7798
Sök

Volvo 740 turbo, får inget laddtryck

602 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
Hej, har fixa en massa med bilen ett bra tag nu, och kopplingen har jävlas en hel del. sen igår fick jag allt att funka och tog en prov runda, då märkte jag att turbon bara laddar 0,1 hmm fattar inte vad det kan bero på, det är inget glapp i turbon och den snurrar som den ska, tryckrören värkar hålla tätt. Testade att rycka slangen till WGn igår och gasa lite på tomgång men fick inget ladd endå. fan kan det vara? efter 7månaders mek så vill man ju köra bilen klokt sad
Mvh

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
5 augusti 2009
Kollat så att staget till WG sitter som det ska?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

231 Inlägg
5 augusti 2009
Nyman_ skrev:
Hej, har fixa en massa med bilen ett bra tag nu, och kopplingen har jävlas en hel del. sen igår fick jag allt att funka och tog en prov runda, då märkte jag att turbon bara laddar 0,1 hmm fattar inte vad det kan bero på, det är inget glapp i turbon och den snurrar som den ska, tryckrören värkar hålla tätt. Testade att rycka slangen till WGn igår och gasa lite på tomgång men fick inget ladd endå. fan kan det vara? efter 7månaders mek så vill man ju köra bilen klokt sad
Mvh

man brukar inte få nått vidare laddtryck om du bara torrgasar den, åk ut o testa om den laddar nått när du kör istället. Sen kan du även kolla så wastgate staget sitter fast så inte det hänger löst.

602 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
aa jo staget sitter där iaf.
de var när jag hade ryckt slangen till wgn som den ändå inte ville ladda något, men då stog jag still med den. annars har jag testat o köra o de ladda inte.

i will make you a offer, you can't refuse... //Vito Corleone

Sök