7691
Sök

Startmotor som hänger sig på en volvo 740

MulleRacing
499 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Tjenare! jag har lite problem med startmotorn. den hänger sig ibland och den går runt även fast man har vridit av tändningen. det enda som får den att sluta är att slita av en av batterikablarna. är det jord fel? sitter felet i tändningslåset? eller är det något annat fel? tacksam för hjälp:)

Tack på förhand Mvh Jimmy

21 761 Inlägg
1 augusti 2009
Det kan kanske bränna fast i solenoidens kontakter, men det kan nog också vara drevet som kärvar på något sätt och inte åker tillbaka.

MulleRacing
499 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det kan kanske bränna fast i solenoidens kontakter, men det kan nog också vara drevet som kärvar på något sätt och inte åker tillbaka.

drevet åker tillbaka så det är inga problem, men motorn fortsätter att brumma:(

261 Inlägg
1 augusti 2009
Byt startmotor...  Ett par hundra på skroten och är relativt lätt å byta!
Sitter med 2 m12 bultar och muttrar.    Största problemet brukar vara att lossa bultarna, ibland kan man va tvungen å ta det underifrån!

Sätta dit den nya brukar däremot va "plättlätt" tongue

MulleRacing
499 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
945TurboMS skrev:
Byt startmotor...  Ett par hundra på skroten och är relativt lätt å byta!
Sitter med 2 m12 bultar och muttrar.    Största problemet brukar vara att lossa bultarna, ibland kan man va tvungen å ta det underifrån!

Sätta dit den nya brukar däremot va "plättlätt" tongue

startmotorn har jag redan varit av med an gång:) när jag böt växellåda. Men enligt brorsans svärfar så satt det i tändningslåset? och han är bilmek.

21 761 Inlägg
1 augusti 2009
Men om felet sitter i tändlåset så innebär det rimligtvis att spänningen till solenoiden ligger kvar, i så fall kan ju inte drevet åka tillbaka som jag ser det.

Eller kan solenoiden hamna i ett mellanläge på något sätt?

MulleRacing
499 Inlägg
1 augusti 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Men om felet sitter i tändlåset så innebär det rimligtvis att spänningen till solenoiden ligger kvar, i så fall kan ju inte drevet åka tillbaka som jag ser det.

Eller kan solenoiden hamna i ett mellanläge på något sätt?

inte en aning för själva motorn går ju inte runt utan bara startmotorn:P och startmotorn är bytt 07 så jag tycker att det inte borde vara fel på den?

Sök