Kostnad att äga en cadillac 1968-1973

Volvo740-88 Volvo850-92
2 augusti 2009 · 1 677 Inlägg

Diesel_77 skrev:

triplesixer skrev:
nä dom drar inte 5liter.hade en 66a med tok slut 429a och holly förgasare, den drog väl runt 3liter.det är inte normalt

Jag hade tänkt en Deville för dom uppfyllar alla mina krav.
Dom har: AC,elhissar,elspeglar och sköna säten och bra komfrot. Det räcker för mej wink

Däremot eldorado så är det lyxbilarna #1, men dom är framhjulsdriven och mycket dyrare att äga. 500 motor har dom också på 8,2 liter.

vad har en deville 68-70 för motorer och låda och utrustning?

En cadillac drar mycket. Hur mycket vet jag inte. Men dom har 375 hk om det är en 1968 - 1970. Låda är jag inte säker på.

Men dom väger ca 2,386 kg har jag för mej(det kanske var en senare 70-talare).
375 hk och 2,386 kg så drar dom ca 2,2 liter blandad körning om dom är fräsh.
Jag tror säkert att du kan få en cadillac 1,5 l/milen om du kör ca 40 km/h.

Annars så brukar man säga" det beror på hur mycket du gasar" wink

thunderbolt
2 augusti 2009 · 135 Inlägg

Om man vill få ner förbrukningen på en äldre jänk skulle jag rekommendera en låda med överväxel, gör så mycket som helst. Snöa inte in dig på Cadillac helt heller, finns ju många andra märken också. Om du vill ha lyx så ska du ju inte ha en Cheva eller Ford, de var ju de billigaste bilarna så det brukar inte finnas så mycket lyx i dem om man jämför med t.ex Cadillac.

Diesel_77
2 augusti 2009 · 407 Inlägg

thunderbolt skrev:
Om man vill få ner förbrukningen på en äldre jänk skulle jag rekommendera en låda med överväxel, gör så mycket som helst. Snöa inte in dig på Cadillac helt heller, finns ju många andra märken också. Om du vill ha lyx så ska du ju inte ha en Cheva eller Ford, de var ju de billigaste bilarna så det brukar inte finnas så mycket lyx i dem om man jämför med t.ex Cadillac.

Men jag vill ha cadillac för det är just cadillac.
Jag vet att cadillac drar mycket, men det skulle vara bra att veta hur mycket dom drar per mil.
Om man bara glider med dom, hur mycket drar dom då t.ex.

Om ni fick välja: 2d ht cadillac eller 4d HT cadillac?

Senast redigerat av Diesel_77 (2 augusti 2009)

Seth
2 augusti 2009 · 3 354 Inlägg

4d ht. tkr det e skönare när man har passagerare.

Senast redigerat av Seth (2 augusti 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Diesel_77
2 augusti 2009 · 407 Inlägg

Seth skrev:
4d ht. tkr det e skönare när man har passagerare.

Är det stor skillnad på komfort när det handlar om 2d ht än 4d ht?
Många amerikanser föredrar cupé än 4d.

Seth
2 augusti 2009 · 3 354 Inlägg

Diesel_77 skrev:

Seth skrev:
4d ht. tkr det e skönare när man har passagerare.

Är det stor skillnad på komfort när det handlar om 2d ht än 4d ht?
Många amerikanser föredrar cupé än 4d.

enda skillnaden i komfort jag kommer på är sättet att ta sig i och ur bilen

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Diesel_77
2 augusti 2009 · 407 Inlägg

Seth skrev:

Diesel_77 skrev:

Seth skrev:
4d ht. tkr det e skönare när man har passagerare.

Är det stor skillnad på komfort när det handlar om 2d ht än 4d ht?
Många amerikanser föredrar cupé än 4d.

enda skillnaden i komfort jag kommer på är sättet att ta sig i och ur bilen

Jag har hört att det skiljer mycket. Dessutom är det trångt med 2d har jag för mej. Det ser så ut.

Men det speler ingen roll http://www.blocket.se/varmland/Cadillac … =4&w=3

Cadilac är ju den amerikanska rikemansbilen cool
Cadillac -70 har mera komfort än Rolls royce -70 lol

Senast redigerat av Diesel_77 (2 augusti 2009)

Nocturnal
2 augusti 2009 · 500 Inlägg

Diesel_77 skrev:

Seth skrev:

Diesel_77 skrev:

Är det stor skillnad på komfort när det handlar om 2d ht än 4d ht?
Många amerikanser föredrar cupé än 4d.

enda skillnaden i komfort jag kommer på är sättet att ta sig i och ur bilen

Jag har hört att det skiljer mycket. Dessutom är det trångt med 2d har jag för mej. Det ser så ut.

Men det speler ingen roll http://www.blocket.se/varmland/Cadillac … =4&w=3

Cadilac är ju den amerikanska rikemansbilen cool
Cadillac -70 har mera komfort än Rolls royce -70 lol

Den bilen är väl ett alldeles utmärkt exempel på en riktig raggarbil?

Saab 900 2.0T "Supertouring" (1995)
Diesel_77
2 augusti 2009 · 407 Inlägg

Nocturnal skrev:

Diesel_77 skrev:

Seth skrev:

enda skillnaden i komfort jag kommer på är sättet att ta sig i och ur bilen

Jag har hört att det skiljer mycket. Dessutom är det trångt med 2d har jag för mej. Det ser så ut.

Men det speler ingen roll http://www.blocket.se/varmland/Cadillac … =4&w=3

Cadilac är ju den amerikanska rikemansbilen cool
Cadillac -70 har mera komfort än Rolls royce -70 lol

Den bilen är väl ett alldeles utmärkt exempel på en riktig raggarbil?

Njaa, beror på vem som kör. Det kan också vara en mafia bil big_smile
Cheva och ford är väll dom riktiga raggarbilarna.
Men en cadillac 1958 är väll en raggarbil.

En fråga. Alla 2d cadillac. är det 2d HT eller bara 2d?

Moparboy440
2 augusti 2009 · 4 682 Inlägg

Diesel_77 skrev:
vad har en deville 68-70 för motorer och låda och utrustning?

472+th400. dom är i dom flesta fall fullutrustade, ac,elhissar,elstolar m.m.
lås inte fast dig vid bara cadillac utan prova kolla lite på konkurenterna buick och oldsmobile oxå, liknade design å utrustning lite billigare.
sen så finns ju lincoln oxå om du vill ha en ford produkt.

Diesel_77
2 augusti 2009 · 407 Inlägg

Moparboy440 skrev:

Diesel_77 skrev:
vad har en deville 68-70 för motorer och låda och utrustning?

472+th400. dom är i dom flesta fall fullutrustade, ac,elhissar,elstolar m.m.
lås inte fast dig vid bara cadillac utan prova kolla lite på konkurenterna buick och oldsmobile oxå, liknade design å utrustning lite billigare.
sen så finns ju lincoln oxå om du vill ha en ford produkt.

Jag har tittat lite på lincoln och dom ligger i samma pris som cadillac.

Men Bucik och oldsmobile. Hm... har inte tittat på dom.
Är dom "mera bil för pengara"?

edit: Det är inte mera bil för pengarna. Dom är dyrare och mindre lyxigare och mera raggarbil.

Senast redigerat av Diesel_77 (2 augusti 2009)

Moparboy440
4 augusti 2009 · 4 682 Inlägg

Diesel_77 skrev:
Men Bucik och oldsmobile. Hm... har inte tittat på dom.
Är dom "mera bil för pengara"?

edit: Det är inte mera bil för pengarna. Dom är dyrare och mindre lyxigare och mera raggarbil.

vet inte vilka bilar du har tittat på men tar du t.e.x cadillac eldorados systermodell oldsmobile toronado så e den billigare än caddyn.
sen så har ja inte riktigt koll på priserna i sverige men jag inte tror att det kastar så mycket mellan finska och svenska priser.

Cadillacpower Cadillac entusiast
4 augusti 2009 · 110 Inlägg

Hoppas att du hittar en fin Cadillac säger jag bara wink

Ja det ska vara en riktig pråm med stora fenor och mycke KRROOOOMM!!
Captain Slow is the man!
triplesixer
4 augusti 2009 · 325 Inlägg

det är nog jämt skägg på eldoradon och toronadon, framhjulsdrivna har väl aldrig varit jätte poppis här i sverige, fast enligt mig så är ju eldorado 67an en riktigt hård bil, med dom dolda strålkastarna, tyvärr sitter det 429an i 67orna och 68an är inte riktigt lika frän utsende mässigt. men dom första åren av framhjulsdrivna eldoradon kommer nog att stiga i värde fram över,toronadon också. kolla den svarta 67an i länken jävligt läcker.   http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3683384

thunderbolt
4 augusti 2009 · 135 Inlägg

Diesel_77 skrev:
Njaa, beror på vem som kör. Det kan också vara en mafia bil big_smile

Men då måste den vara svart och tonade rutor, sedan är fyrdörras mycket mer maffia också! Bossen måste ju kunna komma in och ut från baksätet på ett smidigt sätt! wink

IceEyes Varningar: För många..
4 augusti 2009 · 2 552 Inlägg

Visst drar den lite soppa men i längden blir det kanske inte så farligt om du inte tänka använda den som åretruntbil och köra med den dagligen smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Diesel_77
5 augusti 2009 · 407 Inlägg

triplesixer skrev:
det är nog jämt skägg på eldoradon och toronadon, framhjulsdrivna har väl aldrig varit jätte poppis här i sverige, fast enligt mig så är ju eldorado 67an en riktigt hård bil, med dom dolda strålkastarna, tyvärr sitter det 429an i 67orna och 68an är inte riktigt lika frän utsende mässigt. men dom första åren av framhjulsdrivna eldoradon kommer nog att stiga i värde fram över,toronadon också. kolla den svarta 67an i länken jävligt läcker.   http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3683384

Nja, jag bryr mej inte riktigt om det är framhjusdrivet. Det märks ändå inte tongue jag bryr mej inte hellre vad det är för motor i dom. Dom drar ändå mycket och går ganska bra.
Fin bil. Den är säkert dyr.

1. Det finns mucket Cupé? varför?
2. En 4d HT hade jag tänkt mej. Visst är dom billigare än en Cupé?
3. Vad skulle du ha valt förutom Cab?
4. Är det någon stor skillnad på en th700 låda än en annan thxxx låda? Varför th?

1968-1970 är typ dom billigaste cadillac:erna som jag har hittat. Dock snygg front också.

Får man köra cadillac men helsvarta rutor i Sverige som denna bil? Rolls rocye Phantom
http://www.youtube.com/watch?v=GkDpDy4w … re=related

Senast redigerat av Diesel_77 (5 augusti 2009)

Volvo740-88 Volvo850-92
5 augusti 2009 · 1 677 Inlägg

Diesel_77 skrev:

triplesixer skrev:
det är nog jämt skägg på eldoradon och toronadon, framhjulsdrivna har väl aldrig varit jätte poppis här i sverige, fast enligt mig så är ju eldorado 67an en riktigt hård bil, med dom dolda strålkastarna, tyvärr sitter det 429an i 67orna och 68an är inte riktigt lika frän utsende mässigt. men dom första åren av framhjulsdrivna eldoradon kommer nog att stiga i värde fram över,toronadon också. kolla den svarta 67an i länken jävligt läcker.   http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3683384

Nja, jag bryr mej inte riktigt om det är framhjusdrivet. Det märks ändå inte tongue jag bryr mej inte hellre vad det är för motor i dom. Dom drar ändå mycket och går ganska bra.
Fin bil. Den är säkert dyr.

1. Det finns mucket Cupé? varför?
2. En 4d HT hade jag tänkt mej. Visst är dom billigare än en Cupé?
3. Vad skulle du ha valt förutom Cab?
4. Är det någon stor skillnad på en th700 låda än en annan thxxx låda? Varför th?

1968-1970 är typ dom billigaste cadillac:erna som jag har hittat. Dock snygg front också.

Får man köra cadillac men helsvarta rutor i Sverige som denna bil? Rolls rocye Phantom
http://www.youtube.com/watch?v=GkDpDy4w … re=related

1. Cupé är lite mera stil på i USA
2. Cupé är dyrare än 4d HT. 4d är mera Chevrolet/ford stil.
3. Skulle valt en 4d HT. men det är bara för att om folke kommar wink
4. Kan ingen om th låderna? Vet inte ens vad det står för. Finns ju th350 också.

camaro67 Meister
5 augusti 2009 · 6 763 Inlägg

Volvo740-88 skrev:

Diesel_77 skrev:

triplesixer skrev:
det är nog jämt skägg på eldoradon och toronadon, framhjulsdrivna har väl aldrig varit jätte poppis här i sverige, fast enligt mig så är ju eldorado 67an en riktigt hård bil, med dom dolda strålkastarna, tyvärr sitter det 429an i 67orna och 68an är inte riktigt lika frän utsende mässigt. men dom första åren av framhjulsdrivna eldoradon kommer nog att stiga i värde fram över,toronadon också. kolla den svarta 67an i länken jävligt läcker.   http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3683384

Nja, jag bryr mej inte riktigt om det är framhjusdrivet. Det märks ändå inte tongue jag bryr mej inte hellre vad det är för motor i dom. Dom drar ändå mycket och går ganska bra.
Fin bil. Den är säkert dyr.

1. Det finns mucket Cupé? varför?
2. En 4d HT hade jag tänkt mej. Visst är dom billigare än en Cupé?
3. Vad skulle du ha valt förutom Cab?
4. Är det någon stor skillnad på en th700 låda än en annan thxxx låda? Varför th?

1968-1970 är typ dom billigaste cadillac:erna som jag har hittat. Dock snygg front också.

Får man köra cadillac men helsvarta rutor i Sverige som denna bil? Rolls rocye Phantom
http://www.youtube.com/watch?v=GkDpDy4w … re=related

1. Cupé är lite mera stil på i USA
2. Cupé är dyrare än 4d HT. 4d är mera Chevrolet/ford stil.
3. Skulle valt en 4d HT. men det är bara för att om folke kommar wink
4. Kan ingen om th låderna? Vet inte ens vad det står för. Finns ju th350 också.

Ursäkta men vad exakt menar du med att de är Chevrolet-stuk med 4-dörrars? Jag hade tveklöst tagit en coupé om du inte har råd med en cab. Th700 lådan har lockup i växellådan vilket gör att den inte slirar när du åker vilket är bra om du vill åka billigare. Det har inte 400

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
triplesixer
5 augusti 2009 · 325 Inlägg

fast en th700 håller väl dåligt bakom en 500a i en tung cadillac.
2d ht är ju snyggare än 4d ht, men jag hade valt en 4d.mindre klabb när man har folk i bilen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang