6284
Sök

744 -90 läcker soppa, men var?! HJÄLP!!

Flickspanare
731 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Som topic lyder, det läcker bensin någonstans, men man ser inget läckage under.
Dessutom luktar det bara ibland. Har bytt båda pumparna, slangar(dock ej alla) samt lite andra grejer.
Någon som har en aning om var det kan vara? Ev kanske haft samma fel.
Ska åka utomland på måndag med bilen så vill gärna ordna detta före.

Tack på förhand. Mvh Daniel

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

4 001 Inlägg
8 augusti 2009
fan, nu har jag tappat ordet totalt men där slangarna går ner i tanken brukar vara sönderrostade på 740

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Flickspanare
731 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
fan, nu har jag tappat ordet totalt men där slangarna går ner i tanken brukar vara sönderrostade på 740

Japp vet, men har satt i en splinkans ny pump med armatur så det kan uteslutas.

Mvh Daniel

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

4 001 Inlägg
8 augusti 2009
armatur var det ja tongue

Vart läcker det? fram/bak/mitten?
De slangarna som du inte bytt, hur är skicket på slangklämmorna runt dom? ibland drar inte slangklämmorna ihop som dom ska när dom är gamla.
Avluftningen till tanken, fick du den rätt när du bytte armatur?
Läcker den när den är avstängd eller bara när man har motorn igång?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Flickspanare
731 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
armatur var det ja tongue

Vart läcker det? fram/bak/mitten?
De slangarna som du inte bytt, hur är skicket på slangklämmorna runt dom? ibland drar inte slangklämmorna ihop som dom ska när dom är gamla.
Avluftningen till tanken, fick du den rätt när du bytte armatur?
Läcker den när den är avstängd eller bara när man har motorn igång?

Exakt vart det läcker vet jag inte, för det luktar bara när man kör, har för mig jag lagt märke till att när man gasat mkt så luktar det men vet ej säkert.

sedan syns det ju inget heller när man ser under, har tillochmed provat att ha bilen igång å tittat under utan att se något :S

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

4 001 Inlägg
8 augusti 2009
då är det troligtvis i motorrummet någonstans eller en anslutning vid pumpen som läcker, kolla bränslefilter eller BTR, svårt att svara på när det bara läcker så lite

Flickspanare
731 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
då är det troligtvis i motorrummet någonstans eller en anslutning vid pumpen som läcker, kolla bränslefilter eller BTR, svårt att svara på när det bara läcker så lite

Hur som helst så är det otroligt störande iaf hehe.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

8 156 Inlägg
8 augusti 2009
Läcker den även när den bara står? Det kan ju vara så att den går väldigt fett med mycket oförbrända bränslerester i avgaserna. Men då borde det inte lukta i bilen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Flickspanare
731 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Läcker den även när den bara står? Det kan ju vara så att den går väldigt fett med mycket oförbrända bränslerester i avgaserna. Men då borde det inte lukta i bilen.

Svar nej, varken läcker eller luktar när bilen står.
Bara när man kör som sagt och rutan är nere.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Sök