Avgas fråga volvo 740

sandro_740
6 augusti 2009 · 66 Inlägg

hej jag har en volvo 745 gl lite vässad jag har lite funderingar angående mitt system. jag kör just nu med orginal system med bara en dämpare längt bak men jag tycker den låter som en traktor och vissa gånger som en diesel detta gillar vi inte!!! nu till min ide har 2 simons dämpare liggandes en liten oval och en stor rund och har tänkt att sätta den lilla där katten sitter och den stora längst bak och undrar hur det kommer låta och om jag kommer förlora effekt? det är 2½" fullflödes dämpare båda 2. tacksam för svar:)

volvo__matte
6 augusti 2009 · 551 Inlägg

2½" och en ljuddämpare så låter de perfekt smile

Volvo For Life =)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
sandro_740
6 augusti 2009 · 66 Inlägg

hepp traktorvarning!"!!

volvo__matte
6 augusti 2009 · 551 Inlägg

sugis_sandro skrev:
hepp traktorvarning!"!!

nope. de brötar inte som en traktor, de vrålar mer. låter jämnare eller va man ska säga smile

Volvo For Life =)
Volvo V70 "D5 Sport Edition" (2006)
Volvo V70 "2.4d" (2010)
sandro_740
6 augusti 2009 · 66 Inlägg

nee för fan skva va relativt tyst

Klorin_Elvis Fetast i stan !!
6 augusti 2009 · 991 Inlägg

sugis_sandro skrev:
nee för fan skva va relativt tyst

Måste bara fråga varför man börjar fixa med avgassystemet och byter ut avgasdelar om man vill att den ska tyst ??
orginal avgassystem skulle jag kört på då .

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Volvo 740 GL "KALSONGEN" (1987)
sandro_740
7 augusti 2009 · 66 Inlägg

jag vill inte ha ett bröööölande ljud jag vill att det ska vara väldigt dovt

joliba_01
7 augusti 2009 · 424 Inlägg

sugis_sandro skrev:
jag vill inte ha ett bröööölande ljud jag vill att det ska vara väldigt dovt

Sätt den lilla där katten sitter och en bak och testa, låter det inte som du vill ta bort den lilla och testa.
Du vinner ju lite på vridet när du tar bort katten, kanske inte så märkbart men lite borde de göra.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !
Ford Mondeo "Berta" (2002)
sandro_740
8 augusti 2009 · 66 Inlägg

hittade detta på sävarturbo.se kan det funka tro?:S

grenröret som jag ser det är de 4 rören colektorn och 50-80cm rör sen är det ju större ju bättre, helst så ska du ha undertryck som F1 bilarna har för att renspola motorn så bra som möjligt. helst så ska det va en stor plenium burk/ljuddämpare med stor volym efter grenröret där pulserna får lungna ner sig, sen in en stor tratt ut i ett så stort avgasrör som man ryms!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang