4176
Sök

Har ni mycket skavanker på bilen?

4 005 Inlägg
6 augusti 2009
Min bakskärm är enormt repad. Riktigt irriterande. Men den ska sågas upp lite i ett projekt så det får vara så länge.

Sen har jag två stenskott på två dörrar som sitter så dumt till att jag måste lacka om väldigt mycket extra för att få det ordentligt gjort.

Min framspoiler och sidoplåtar är dock nylackade så det är ju riktigt trevligt. smile

461 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
alseryd skrev:
Nada på min. Glad för det.
Mvh Eva.

Första som e fläckfri, inte illa!

Men verkar som att de allra flesta har ett par småsaker som inte är 100. Så man är inte ensam då iaf.

BMW - Better Make Way

118 Inlägg
7 augusti 2009
von_blad skrev:
FredrikGrans skrev:
själv lider mitt åk av en massa dörruppslag.. mycket tråkig men vanlig åkomma..
är man dömd att få fler dörrupslag om man dubbelpakerar än om man parkerar som hederligt folk?!
och behöver man dubbla biljetter när man occuperar 2 platser? smile

Jag parkerar alltid min bil så att jag känner mig säker på att jag inte ska få några dörruppslag, hatar dörruppslag! Helt säker kan man ju inte vara, men så säker som möjligt iaf. Tjejen kan bli galen ibland när jag letar parkering, och hon ser hur många som helst.

Jag dubbelparkerar gärna om det finns utrymme för det, men inte där det går parkeringsvakter. Kanske är någon som retar sig på det och drar lite med nyckeln i sidan då istället en vacker dag, vem vet?

Jo.. klart man letar efter bra platser.. men man lurar sig gärba.. "nya, dyra bilar" tänker man.. men vilka är det som äger dem? pensionärer med kryckor som fäktar och håller på.. man är inte säker ngnstans hmm

allt är till salu för rätt pris..

461 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
FredrikGrans skrev:
von_blad skrev:
FredrikGrans skrev:
själv lider mitt åk av en massa dörruppslag.. mycket tråkig men vanlig åkomma..
är man dömd att få fler dörrupslag om man dubbelpakerar än om man parkerar som hederligt folk?!
och behöver man dubbla biljetter när man occuperar 2 platser? smile

Jag parkerar alltid min bil så att jag känner mig säker på att jag inte ska få några dörruppslag, hatar dörruppslag! Helt säker kan man ju inte vara, men så säker som möjligt iaf. Tjejen kan bli galen ibland när jag letar parkering, och hon ser hur många som helst.

Jag dubbelparkerar gärna om det finns utrymme för det, men inte där det går parkeringsvakter. Kanske är någon som retar sig på det och drar lite med nyckeln i sidan då istället en vacker dag, vem vet?

Jo.. klart man letar efter bra platser.. men man lurar sig gärba.. "nya, dyra bilar" tänker man.. men vilka är det som äger dem? pensionärer med kryckor som fäktar och håller på.. man är inte säker ngnstans hmm

Okej, jag tänkte mer så att man får stå helt ensam, alltså längst bort på parkeringen där ingen vill stå. smile Jo, de fina bilarna har ju bl.a. barnfamiljer och pensionärer som inte bryr sig.. Ungarna ska in i baksätet på nya Audi kombin...PANG! hmm

BMW - Better Make Way

Sommarglidare
38 Inlägg
7 augusti 2009
jag brukar parkera så långt bort som möjligt, men allt som oftast står det nåt gammalt lik med barnstolar i brevid när man kommer ut. spelar ingen roll om det finns 100 lediga platser närmare så står det nån fan brevid.

på buggysarna har jag repor o dyl (byggda o lackade på 80-talet). På octavian har jag ett par dörrusplag och en fruktansvärd massa stenskott (kör ca 4000 mil om året med den)
Senast redigerat av magoo (7 augusti 2009)

Hastighet har aldrig dödat, det är det plötsliga stoppet

295 Inlägg
7 augusti 2009
har några parkeringsbulor på min nyköpta s40. fick en ny igår på förardörren btw! jag har sagt det förr och säger det igen... KVINNOR! 90% av dom har 0 koll. sopar upp dörrar överallt. hata mig om ni vill men så är det.

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

1 534 Inlägg
7 augusti 2009
*1rostbubbla på högerskärmen och en lite mindre på vänsterskärmen
*slitna bakdäck
*Glappa bussingar
*Slitna bromsskivor

allt ska bytas och göras iordning cool

7 120 Inlägg
7 augusti 2009
Vajern till tanklocket är trasigt så man får 'jiggla' upp det med en plastbit och har en buckla på en framskärm annars är det mesta helt. smile

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
7 augusti 2009
På CTS´en stör jag mig på att lite av lacken på kanterna på backspeglarna har börjat släppa lite, och en minimal repa under vänstra backspegeln.

