Update! Började skruva vid midnatt igår och slutade 10 imorse, sov till klockan 3 sen ut igen. Plockade av oljekyl front och hela skiten, tömde tråget och pillade bort det också

nu är vi jävlar nära tänkte vi. Haha..jo säkert...
Nu kom vi fram till veven och började demontera bottendelen på vevstakarna, Jag fick bort den första och kunder redan då konstatera att vi lokaliserat felet. Kalas! tänkte vi, nu skaffar vi fram nya lager och knäcker i sen drar vi ut och börnar upp dom där gamla slitna vinter däcken! Detta sa vi efter första staken var loss..
Sen kom nr:2. Redan då förstod jag att den där börnen vi snackade om inte skulle bli av denna sidan julafton iallafall

Där var det millimeter djupa repor.
Nr:3. Nu ska det inte vara så farligt tänkte jag! det kan ju inte vara värre åtminstone! Haha... Det var nog fan det värsta jag sett! För det första så hade kanterna blivit "valsade" och dom var sylvassa! och för det andra så hade dom (tro det eller ej) Smält fast i veven! Jag blev chockad, allt kändes meningslöst efter det. Byte av bottendel tänkte vi, det hade vi ju en liggandes men den var ju också knasig. Så nu mina herrar/damer! nu blir det 2.3 liters motor förhoppningsvis. Skall åka upp till en skrot i växjö snarast möjligt och kolla om dom har någon fin motor att kasta efter mig.
Kan tillägga att vi som mekat är två stycken 17 åriga grabbar som börjar 2:an på fordonsgymnasium snart

Kul projekt att börja med. Höjer betyget framförallt.
Bilder kommer. ska hitta sladden bara.
God fortsättning.