

En liten bonusbild oxå, bara för att Molly har så söt stjärt! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/981217_2lkywb.jpg

Kommentera nu massor så jag blir glad imorgon! big_smile

6 583 Inlägg
19 augusti 2010
ett tips men golvplåten ifram, borra hål i den så du enkelt kan svetsa fast den i golvbalken inneifrån kupen, då slipper du ligga under & svetsa efter kanten. .

på denna bild ser du hur jag gjort på en 140 jag lagat.
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=131177
Senast redigerat av farbrorbozze (19 augusti 2010)

Customiserare
1 212 Inlägg
19 augusti 2010
trevligt dadde big_smile bra jobbat big_smile vill med ha en pv... får nog bli sen nån gång big_smile hehe

raggen går

Sök