På Caben är de nåra snå bulor och lacken har spruckit. Fast är bilen 50 år så får man ju räkna med lite sånt. Lacken är ca. 25 år. Jo, just ja. Förra ägaren i usa hade klistrat på Cupé deville emblemen på bakskärmarna som har lämnat rester av klistret som syns ganska bra. Hoppas på att de försvinner vid nästa vaxning. Sen undrar jag varför man klistrar på emblemen från en cupé på en cab? :S

Sen 142an ska vi inte tala om :S Kan räkna upp nåra saker.. Instrumentpanelen har spruckit lite, den behöver lackas om, de finns lite rost (om än mkt lite), förra ägarens svårmor hade skurit nån jävla korkmatta på huven så de är en jävla massa märken efter de mitt på huven..
Senast redigerat av _night_stalker_ (7 augusti 2009)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
7 augusti 2009
Ja inte är då bilen felfri även fast man är pedant, men som tur är så är det föregående ägare som har orsakat det mesta av skadorna:
* Repor bak under bakluckan, inte så många men väldigt irriterande, måste göra nåt åt dom.
* Stenskott på fronten, ska byta ut den sen nån gång men tills dess så blir det nog att lägga i lite färg.
* Stenskott på huven, väldigt många och fula, får nog bli ny lack på den sen.
* Ett litet märke på förardörren från ett uppslag nån gång.
* Repor på dörr vänster bak från i vintras, vet inte hur dom kom dit men dom är många. Tror dock att det går att polera ner dom.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

VD
643 Inlägg
7 augusti 2009
Har hur många som helst på min bil.. Ska ändra linjen från dörr till bakskärm, såga av bakspoilern, fixa framskärmarna efter lackerar miss.. Blir hel lack i vinter igen.. Byta färg? ganska sugen faktiskt big_smile

9 108 Inlägg
7 augusti 2009
Ett par stenskott ifram, sidokjol som inte har 100% passform trots att det är original och lite ytrost bakom ena sidokjolen och i insidan av bakre hjulhuset, inget jag stör mig på precis jag är ju van Opelägare och jag tror inte det finns så många Vectror som är fräschare smile

153 Inlägg
7 augusti 2009
Jo har ett dörruppslag på ena bakdörren som jag vart förbannad över och sen har jag märke på ena framskärmen sen nån idiot backa på mig när den stod parkerad hmm sen har nån jävel repat min ena bakdörr med en nyckel el vad fan de var. så där e en del. var inte en enda bula eller så på bilen när jag köpte den förra året smile

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 augusti 2009
Bmwn är i bra skick med tanke på åldern men har förstås nån buckla, repor etc som blir på en gammal bruksbil. Även lite rost, även om de små fläckarna snart är ordnade. Men inte mer slitage än normalt i alla fall.

Mercan däremot, usch hmm
Rost i bakskärmar (fram är av plast), nederkanter av (alla) dörrar, runt kanten av motorhuven. Sedan fullt med små rostprickar i överkant av dörrarna upp mot rutan, och lika fullt med prickar på A/B/C/D-stolpar och taket. Dessutom är startmotor, luftmassemätare och vevaxelgivare trasiga, den bilen är bara 5 år gammal.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Skaune
7 augusti 2009
alltså har man skavanker på bilen blir bilägandet lättare! minns mina andra bilar, t.ex Trans Am:en, inte kul o parkera den nånstans! Men har man redan en massa skavanker så e de fan bara till o parkera! Nu e jag igentligen pedant, men har slutat vara det då jg insett att det inte gå o ha en fin bil o bo i en större stad, här skiter folk i allt o bara pangar på! trist att man inte kan ha enfin bil, men så är det!

12 086 Inlägg
8 augusti 2009
Skavanker på bilen? tongue Vart ska jag börja wink
Har förnärvarande intryckt vänsterskärm och bucklig huv sen jag körde på ett rådjur.
Hela bilen är nylackad förutom 2 dörrar, och dom är rätt dåliga.

Jag skulle kunna lista en A4 med smågrejjor men de vill man ju inte tongue

136 Inlägg
8 augusti 2009
Skavanker.. Nej.

Har plastkaross så bucklor eller bulor är ej möjligt att få, bilen har även klarat sig från andra skador så nästintill nyskick är väll det lämpligaste ordet om man bortser från att länkarmar, fjädrar osv är skitiga och "rostiga" efter 21 år.. smile
Senast redigerat av Fiero (8 augusti 2009)

2 600 Inlägg
8 augusti 2009
själv har jag lite rost och en skadda på föra dörren som förra ägaren fick eller gjorde vet vad dom har gjort tongue och sten skott på fronten och lite repor här och var =/ men rosten och skadan på dörren ska fixa nu till hösten av en lack firma smile sen blir det kankse nån gång att man lacka om fronten sten skotten lär ju knappas bli mindre:P  men till hör ju bilen efter alla ägare och och personer som skiter fullständigt om din står brevid hans eller hennes bil på en pakering=/

gör som jag kör gubba racer=)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 augusti 2009
MrEricsson skrev:
tror man är lite för krävnade om man kräver att gammla bilar som gått en del ska se ut som nya..
stör man sig på skavanker så ska man nog gå och köpa sig en sprillans ny bil ...

Finns många gamla bilar som e finare i plåt o lack än va en 08 volvo är ..

C H E V R O L E T <3

Avstängd
424 Inlägg
8 augusti 2009
På 740:n finns det en del. men den agerar ju iofs som min privata rallybil.. Repor överallt på bagagelucka respektive motorhuv, fet buckla i dörren som endast syns om man står långt långt bak vid sidan av bilen.. Listerna sitter sådär =/ bättringslack på diverse ställen. Men annars är den väldigt fin för att ha gått 46500 mil smile 850:n ser väl sådär ut.. inte så mycket repor förutom innanför handtagen där förra ägaren förmodligen dragit emot med nyckel knippan, sen måste han ha backat emot nånting och försökt laga själv för det är en rund bit plast på spoilern bak som sticker ut..

Blev en hel novell där big_smile

team Svineri. Volvos under construction.

Sök